Μια νέα σημαντική πύλη εισόδου στο δυτικό άκρο της αποκτά η Κρήτη, καθώς το Λιμενικό Ταμείο Χανίων προχωρά τις διαδικασίες για την εκπόνηση της μελέτης με τίτλο, «μελέτη επικαιροποίησης χωροταξικής οργάνωσης και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων λιμένα Κισάμου», εγκρίνοντας το ποσό που απαιτείται εγγράφοντας το, στον προϋπολογισμό του 2022.... έγραφαν πριν απο 2 χρόνια τα ΜΜΕ των Χανίων. Βέβαια καθε χρόνο τα ίδια λέμε αλλά αξίζει να δούμε το ιστορικό του λιμανιού το οποίο διοικητικά ανήκει στο ΛΤΝ Χανιων αλλά δίχως ντόπια εκπροσώπηση.
Από το 1996 … μέχρι σήμερα.
Η αξιοποίηση του λιμανιού της Κισάμου έχει περάσει κυριολεκτικά από « σαράντα κύματα», καθώς οι σχετικές διαδικασίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 1996 όταν με κοινή υπουργική απόφαση εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι, για την κατασκευή έργων, με χρονικό διάστημα ισχύος έως 31 Δεκεμβρίου 2006.
Στο μεσοδιάστημα το 2002, μετά από αίτημα της τότε διοίκησης, εγκρίθηκε από την Περιφέρεια η μελέτη για ένα νέο προγραμματικό σχέδιο. Το 2007 το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ενέκρινε την προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του λιμανιού καθώς και το προγραμματικό σχέδιο.
Ακολούθησε το 2008, η απόφαση για χωροθέτηση τουριστικού λιμένα στο ανατολικό άκρο του λιμανιού, δυναμικότητας 180 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, και την ίδια χρονιά η θετική γνωμοδότηση επί της προμελέτης για έργα βελτίωσης και το προγραμματικό σχέδιο κατόπιν προκαταρκτικής περιβαλλοντικός εκτίμησης και αξιολόγησης.
Τον Απρίλιο του 2015 με υπουργική απόφαση ορίστηκαν τα όργανα για την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το νέο προγραμματικό σχέδιο και τον ίδιο μήνα η Λιμενική Επιτροπή αποφάσισε την επέκταση της υφιστάμενης χερσαίας ζώνης και την δημιουργία θαλάσσιας ζώνης.
Η αξιοποίηση του λιμανιού της Κισάμου έχει περάσει κυριολεκτικά από « σαράντα κύματα», καθώς οι σχετικές διαδικασίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 1996 όταν με κοινή υπουργική απόφαση εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι, για την κατασκευή έργων, με χρονικό διάστημα ισχύος έως 31 Δεκεμβρίου 2006.
Στο μεσοδιάστημα το 2002, μετά από αίτημα της τότε διοίκησης, εγκρίθηκε από την Περιφέρεια η μελέτη για ένα νέο προγραμματικό σχέδιο. Το 2007 το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ενέκρινε την προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του λιμανιού καθώς και το προγραμματικό σχέδιο.
Ακολούθησε το 2008, η απόφαση για χωροθέτηση τουριστικού λιμένα στο ανατολικό άκρο του λιμανιού, δυναμικότητας 180 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, και την ίδια χρονιά η θετική γνωμοδότηση επί της προμελέτης για έργα βελτίωσης και το προγραμματικό σχέδιο κατόπιν προκαταρκτικής περιβαλλοντικός εκτίμησης και αξιολόγησης.
Τον Απρίλιο του 2015 με υπουργική απόφαση ορίστηκαν τα όργανα για την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το νέο προγραμματικό σχέδιο και τον ίδιο μήνα η Λιμενική Επιτροπή αποφάσισε την επέκταση της υφιστάμενης χερσαίας ζώνης και την δημιουργία θαλάσσιας ζώνης.
Από το 2015 ως και σήμερα τα πράγματα ειναι μαύρα.. ακόμα και σήμερα που κουβεντιάζουμε η αδιαφορία ειναι τεράστια αφού σχεδόν όλες οι προβλήτες του λιμανιού ειναι δασικές δίχως να συγκινείται κανείς.
Οι προσπάθειες να έλθει το λιμάνι Καβονησίου στην κυριότητα του δήμου με την ίδρυση ενός δημοτικού λιμενικού ταμείου σκόνταφταν και σκοντάφτουν, παρ' όλο που το 2015 είχε δρομολογηθεί η υπόθεση αυτή. Μάλιστα δεν ειναι κρυφό οτι ακόμα και η σημερινή δημοτική αρχή που ήθελε την ίδρυση ενός δημοτικού ταμείου αλλαξε γνώμη απο κάποιους ντόπιους καλοθελητές.
Όλα αυτά γράφονται σήμερα μιας και η η θητεία της διοίκησης του ΛΤΝ Χανίων έληξε πριν απο λίγες μέρες και σύντομα θα βγει μια νέα που καλό ειναι να έχει και ένα εκπρόσωπο απο τον δήμο Κισάμου αφού ειμαστε ακόμα το δεύτερο λιμάνι και ενδεχομένως και απο τα πρώτα σε τουριστική κίνηση στην Κρήτη. Είναι αμαρτία να παίρνουν άλλοι αποφάσεις για μας, δίχως εμάς αν και η αλήθεια η τελευταία θητεία του Δ.Σ του ΛΤΝ Χανίων με τον κ Βιριράκη έγιναν μεγάλες προσπάθειες αναβάθμισης του λιμανιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.