Κύπρος και Ελλάδα αγοράζουν καύσιμα από τα ίδια διυλιστήρια, όμως στη χώρα μας οι τιμές είναι πολύ υψηλότερες. Γιατί;
Κοιτώντας τις τιμές της βενζίνης 95 οκτανίων και του πετρελαίου κίνησης, βλέπουμε ότι οι τιμές τους στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλότερες από εκείνες που συναντάμε στην Κύπρο. Το παράδοξο είναι ότι τόσο η μία αγορά όσο και η άλλη τροφοδοτούνται από τα ίδια διυλιστήρια. Δεδομένου ότι η μεταφορά μέχρι την Κύπρο συνεπάγεται επιπλέον κόστος, κάποιος θα περίμενε η κατάσταση να είναι αντίστροφη.
Ψάχνοντας τις τιμές, βρήκαμε ότι στην Ελλάδα η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων στις 10 Μαρτίου σύμφωνα με το υπουργείο ανάπτυξης διαμορφώνεται στα 2,082 ευρώ/λίτρο, ενώ στην Κύπρο στα 1,403 ευρώ/λίτρο.
Οι αντίστοιχες τιμές για το πετρέλαιο κίνησης είναι στα 1,936 ευρώ/λίτρο και 1,511 ευρώ/λίτρο, με τη χώρα μας να έχει και εδώ την αρνητική πρωτιά.
Βλέποντας την κατάσταση, λοιπόν, εύλογα αναρωτιέται κάποιος γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η απάντηση είναι ότι για όλα ευθύνεται η φορολογία, η οποία στην ελληνική αγορά είναι πάρα πολύ μεγάλη.
Η Κύπρος πήρε πριν από μερικές μέρες μια πολύ σημαντική απόφαση. Μείωσε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα στο χαμηλότερο σημείο που επιτρέπεται με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αυτό είναι τα 0,36 ευρώ/λίτρο για τη βενζίνη και τα 0,33 ευρώ/λίτρο για το πετρέλαιο. Μάλιστα, προχώρησε σε αυτή την ενέργεια παρά το γεγονός ότι ο εν λόγω φόρος ήταν ήδη από τους πιο χαμηλούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση (πριν από την αλλαγή, στη βενζίνη ήταν 0,43 ευρώ/λίτρο).
Εκτός από τη μείωση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, η Κύπρος έχει και χαμηλότερο Φ.Π.Α. στα καύσιμα, γεγονός που μεγαλώνει ακόμα περισσότερο τη διαφορά στην τελική τιμή σε σχέση με τη χώρα μας. Αυτό διαμορφώνεται στο 16%, έναντι του 24% που επιβάλει το ελληνικό φορολογικό σύστημα.
Σε αντιδιαστολή, το μοναδικό μέτρο κατά της ανόδου τις τιμής των καυσίμων στην Ελλάδα είναι το πλαφόν στο κέρδος. Ωστόσο, από τη στιγμή που το κέρδος των πρατηριούχων είναι μόλις 5-6 λεπτά του ευρώ/λίτρο, η συγκεκριμένη κίνηση δεν μπορεί και δεν πρόκειται να φέρει κάποιο αποτέλεσμα. Ελπίζουμε και στην Ελλάδα να γίνει κάτι αντίστοιχο με την Κύπρο, μήπως και δούμε τις τιμές των καυσίμων να κατεβαίνουν.
Πηγή: gocar.gr
Κοιτώντας τις τιμές της βενζίνης 95 οκτανίων και του πετρελαίου κίνησης, βλέπουμε ότι οι τιμές τους στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλότερες από εκείνες που συναντάμε στην Κύπρο. Το παράδοξο είναι ότι τόσο η μία αγορά όσο και η άλλη τροφοδοτούνται από τα ίδια διυλιστήρια. Δεδομένου ότι η μεταφορά μέχρι την Κύπρο συνεπάγεται επιπλέον κόστος, κάποιος θα περίμενε η κατάσταση να είναι αντίστροφη.
Ψάχνοντας τις τιμές, βρήκαμε ότι στην Ελλάδα η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων στις 10 Μαρτίου σύμφωνα με το υπουργείο ανάπτυξης διαμορφώνεται στα 2,082 ευρώ/λίτρο, ενώ στην Κύπρο στα 1,403 ευρώ/λίτρο.
Οι αντίστοιχες τιμές για το πετρέλαιο κίνησης είναι στα 1,936 ευρώ/λίτρο και 1,511 ευρώ/λίτρο, με τη χώρα μας να έχει και εδώ την αρνητική πρωτιά.
Βλέποντας την κατάσταση, λοιπόν, εύλογα αναρωτιέται κάποιος γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η απάντηση είναι ότι για όλα ευθύνεται η φορολογία, η οποία στην ελληνική αγορά είναι πάρα πολύ μεγάλη.
Η Κύπρος πήρε πριν από μερικές μέρες μια πολύ σημαντική απόφαση. Μείωσε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα στο χαμηλότερο σημείο που επιτρέπεται με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αυτό είναι τα 0,36 ευρώ/λίτρο για τη βενζίνη και τα 0,33 ευρώ/λίτρο για το πετρέλαιο. Μάλιστα, προχώρησε σε αυτή την ενέργεια παρά το γεγονός ότι ο εν λόγω φόρος ήταν ήδη από τους πιο χαμηλούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση (πριν από την αλλαγή, στη βενζίνη ήταν 0,43 ευρώ/λίτρο).
Εκτός από τη μείωση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, η Κύπρος έχει και χαμηλότερο Φ.Π.Α. στα καύσιμα, γεγονός που μεγαλώνει ακόμα περισσότερο τη διαφορά στην τελική τιμή σε σχέση με τη χώρα μας. Αυτό διαμορφώνεται στο 16%, έναντι του 24% που επιβάλει το ελληνικό φορολογικό σύστημα.
Σε αντιδιαστολή, το μοναδικό μέτρο κατά της ανόδου τις τιμής των καυσίμων στην Ελλάδα είναι το πλαφόν στο κέρδος. Ωστόσο, από τη στιγμή που το κέρδος των πρατηριούχων είναι μόλις 5-6 λεπτά του ευρώ/λίτρο, η συγκεκριμένη κίνηση δεν μπορεί και δεν πρόκειται να φέρει κάποιο αποτέλεσμα. Ελπίζουμε και στην Ελλάδα να γίνει κάτι αντίστοιχο με την Κύπρο, μήπως και δούμε τις τιμές των καυσίμων να κατεβαίνουν.
Πηγή: gocar.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.