Με την είσοδο του 20212 ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χανίων αποτιμώντας την πορεία των έργων στο τομέα των υποδομών για το 2020, διαπιστώνει ξεκάθαρα πλέον την εγκατάλειψη από την σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ του Ν. Χανίων σε ό,τι αφορά στους σχεδιασμούς υλοποίησης και στις χρηματοδοτήσεις νέων έργων υποδομών του νομού. Αναρωτιέται μάλιστα καλόπιστα κανείς, στους τελευταίους 18 μήνες, ποια νέα χρηματοδότηση ή έργο υποδομών εγκρίθηκε για το νομό που δεν είναι είτε συνεχιζόμενο είτε δρομολογημένο βάσει του σχεδιασμού, των εντάξεων και των χρηματοδοτήσεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ; Καθίσταται δηλαδή σαφές ότι η ΝΔ ανέλαβε την κυβέρνηση τον Ιούλιο 2019 χωρίς κανένα σχεδιασμό για τις υποδομές του νομού και ότι τους τελευταίους 18 μήνες τα έργα που συνεχίζονται ή δρομολογούνται προς υλοποίηση στα Χανιά, σχεδόν στο σύνολό τους, αφορούν στο σχεδιασμό, στις εντάξεις και χρηματοδοτήσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Η σημερινή κυβέρνηση αρκείται, από την υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού χωρίς όμως να λαμβάνει κανένα μέτρο στελέχωσης των Τεχνικών Yπηρεσιών, των Δήμων και της Περιφέρειας με μόνιμο προσωπικό, όπως είχε δρομολογηθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ούτε να προχωρά με συντεταγμένο τρόπο στην ωρίμανση, ένταξη και χρηματοδότηση νέων έργων υποδομής και ανάπτυξης στα Χανιά. Ως απόδειξη για τα παραπάνω ενδεικτικά αναφέρονται:
⦁ Τα συνεχιζόμενα έργα τα οποία υλοποιεί η Περιφέρεια Κρήτης προϋπολογισμού περίπου 65εκ. και τα νέα έργα προϋπολογισμού περίπου 35εκ. που αφορούν στην αποκατάσταση των ζημιών από την θεομηνία του Φεβρουαρίου 2019 με γενναία εγκεκριμένη χρηματοδότηση από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, και τα οποία θα αναβαθμίσουν σημαντικά το επαρχιακό δίκτυο και την ενδοχώρα του νομού και θα ενισχύσουν την αντιπλημμυρική τους προστασία.
⦁ Τα έργα Δήμων για την αποκατάσταση και αναβάθμιση του Δημοτικού οδικού δικτύου που έχουν εκτελεστεί και πρόκειται να εκτελεστούν με χρηματοδοτήσεις από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που ξεπερνούν τα 60 εκ.
⦁ Τα συνεχιζόμενα και νέα έργα π/υ περίπου 15εκ. που αφορούν στην αποκατάσταση των ζημιών λόγω κατολισθήσεων στον ΒΟΑΚ από την θεομηνία του Φεβρουαρίου 2019 με χρηματοδότηση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τα οποία υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών (Μαυρομούστακο, Σταλός-Γαλατάς, Σούδα, Μεγάλα Χωράφια, κ.λπ).
⦁ Τα συνεχιζόμενα και νέα έργα του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, ΕΣΠΑ και ΠΔΕ που εντάχθηκαν με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (επέκταση Βιολογικού ΔΕΥΑΒΑ, βιολογικός Σούγιας, βιολογικός Παλαιόχωρας, ύδρευση Παλαιόχωρας, ύδρευση ΔΕΥΑΒΑ σε Βουκολιές, Αλικιανός, Κωλένι, ύδρευση σε Αποκόρωνα, συνδετήριος δρόμος Παλαιόχωρα – Κουντούρα, κ.λπ.).
⦁ Το προς ολοκλήρωση έργο της μικρής διασύνδεσης Κρήτης Πελοποννήσου, το οποίο αλλάζει πλήρως τα ενεργειακά δεδομένα του νησιού και το οποίο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και συμβασιοποιήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
⦁ Τα συνεχιζόμενα έργα τα οποία υλοποιεί η Περιφέρεια Κρήτης προϋπολογισμού περίπου 65εκ. και τα νέα έργα προϋπολογισμού περίπου 35εκ. που αφορούν στην αποκατάσταση των ζημιών από την θεομηνία του Φεβρουαρίου 2019 με γενναία εγκεκριμένη χρηματοδότηση από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, και τα οποία θα αναβαθμίσουν σημαντικά το επαρχιακό δίκτυο και την ενδοχώρα του νομού και θα ενισχύσουν την αντιπλημμυρική τους προστασία.
⦁ Τα έργα Δήμων για την αποκατάσταση και αναβάθμιση του Δημοτικού οδικού δικτύου που έχουν εκτελεστεί και πρόκειται να εκτελεστούν με χρηματοδοτήσεις από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που ξεπερνούν τα 60 εκ.
⦁ Τα συνεχιζόμενα και νέα έργα π/υ περίπου 15εκ. που αφορούν στην αποκατάσταση των ζημιών λόγω κατολισθήσεων στον ΒΟΑΚ από την θεομηνία του Φεβρουαρίου 2019 με χρηματοδότηση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τα οποία υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών (Μαυρομούστακο, Σταλός-Γαλατάς, Σούδα, Μεγάλα Χωράφια, κ.λπ).
⦁ Τα συνεχιζόμενα και νέα έργα του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, ΕΣΠΑ και ΠΔΕ που εντάχθηκαν με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (επέκταση Βιολογικού ΔΕΥΑΒΑ, βιολογικός Σούγιας, βιολογικός Παλαιόχωρας, ύδρευση Παλαιόχωρας, ύδρευση ΔΕΥΑΒΑ σε Βουκολιές, Αλικιανός, Κωλένι, ύδρευση σε Αποκόρωνα, συνδετήριος δρόμος Παλαιόχωρα – Κουντούρα, κ.λπ.).
⦁ Το προς ολοκλήρωση έργο της μικρής διασύνδεσης Κρήτης Πελοποννήσου, το οποίο αλλάζει πλήρως τα ενεργειακά δεδομένα του νησιού και το οποίο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και συμβασιοποιήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
⦁ Τα λιμενικά έργα σε Κολυμπάρι, Σφακιά, Αγ. Ρουμέλη και σε άλλα λιμάνια και αγκυροβόλια των Χανίων και τα σημαντικά έργα αναβάθμισης του Εθνικού Σταδίου. Οι μόνες για την ώρα κινήσεις από την παρούσα κυβέρνηση περιορίζονται κυρίως:
⦁ στην ανάθεση των μελετών ωρίμανσης του νέου ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Κίσσαμος που έτσι και αλλιώς προβλεπόταν ως προαίρεση στο διαγωνισμό της παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο που προκηρύχθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ο οποίος (διαγωνισμός) ως προκύπτει συνεχίζεται πλήρως,
⦁ στην ανάθεση της μελέτης στο τμήμα Σούδα – αεροδρόμιο, έργο το οποίο δυστυχώς δεν συμπεριλήφθηκε στο έργο της παραχώρησης Κίσσαμος - Ηράκλειο και στον χαρακτηρισμό ως έργου εθνικής σημασίας των δύο φραγμάτων Σεμπρωνιώτη – Ντεριανού. Η υλοποίησή όμως και των δύο αυτών έργων, πέρα από τον χρόνο που θα απαιτηθεί για την ωρίμανση των μελετών τους, τίθενται εν αμφιβόλω εφόσον δεν συμπεριληφθούν στο σχεδιασμό της επόμενης προγραμματικής περιόδου 2021-2027.
⦁ Στις εξαγγελίες έργων που όμως χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Κρήτης (Αγ. Τριάδα, σχολεία Κισσάμου, κ.λπ.). Την ίδια ώρα παρατηρείται καθυστέρηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, στις διαδικασίες ένταξης νέων έργων (για παράδειγμα των έργων της οδικής ασφάλειας στα τμήματα Σούδα – Καλύβες και Γεωργιούπολη – Καβρός στον ΒΟΑΚ) και στην ολοκλήρωση των υφιστάμενων (σύνδεση κόμβου Μουρνιών με τα Χανιά), έργα που έχουν ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014 - 2020 όπου όμως τα χρονικά περιθώρια για την υλοποίηση και αποπληρωμή των έργων στενεύουν με κίνδυνο την μη ολοκλήρωσή τους και την απώλεια πόρων (μέσω της ένταξής τους ως έργα γέφυρα σε άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα εις βάρος άλλων νέων έργων που θα μπορούσαν να ενταχθούν). Ο σχεδιασμός της νέας προγραμματικής περιόδου 2021-2027 και της διάθεσης των πόρων του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Έχει πλέον έχει γίνει η κατανομή των χρηματικών πόρων και έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός των προγραμμάτων στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα τομεακά ανταγωνιστικά προγράμματα για τις υποδομές, το περιβάλλον, την ενέργεια και την κλιματική αλλαγή. Η κυβέρνηση της ΝΔ οφείλει και πρέπει άμεσα να δηλώσει στην κοινωνία των
Χανίων το σχεδιασμό της για την κάλυψη των αναγκών υποδομής του νομού στα επόμενα χρόνια καθώς επίσης και τα έργα υποδομών τα οποία θα ενταχθούν στα αντίστοιχα προγράμματα χρηματοδότησης (Μηχανισμός Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τομεακά ΕΣΠΑ 2021-2027, κ.λπ.) που είναι τώρα υπό διαμόρφωση. Τα έργα που δρομολογήθηκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και υλοποιούνται μέχρι σήμερα είναι γνωστά. Κάθε προσπάθεια καπηλείας τους θα πέσει στο κενό. Καλούνται οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ να πιέσουν προς την κατεύθυνση της αύξησης των χρηματοδοτήσεων που θα κατευθυνθούν στα Χανιά με την ένταξη και αντίστοιχη δέσμευση της χρηματοδότησης νέων έργων συμπεριλαμβανομένων και αυτών που προαναφέρθηκαν.
Από τη Θεματική Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χανίων
Χανίων το σχεδιασμό της για την κάλυψη των αναγκών υποδομής του νομού στα επόμενα χρόνια καθώς επίσης και τα έργα υποδομών τα οποία θα ενταχθούν στα αντίστοιχα προγράμματα χρηματοδότησης (Μηχανισμός Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τομεακά ΕΣΠΑ 2021-2027, κ.λπ.) που είναι τώρα υπό διαμόρφωση. Τα έργα που δρομολογήθηκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και υλοποιούνται μέχρι σήμερα είναι γνωστά. Κάθε προσπάθεια καπηλείας τους θα πέσει στο κενό. Καλούνται οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ να πιέσουν προς την κατεύθυνση της αύξησης των χρηματοδοτήσεων που θα κατευθυνθούν στα Χανιά με την ένταξη και αντίστοιχη δέσμευση της χρηματοδότησης νέων έργων συμπεριλαμβανομένων και αυτών που προαναφέρθηκαν.
Από τη Θεματική Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χανίων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.