Ποια είναι αλήθεια τα στοιχεία που θα πρέπει να έχουμε ώστε να αποδείξουμε οτι αυτό που ισχυριζόμαστε χρόνια είναι σωστό και δεν θα βρεθεί ο κάθε πικρόχολος να μας κάνει άνω κάτω επειδή έχει διαφορετική άποψη.... και στην συγκεκριμένη περίπτωση μας, λέω για την μουσική, το Πεντοζάλι και το κάλεσμα του Κιώρου στην Ανώπολη λίγο πριν την επανάσταση του 1770.
Η μια μεριά δεν αποδέχεται τα πάππου προς πάππου, και θεωρεί οτι οι γνώμες των περιηγητών εκείνης της εποχής είναι σημαντικότερες και ισχυρότερες. Να το δεχτούμε αυτό βέβαια με κάθε επιφύλαξη όμως μιας και οι περιηγητές έκαναν στην ύπαιθρο πέρα των μεγάλων πόλεων βιαστικές βόλτες, και όλοι ξέρουμε τους λόγους. Ληστές, τα φιρμάνια δεν ίσχυαν στην ύπαιθρο, καχυποψία, με αποτέλεσμα πολλές φορές οι πληροφορίες που έπαιρναν δεν ήταν και απο πρώτο χέρι, ίσως απο το στόμα του οδηγού τους ή κάποιου χωρικού που δέχτηκε να τους μιλήσει. Εξάλλου στα περισσότερα χωριά που πέρασαν δεν έβρισκαν και πολλού χριστιανούς κι αν έβρισκαν δεν άνοιγαν το στόμα τους εύκολα, φοβούμενοι μιας και ο κάθε περιηγητής είχε τουρκικό ή Βενετσιάνικο φιρμάνι....και δεν ήξερε τι τον περίμενε αν μιλούσε ανοικτά.
-Δεν πέρασε δυστυχώς εκείνα τα χρόνια κάποιος περιηγητής για να την γράψει και αν πέρασε μάλλον δεν είχαν στην όρεξη να την διηγηθούν μιας και η ήττα ήταν βαριά για τον Δασκαλογιάννη. Μάλιστα κάποιοι ιστορικοί αναφέρουν οτι αν έλειπε ο τυροκόμος μπάρμπα-Παντζελιός που έγραψε το τραγούδι του Δασκαλογιάννη, 16 χρόνια μετά αυτή την επανάσταση, θα είχε ξεχαστεί ολότελα..... Ο Κιώρος ή όπως τον ξέρουμε εμείς Στεφανής Τριανταφυλλάκης 1720 -1790 έζησε στο Γαλουβά εκείνα τα χρόνια ήταν συνθέτης και βιολιτζής ξακουστός... περιέργεια έχω να βρούμε κάποιον άλλο που να έζησε εκείνα τα χρόνια και να είχε την φήμη του Κιώρου (ο Σελινιώτης Θοδωρομανώλης γεννήθηκε το 1778) .... το αν πήγε στα Σφακιά προσκαλεσμένος του Δασκαλογιάννη βέβαια το ξέρουν μόνο αυτοί που τον προσκάλεσαν μιας και ήταν Επανάσταση.... όμως η ιστορία για μας στέκει... άσχετο αν δεν είναι γραμμένη με μελάνι και σε χαρτί, ήταν και είναι η πιο πειστική αναφορά που μπορεί να γίνει, μάλιστα διασώθηκε απο πάππου προς πάππου όσο κι αν προστέθηκαν στοιχεία στην πάροδο των αιώνων, έχει κάποια βάση.
Δεν είναι ανάγκη να δεχτούμε οτι είναι αληθινή η αναφορά της Πατεράκη απο στόμα τρίτου στον Σιμονέλλι το 1893, αλλά είναι τουλάχιστον καταγεγραμμένη, άρα αποτελεί πειστήριο. Φυσικά σύνδεση με το Πεντοζάλι δεν μπορεί να γίνει... αλλά τουλάχιστον μια Πετεροπούλα ήξερε για τον Δασκαλογιάννη... γιάντα να μην κατέχουν λοιπόν και οι Πατεράκηδες του Γαλουβά που είναι μια οικογένεια;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.