Ο Όμηρος αποκαλούσε την Αρχαία Κρήτη ως «Εκατόμπολιν» αναφέροντας ότι είχε εκατό (100) πόλεις. Μετά την εποχή του Ομήρου η αριθμητική αυτή αναφορά είναι πλέον περισσότερο συμβολική, αφού οι αρχαίες κρητικές πόλεις, που έως τώρα έχουν βρεθεί και αναγνωρισθεί, είναι τουλάχιστον πάνω από εκατόν πενήντα (150) ή και περισσότερες, σε γνωστές, αλλά και άγνωστες θέσεις και τοποθεσίες της σύγχρονης Κρήτης. Όμως δεν είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός ούτε των πόλεων ούτε των ονομάτων, και επίσης για άλλες πόλεις είναι γνωστό το αρχαίο όνομα, σε άλλες γίνονται επιστημονικές υποθέσεις και σε άλλες αγνοείται εντελώς. Παράλληλα, υπάρχουν πολλά γνωστά ονόματα, που όμως δεν μπορούν να ταυτιστούν με καμιά από τις γνωστές θέσεις. Για τις περισσότερες πόλεις υπάρχει πληθώρα αναφορών και πηγών από την αρχαιότητα ως σήμερα, ενώ σε άλλες υπάρχουν ελάχιστες ή/και καθόλου αναφορές... αναφέρει η Βικιπαίδεια η οποία έχει όλα τα ονόματα των γνωστών και άγνωστων πόλεων ανάμεσα τους και την Κίσσαμο αλλά πατώντας το link για να διαβάσει την ιστορία της είναι κενό.
Η "Κίσσαμος πόλις» (πόλη Κίσσαμος), όπως αναφέρθηκε από την Πτολεμαίος (3,17,8), βρίσκεται στο σύγχρονο κόλπο της Κισάμου. Παρά το γεγονός ότι ήταν κοντά στην μεγάλη πόλη της Πολυρρηνίας, ήταν αυτόνομη και ανεξάρτητη και είχε δικά της νομίσματα με την κεφαλή του Ερμή από τη μία πλευρά και ένα δελφίνι από την άλλη. (Που είναι αλήθεια αυτό το νόμισμα)
Η "Κίσσαμος πόλις» (πόλη Κίσσαμος), όπως αναφέρθηκε από την Πτολεμαίος (3,17,8), βρίσκεται στο σύγχρονο κόλπο της Κισάμου. Παρά το γεγονός ότι ήταν κοντά στην μεγάλη πόλη της Πολυρρηνίας, ήταν αυτόνομη και ανεξάρτητη και είχε δικά της νομίσματα με την κεφαλή του Ερμή από τη μία πλευρά και ένα δελφίνι από την άλλη. (Που είναι αλήθεια αυτό το νόμισμα)
Η αλήθεια είναι οτι παρά τις αναφορές και την καλή θέληση όλων μας να πιστέψουμε οτι είμαστε ανάμεσα στις 100 πόλεις του Ομήρου η αρχαιολογική σκαπάνη δεν έχει βρει ακόμα την πόλη, θα έλεγα ούτε ίχνος της. Τα πάντα σε αυτήν την περιοχή μοιάζουν να αρχίζουν τους πρώτους αιώνες μετά Χριστού.
Κάποιος βέβαια θα αναρωτηθεί μα καλά τόσα αρχαία πως μπορείς να είσαι σίγουρος οτι δεν είναι η ελληνιστική ή η προϊστορική Κίσαμος που αναφέρει όχι μόνο ο Όμηρος, αλλά και οι περισσότεροι ιστορικοί και γεωγράφοι της εποχής;
- Σιγουριά δεν υπάρχει αλλά η αρχαιολογία ξέρει και ψάχνει, και η απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι οτι δεν έχουμε βρει ακόμα ένα νόμισμα της πόλης κράτους της Κισάμου, που έτσι θα δήλωνε και την ύπαρξη της. Ούτε ένα, πράγμα που απλά σημαίνει οτι είτε λάθος ψάχνουμε ή πόλη ήταν ένα λιμάνι της Πολυρρήνιας και συνέχισε να είναι ως και τα χρόνια που ήρθαν οι Ρωμαίοι στην περιοχή.
Το να ψάχνουμε λάθος δεν στέκει κι αν υποθέτουμε οτι κάπου κάτω απο την Ελληνορωμαική Κίσαμος υπάρχει η Ελληνιστική-προϊστορική πόλη, που τόσα χρόνια δεν βρέθηκε ίχνος της μπορεί να μας γεμίζει με ελπίδα και αισιοδοξία αλλά έρχεται σε αντίθεση με τον εμπορικό κώδικα ..οτι δηλαδή αν και παραθαλάσσια εμπορική πόλη (με δικό της νόμισμα όπως αναφέρουν οι Ιστορικοί) δεν έχει βρεθεί όχι μόνο εδώ αλλά και στις άλλες γνωστές πόλεις του τότε κόσμου που έκαναν εμπόριο με την Κίσαμο (κρασιά, λάδια, μισθοφόρους) το νόμισμα της. Αντίθετα εδώ βρίσκουμε νομίσματα της Πολυρρήνιας και της Φαλασάρνης.
Πάντως η προσπάθεια συνεχίζεται....Όλα αυτά γιατί και εδώ τον τελευταίο μήνα υπάρχει μια επίθεση απο κάποιους άσχετους "Έλληνες" οτι οι Κισαμίτες και η αρχαιολογία καταστρέφει τα Ελληνιστικά αρχαία της πόλης και σώζει μόνο τα Ρωμαϊκά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.