Γράφει ο Κώστας Χαρτζουλάκης
Η "ελάχιστη προσπάθεια" και στην παιδεία συνεχίζεται με αποτέλεσμα την συνεχή υποβάθμισή της. Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων και φέτος, 2η χρονιά μετά την μετονομασία των ΤΕΙ σε ΑΕΙ με το νόμο Γαβρόγλου, το επιβεβαίωσαν. Εισάγονται υποψήφιοι σε ΑΕΙ με βαθμολογία 0,6/20 (Δασολογίας & Περιβάλλοντος, Παν. Πατρών), 2,65/20 (Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στο Πολυτεχνείο Κρήτης), 3,12/20 (Μαθηματικό Σάμου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και 7,3/20 (Μηχανικών Περιβάλλοντος, Πολυτεχνείο Κρήτης). Στις γεωπονικές σχολές της χώρας εισάγονται φέτος 4.604 υποψήφιοι, 10πλάσιοι από όσους χρειάζεται, δαπανώντας τεράστια ποσά για να τους εκπαιδεύσει. Την ίδια στιγμή υπάρχει έλλειψη ειδικευμένου εργατοτεχνικού προσωπικού στον ήδη υποβαθμισμένο πρωτογενή τομέα.
Και δεν είναι το πρόβλημα και η απαξίωση μόνο των γεωπονικών τμημάτων. Είναι της Παιδείας δυστυχώς. Όταν ένας υποψήφιος 'επιτυγχάνει' να μπει σε ΑΕΙ με 600, 2000 ή 7000 μόρια η χώρα οδηγείται με σχέδιο σε καταστροφή. Δεν μπορεί και δεν πρέπει, ανεξάρτητα από άλλες γνώσεις, να εισέρχονται σε ΑΕΙ άτομα που δεν έχουν στοιχειώδεις γνώσεις της ελληνικής γλώσσας. Μπορεί ο υποψήφιος στα μαθηματικά, φυσική, χημεία κλπ. να απέτυχε λόγω υπερβολικού άγχους ή μιας κακιάς στιγμής, όμως το να μην γνωρίζει να γράφει και να εκφράζεται στη γλώσσα του φανερώνει ανεπανόρθωτη έλλειψη βασικής παιδείας.
Οι άξιοι τελειώνουν και φεύγουν στο εξωτερικό για μια αξιοπρεπή εργασία και διαβίωση παρέχοντας υπηρεσίες σε χώρες που δεν δαπάνησαν ούτε ένα ευρώ για να τους σπουδάσουν. Οι 'άλλοι' παίρνουν ένα μήνυμα ότι μπορείς να πετύχεις και στην υπόλοιπη ζωή σου χωρίς καμιά προσπάθεια. Κάποιοι δήμαρχοι θα τους … βραβεύσουν! Και η κατά τεκμήριο 'διανόηση' της χώρας τι κάνει; Δυστυχώς η πλειοψηφία 'βολεύεται'......
Το πρόβλημα βέβαια είναι πολύ γενικότερο και ξεκινά από πολύ πριν, από το γυμνάσιο και ίσως από πιο πριν. Η αξιολόγηση σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, η αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων, η κατάργηση των πανεπιστημιακών τμημάτων του νόμου Γαβρόγλου, η επανίδρυση των ΤΕΙ και η ουσιαστική ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης ίσως να αναστρέψουν την πορεία υποβάθμισης.
Κάποιοι προφανώς δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους...
Κ.Σ. ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗΣ
kchartz@otenet.gr
Η "ελάχιστη προσπάθεια" και στην παιδεία συνεχίζεται με αποτέλεσμα την συνεχή υποβάθμισή της. Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων και φέτος, 2η χρονιά μετά την μετονομασία των ΤΕΙ σε ΑΕΙ με το νόμο Γαβρόγλου, το επιβεβαίωσαν. Εισάγονται υποψήφιοι σε ΑΕΙ με βαθμολογία 0,6/20 (Δασολογίας & Περιβάλλοντος, Παν. Πατρών), 2,65/20 (Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στο Πολυτεχνείο Κρήτης), 3,12/20 (Μαθηματικό Σάμου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και 7,3/20 (Μηχανικών Περιβάλλοντος, Πολυτεχνείο Κρήτης). Στις γεωπονικές σχολές της χώρας εισάγονται φέτος 4.604 υποψήφιοι, 10πλάσιοι από όσους χρειάζεται, δαπανώντας τεράστια ποσά για να τους εκπαιδεύσει. Την ίδια στιγμή υπάρχει έλλειψη ειδικευμένου εργατοτεχνικού προσωπικού στον ήδη υποβαθμισμένο πρωτογενή τομέα.
Και δεν είναι το πρόβλημα και η απαξίωση μόνο των γεωπονικών τμημάτων. Είναι της Παιδείας δυστυχώς. Όταν ένας υποψήφιος 'επιτυγχάνει' να μπει σε ΑΕΙ με 600, 2000 ή 7000 μόρια η χώρα οδηγείται με σχέδιο σε καταστροφή. Δεν μπορεί και δεν πρέπει, ανεξάρτητα από άλλες γνώσεις, να εισέρχονται σε ΑΕΙ άτομα που δεν έχουν στοιχειώδεις γνώσεις της ελληνικής γλώσσας. Μπορεί ο υποψήφιος στα μαθηματικά, φυσική, χημεία κλπ. να απέτυχε λόγω υπερβολικού άγχους ή μιας κακιάς στιγμής, όμως το να μην γνωρίζει να γράφει και να εκφράζεται στη γλώσσα του φανερώνει ανεπανόρθωτη έλλειψη βασικής παιδείας.
Οι άξιοι τελειώνουν και φεύγουν στο εξωτερικό για μια αξιοπρεπή εργασία και διαβίωση παρέχοντας υπηρεσίες σε χώρες που δεν δαπάνησαν ούτε ένα ευρώ για να τους σπουδάσουν. Οι 'άλλοι' παίρνουν ένα μήνυμα ότι μπορείς να πετύχεις και στην υπόλοιπη ζωή σου χωρίς καμιά προσπάθεια. Κάποιοι δήμαρχοι θα τους … βραβεύσουν! Και η κατά τεκμήριο 'διανόηση' της χώρας τι κάνει; Δυστυχώς η πλειοψηφία 'βολεύεται'......
Το πρόβλημα βέβαια είναι πολύ γενικότερο και ξεκινά από πολύ πριν, από το γυμνάσιο και ίσως από πιο πριν. Η αξιολόγηση σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, η αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων, η κατάργηση των πανεπιστημιακών τμημάτων του νόμου Γαβρόγλου, η επανίδρυση των ΤΕΙ και η ουσιαστική ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης ίσως να αναστρέψουν την πορεία υποβάθμισης.
Κάποιοι προφανώς δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους...
Κ.Σ. ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗΣ
kchartz@otenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.