Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.

Τετάρτη, 9 Σεπτεμβρίου 2020

ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ

Επιστολή προς την υπουργό κα Κεραμέως με κοινοποίηση στο υπουργείο Πολιτισμού και στην κα Μενδώνη έστειλαν οι ομοσπονδίες και οι Ενώσεις πολιτιστικών συλλόγων Κισάμου, Αιγιαλείας, Έβρου, Ευβοίας, Θεσσαλονίκης, Καρδίτσας, Ρόδου, για το θέμα της κατάργησης των καλλιτεχνικών στα Λύκεια.
Κυρίες και Κύριοι
     Οι Ενώσεις και οι Ομοσπονδίες Πολιτιστικών Συλλόγων Ελλάδος σας απευθύνουν την παρούσα επιστολή, προκειμένου να σας εκθέσουν την εναντίωση και  τον έντονο προβληματισμό τους για την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου σας (ΥΑ 74181/Δ2/2020, ΦΕΚ 2338/Β/15/6/2020), με την οποία καθορίζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων των ημερήσιων και εσπερινών λυκείων, και όπου, μεταξύ άλλων, καταργούνται τα καλλιτεχνικά μαθήματα επιλογής,  (Θεατρολογία, Μουσική, Εικαστικά). Τα μαθήματα αυτά είναι γνωστό ότι, στα σχολεία τα οποία υλοποιούνται ΄ταν απόν τα πιο δημοφιλή και αποτελούσαν μια αναγκαία ανάσα για μαθητές και μαθήτριες στο ασφυκτικό πρόγραμμα του λυκείου. Επίσης, καταργήθηκε το υποχρεωτικό μάθημα «Ερευνητικές Δημιουργικές Δραστηριότητες», το οποίο έδινε δυνατότητα στα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης του λυκείου να προσεγγίσουν το θέμα που είχαν επιλέξει αξιοποιώντας τεχνικές και εργαλεία από το θέατρο, την μουσική, τα εικαστικά και τις τέχνες γενικότερα. Η συγκεκριμένη απόφαση φανερώνει μια τάση απαξίωσης και περιθωριοποίησης των τεχνών στο σχολείο, παρόλο που σύμφωνα με τη διεθνή επιστημονική τεκμηρίωση και εμπειρία, οι τέχνες αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την υγιή προσωπική ανάπτυξη, την κοινωνική ενδυνάμωση και την πολιτισμική ενεργοποίηση των παιδιών όλων των ηλικιών.
     Σας καλούμε λοιπόν με βάση τα παραπάνω να επανεκτιμήσετε τις σοβαρότατες επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αποκοπή των παιδιών από τις τέχνες 
1.Nα προβείτε άμεσα στις αναγκαίες θεσμικές αλλαγές στο Πρόγραμμα Σπουδών, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα δίνουν στις τέχνες την θέση που τους αξίζει στη ζωή των μαθητών και των μαθητριών. Όλες οι τέχνες πρέπει να αποτελούν διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο Πρόγραμμα Σπουδών, στο ωρολόγιο πρόγραμμα και να εντάσσονται στο πλαίσιο δημιουργικών εργασιών. Παράλληλα να αξιοποιούνται σαν εργαλεία για αισθητική έκφραση, για βιωματική, ενεργητική και ομαδοσυνεργατική μάθηση και για κοινωνική παρέμβαση.
Οι τέχνες στην εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, αλλά δικαίωμα και
αναγκαιότητα…
2.Nα επαναφέρετε το πρόγραμμα Μελίνα στην εκπαίδευση, τιμώντας έτσι την μεγάλη Ελληνίδα, αφού το 2020 είναι αφιερωμένο στη Μελίνα Μερκούρη από το Υπουργείο Πολιτισμού.
 Ευελπιστούμε στη επανασύνδεση του Πολιτισμού και της Εκπαίδευσης και περιμένουμε τις απαντήσεις σας στα αιτήματα μας.
Με εκτίμηση
1.Ομοσπονδία Συλλόγων Αιγιαλείας Αχαϊας 
2.Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων Έβρου
3.Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ευβοίας
4.Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Νομού Θεσσαλονίκης
5.Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων Νομού Καρδίτσας
6.Ένωση Πολιτιστικών  Φορέων Επαρχίας Κισσάμου   
7.Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου

Δεν υπάρχουν σχόλια: