Μαρίνα Κισάμου
Γράφει ο Κώστας Χαρτζουλάκης
Η κουβέντα γίνεται από τη δεκαετία του 1990. Χωρομετρήθηκε στην προμελέτη -master plan- για το λιμάνι Κισάμου από την εταιρία «ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε και εγκρίθηκε με τη υπουργική απόφαση υπ’ αριθ. 8651/7-5-2008. Τοποθετείται εντός της ζώνης του λιμένα Κισάμου και προβλέπει δυναμικότητα ελλιμενισμού 180 σκαφών αναψυχής. Με τεχνική περιγραφή του έργου με ενδεικτικό προβλεπόμενο κόστος 9,5 εκ ευρώ.
Πέρασαν δώδεκα χρόνια απραξίας από το Λιμενικό Ταμείο και σχετικής αδιαφορίας από τους τοπικούς φορείς. Το ερώτημα είναι γιατί. Δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις η περιοχή χωροθέτησης, τόσο για την κάλυψη των χερσαίων και κτιριακών εγκαταστάσεων όσο και των θαλάσσιων; Κάποια συμφέροντα δεν θέλουν μαρίνα στην Κίσαμο, όπως και πολλά άλλα και βρίσκουν προσχήματα; Μήπως εμείς οι Κισαμίτες θεωρούμε εαυτούς "ειδικούς" για τα πάντα και δεν μπορούμε να δεχτούμε προτάσεις άλλων και μάλιστα ειδικών και να τις στηρίξουμε μέχρι την υλοποίηση;
Απ’ ότι φαίνεται από την ανακοίνωση για την σύσκεψη την Τετάρτη στο Δήμο, είμαστε πάλι στο σημείο που ξεκινήσαμε, 30 χρόνια πριν. Μιλούν για νέα χωροθέτηση. Στις πιθανές θέσεις είναι η περιοχή του Τελωνείου. Πολλή όμορφη και εντυπωσιακή η ψηφιακή απεικόνιση της μαρίνας στην περιοχή του Τελωνείου (φωτο). Είναι όμως εφικτή η υλοποίηση της στη περιοχή;
Σύμφωνα με τους ειδικούς, για την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών της μαρίνας με την προβλεπόμενη δυναμικότητα (180 σκάφη ελλιμενισμού και διαχείμαση στη στεριά 25 σκαφών αναψυχής) απαιτείται χερσαία έκταση 25-30 τουλάχιστον στρεμμάτων για τις εγκαταστάσεις, με κτίσματα 1.000 τ.μ. και θαλάσσιες εγκαταστάσεις 40.000 τ.μ. Το κόστος κατασκευής και η προσβασιμότητα είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες.
Ας ελπίσουμε ότι η σημερινή σύσκεψη θα έχει αποτέλεσμα για το οποίο θα εργασθούν όλοι μαζί για την υλοποίησή του.
Γράφει ο Κώστας Χαρτζουλάκης
Η κουβέντα γίνεται από τη δεκαετία του 1990. Χωρομετρήθηκε στην προμελέτη -master plan- για το λιμάνι Κισάμου από την εταιρία «ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε και εγκρίθηκε με τη υπουργική απόφαση υπ’ αριθ. 8651/7-5-2008. Τοποθετείται εντός της ζώνης του λιμένα Κισάμου και προβλέπει δυναμικότητα ελλιμενισμού 180 σκαφών αναψυχής. Με τεχνική περιγραφή του έργου με ενδεικτικό προβλεπόμενο κόστος 9,5 εκ ευρώ.
Πέρασαν δώδεκα χρόνια απραξίας από το Λιμενικό Ταμείο και σχετικής αδιαφορίας από τους τοπικούς φορείς. Το ερώτημα είναι γιατί. Δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις η περιοχή χωροθέτησης, τόσο για την κάλυψη των χερσαίων και κτιριακών εγκαταστάσεων όσο και των θαλάσσιων; Κάποια συμφέροντα δεν θέλουν μαρίνα στην Κίσαμο, όπως και πολλά άλλα και βρίσκουν προσχήματα; Μήπως εμείς οι Κισαμίτες θεωρούμε εαυτούς "ειδικούς" για τα πάντα και δεν μπορούμε να δεχτούμε προτάσεις άλλων και μάλιστα ειδικών και να τις στηρίξουμε μέχρι την υλοποίηση;
Απ’ ότι φαίνεται από την ανακοίνωση για την σύσκεψη την Τετάρτη στο Δήμο, είμαστε πάλι στο σημείο που ξεκινήσαμε, 30 χρόνια πριν. Μιλούν για νέα χωροθέτηση. Στις πιθανές θέσεις είναι η περιοχή του Τελωνείου. Πολλή όμορφη και εντυπωσιακή η ψηφιακή απεικόνιση της μαρίνας στην περιοχή του Τελωνείου (φωτο). Είναι όμως εφικτή η υλοποίηση της στη περιοχή;
Σύμφωνα με τους ειδικούς, για την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών της μαρίνας με την προβλεπόμενη δυναμικότητα (180 σκάφη ελλιμενισμού και διαχείμαση στη στεριά 25 σκαφών αναψυχής) απαιτείται χερσαία έκταση 25-30 τουλάχιστον στρεμμάτων για τις εγκαταστάσεις, με κτίσματα 1.000 τ.μ. και θαλάσσιες εγκαταστάσεις 40.000 τ.μ. Το κόστος κατασκευής και η προσβασιμότητα είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες.
Ας ελπίσουμε ότι η σημερινή σύσκεψη θα έχει αποτέλεσμα για το οποίο θα εργασθούν όλοι μαζί για την υλοποίησή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.