Υπάρχει ένας έντονος προβληματισμός για το άνοιγμα των σχολείων, εκφράζεται και από την ΑΣΓΜΕ, από την Ομοσπονδία Γονέων αλλά και από την Ένωση Δ. Κισάμου.
Το ερώτημα δεν είναι πότε; Το ερώτημα που μας προβληματίζει σαν γονείς είναι με ποιες προϋποθέσεις; Αυτό προτάσσομαι κυρίως. Από το υπουργείο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι όροι στο πως θα ανοίξουν τα σχολεία.
1. Για παράδειγμα σε σχέση με την καθαριότητα. Μόνιμο προσωπικό καθαριστριών σε πόσα από τα σχολεία του Δήμου μας υπάρχουν; Αλλά και στα υπόλοιπα σχολεία πανελλαδικά; Αυτή τη στιγμή οι καθαρίστριες είναι μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου και δεν φτάνουν. Πως θα ανοίξουν αν δεν έχει λυθεί το κύριο και βασικό που είναι η σχολαστική καθαριότητα;
2. Τα μέσα. Δηλαδή θα εξασφαλισθούν τα διαλύματα, οι μάσκες, τα γάντια και ότι χρειάζεται για όλη την κοινότητα του κάθε σχολείου;
3. Το ζήτημα του χωροταξικού. Οι ειδικοί λένε για περίπου δυο μέτρα στην τάξη, στις αίθουσες. Ζητήματα που πρέπει να απαντηθούν πρώτα.
Όλοι οι γονείς συμφωνούμε στο να ανοίξουν τα σχολεία, προβληματιζόμαστε όμως με τους όρους μην ξεχνάμε ότι οι συνθήκες είναι δύσκολες και πρωτόγνωρες. Παρόλα αυτά η ηγεσία του υπουργείου εκ των πραγμάτων βάζει στη διαβούλευση ένα νομοσχέδιο και όχι τους όρους ανοίγματος των σχολείων. Μάλιστα χωρίς να υπάρχει διάθεση κινδυνολογίας το νομοσχέδιο μιλάει και για αύξηση μαθητών ανά τάξη στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία. Πως αυτό δένει στο συνωστισμό που θέλομε να αποφύγομε και στα μέτρα που θέλομε να πάρομε αυτή τη στιγμή; Απεναντίας το νομοσχέδιο παίρνει πίσω μια σειρά από δικαιώματα των παιδιών μας.
Βεβαίως οι απορίες μας χρειάζονται απάντηση από την επιστημονική κοινότητα που είναι οι ειδικοί και στη συνέχεια να υπάρξουν νέες απορίες και ερωτήματα ώστε να διευκρινιστεί το θέμα.
4. Τι θα γίνει με τα παιδιά που πηγαίνουν με τα σχολικά λεωφορεία στο σχολείο;
5. Δεν έχει κουβεντιαστεί καθόλου για τα παιδιά ειδικής αγωγής, τα ειδικά σχολεία, για τα παιδιά που κάνουν καλλιτεχνική μουσική παιδεία.
Να θυμίσουμε ότι φέτος ζήσαμε το να κλείνουν κάποια σχολεία από γρίπη στη χώρα μας.
Αυτό που ζούμε τώρα, θα το ξαναζήσομε σαν δεύτερο κύμα σύμφωνα με τα λεγόμενα των ειδικών.
Εμείς αυτό που θέλομε να επισημάνομε είναι ότι είτε ανοίξουν τώρα τα σχολεία, είτε μετά ένα σχέδιο πρέπει να υπάρχει.
4.Ένα επιπλέον που πρέπει να λυθεί, κάτι που το ζούμε κάθε χρόνο, είναι το θέμα των κενών. Τα σχολεία πρέπει να καλυφθούν με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, γιατί με αυτές τις συνθήκες χωρίς καθηγητές όπως το ζήσαμε, σημαίνει κάτι περισσότερο. Τα παιδιά μας έχουν ήδη κενά από το 2μηνο που πέρασε άρα είναι αναγκαιότητα η πρόσληψη καθηγητών η κάλυψη των κενών τώρα. Μόνιμο προσωπικό εκπαιδευτικών όποτε ανοίξουν τα σχολεία για να είμαστε προετοιμασμένοι και να μην τα βρούμε μπροστά μας την επόμενη σχολική χρονιά που όπως λένε θα αρχίσει νωρίτερα.
Κάλυψη προσωπικού καθαριστριών για τις ιδιαίτερες ανάγκες υγιεινής που απαιτούνται.
Περιμένομε τις ανακοινώσεις που αφορούν τα σχολεία και θα επανέλθομε.
ΟΛΓΑ ΨΑΡΑΚΗ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΙΣΑΜΟΥ.
Το ερώτημα δεν είναι πότε; Το ερώτημα που μας προβληματίζει σαν γονείς είναι με ποιες προϋποθέσεις; Αυτό προτάσσομαι κυρίως. Από το υπουργείο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι όροι στο πως θα ανοίξουν τα σχολεία.
1. Για παράδειγμα σε σχέση με την καθαριότητα. Μόνιμο προσωπικό καθαριστριών σε πόσα από τα σχολεία του Δήμου μας υπάρχουν; Αλλά και στα υπόλοιπα σχολεία πανελλαδικά; Αυτή τη στιγμή οι καθαρίστριες είναι μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου και δεν φτάνουν. Πως θα ανοίξουν αν δεν έχει λυθεί το κύριο και βασικό που είναι η σχολαστική καθαριότητα;
2. Τα μέσα. Δηλαδή θα εξασφαλισθούν τα διαλύματα, οι μάσκες, τα γάντια και ότι χρειάζεται για όλη την κοινότητα του κάθε σχολείου;
3. Το ζήτημα του χωροταξικού. Οι ειδικοί λένε για περίπου δυο μέτρα στην τάξη, στις αίθουσες. Ζητήματα που πρέπει να απαντηθούν πρώτα.
Όλοι οι γονείς συμφωνούμε στο να ανοίξουν τα σχολεία, προβληματιζόμαστε όμως με τους όρους μην ξεχνάμε ότι οι συνθήκες είναι δύσκολες και πρωτόγνωρες. Παρόλα αυτά η ηγεσία του υπουργείου εκ των πραγμάτων βάζει στη διαβούλευση ένα νομοσχέδιο και όχι τους όρους ανοίγματος των σχολείων. Μάλιστα χωρίς να υπάρχει διάθεση κινδυνολογίας το νομοσχέδιο μιλάει και για αύξηση μαθητών ανά τάξη στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία. Πως αυτό δένει στο συνωστισμό που θέλομε να αποφύγομε και στα μέτρα που θέλομε να πάρομε αυτή τη στιγμή; Απεναντίας το νομοσχέδιο παίρνει πίσω μια σειρά από δικαιώματα των παιδιών μας.
Βεβαίως οι απορίες μας χρειάζονται απάντηση από την επιστημονική κοινότητα που είναι οι ειδικοί και στη συνέχεια να υπάρξουν νέες απορίες και ερωτήματα ώστε να διευκρινιστεί το θέμα.
4. Τι θα γίνει με τα παιδιά που πηγαίνουν με τα σχολικά λεωφορεία στο σχολείο;
5. Δεν έχει κουβεντιαστεί καθόλου για τα παιδιά ειδικής αγωγής, τα ειδικά σχολεία, για τα παιδιά που κάνουν καλλιτεχνική μουσική παιδεία.
Να θυμίσουμε ότι φέτος ζήσαμε το να κλείνουν κάποια σχολεία από γρίπη στη χώρα μας.
Αυτό που ζούμε τώρα, θα το ξαναζήσομε σαν δεύτερο κύμα σύμφωνα με τα λεγόμενα των ειδικών.
Εμείς αυτό που θέλομε να επισημάνομε είναι ότι είτε ανοίξουν τώρα τα σχολεία, είτε μετά ένα σχέδιο πρέπει να υπάρχει.
4.Ένα επιπλέον που πρέπει να λυθεί, κάτι που το ζούμε κάθε χρόνο, είναι το θέμα των κενών. Τα σχολεία πρέπει να καλυφθούν με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, γιατί με αυτές τις συνθήκες χωρίς καθηγητές όπως το ζήσαμε, σημαίνει κάτι περισσότερο. Τα παιδιά μας έχουν ήδη κενά από το 2μηνο που πέρασε άρα είναι αναγκαιότητα η πρόσληψη καθηγητών η κάλυψη των κενών τώρα. Μόνιμο προσωπικό εκπαιδευτικών όποτε ανοίξουν τα σχολεία για να είμαστε προετοιμασμένοι και να μην τα βρούμε μπροστά μας την επόμενη σχολική χρονιά που όπως λένε θα αρχίσει νωρίτερα.
Κάλυψη προσωπικού καθαριστριών για τις ιδιαίτερες ανάγκες υγιεινής που απαιτούνται.
Περιμένομε τις ανακοινώσεις που αφορούν τα σχολεία και θα επανέλθομε.
ΟΛΓΑ ΨΑΡΑΚΗ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΙΣΑΜΟΥ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.