Ευλογία των καρπών της γης, στη Ροτόντα Κισάμου. Η μόνη γιορτή με ρίζες στην αρχαιότητα που όμως έχει υιοθετηθεί από την ορθόδοξη εκκλησία.
Και όπως γράφει ο Νίκος Ψιλάκης
... Διατηρείται τώρα και χιλιάδες χρόνια, πάντα ως τελετουργία που συνδέει το ανθρώπινο με το θείο, πάντα ως προσφορά που μεταφέρει σεβασμό και συναίσθημα. Στη μινωική Κρήτη ήταν ευρύτατα διαδεδομένο, οφειλή και καθήκον κι ευχαριστία μαζί. Το μαρτυρούν τα ευρήματα των ανασκαφών, πέτρινοι και πήλινοι κέρνοι που ανακαλύπτονται στις προϊστορικές θέσεις. Στα μετέπειτα χρόνια, στη αρχαϊκή, την κλασική, την ελληνιστική εποχή, ακόμη και στα ρωμαϊκά χρόνια, οι άνθρωποι συνέχισαν να το τηρούν με ευλάβεια. Κι όταν ήρθε μια καινούργια θρησκεία, κι όταν ξεχάστηκαν τα αρχαία ιερά, το έθιμο παρέμεινε ζωντανό, θεσμός ακατάλυτος που ενδυνάμωνε τη σχέση του ανθρώπου με τη θεότητα.
Και όπως γράφει ο Νίκος Ψιλάκης
... Διατηρείται τώρα και χιλιάδες χρόνια, πάντα ως τελετουργία που συνδέει το ανθρώπινο με το θείο, πάντα ως προσφορά που μεταφέρει σεβασμό και συναίσθημα. Στη μινωική Κρήτη ήταν ευρύτατα διαδεδομένο, οφειλή και καθήκον κι ευχαριστία μαζί. Το μαρτυρούν τα ευρήματα των ανασκαφών, πέτρινοι και πήλινοι κέρνοι που ανακαλύπτονται στις προϊστορικές θέσεις. Στα μετέπειτα χρόνια, στη αρχαϊκή, την κλασική, την ελληνιστική εποχή, ακόμη και στα ρωμαϊκά χρόνια, οι άνθρωποι συνέχισαν να το τηρούν με ευλάβεια. Κι όταν ήρθε μια καινούργια θρησκεία, κι όταν ξεχάστηκαν τα αρχαία ιερά, το έθιμο παρέμεινε ζωντανό, θεσμός ακατάλυτος που ενδυνάμωνε τη σχέση του ανθρώπου με τη θεότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.