Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ

Ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής/μετεγγραφής σε ΕΠΑ.Λ. και ΓΕ.Λ.
Προθεσμίες και απαιτούμενα στοιχεία ηλεκτρονικών αιτήσεων
Γιατί να επιλέξω ΕΠΑ.Λ.;
Ποιοι εγγράφονται/μετεγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ.
Τομείς/Ειδικότητες ΕΠΑ.Λ. Κισάμoυ
Ξεκίνησαν την 22η Μαΐου και ολοκληρώνονται την 17η Ιουνίου 2019 οι ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφών/μετεγγραφών μαθητών /-τριών σε ΕΠΑ.Λ. και ΓΕ.Λ. για το σχολικό έτος 2019-2020. Οι αιτήσεις υποβάλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://e-eggrafes.minedu.gov.gr από τους κηδεμόνες στην περίπτωση των ανήλικων μαθητών ή από τους ίδιους τους μαθητές αν είναι ενήλικες. Για την είσοδο στην εφαρμογή e-eggrafes, είναι απαραίτητοι οι κωδικοί taxis του αιτούντος. Κατά την υποβολή της αίτησης καταχωρίζονται απαραίτητα μεταξύ άλλων και 
Το e-mail, το μητρώνυμο και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του κηδεμόνα
Ο Αριθμός Μητρώου (Α.Μ.) του/της μαθητή/-τριας (αναγράφεται στον έλεγχο προόδου ή ζητείται από το σχολείο προέλευσης).
Η οριστικοποίηση της εγγραφής/μετεγγραφής γίνεται με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών από 20 έως και 28 Ιουνίου για τα ΕΠΑ.Λ. και μέχρι 11 Σεπτεμβρίου 2019 για τα ΓΕ.Λ. Οι απορριφθέντες μαθητές/τριες υποβάλουν νέα ηλεκτρονική αίτηση από 25 Ιουνίου έως και 28 Ιουνίου 2019.
Γιατί να επιλέξω ΕΠΑ.Λ.;
Η θεσμοθέτηση αλλαγών στην Ελληνική Επαγγελματική ......
...Εκπαίδευση από τον Απρίλιο του 2016 (πρόσβαση σε ΑΕΙ, τάξη μαθητείας, ΚΕΕ), όταν και ξεκίνησε η υλοποίηση του «Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης», είχε σαν αποτέλεσμα το ποσοστό εγγραφής των αποφοίτων Γυμνασίου στο Επαγγελματικό Λύκειο να ανέβει το σχολικό έτος 2018-19 για πρώτη φορά λίγο πάνω από το 30% με ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού των μαθητών που επέλεξαν Γενικό Λύκειο (σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΠΕΘ/ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ). Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία του Cedefop (2011) ο αντίστοιχος μέσος όρος των μαθητών που επιλέγουν την επαγγελματική εκπαίδευση στα κράτη μέλη της Ε.Ε. είναι 50%, στη Γερμανία 57%, στην Ολλανδία 68% και την Ελβετία 64%.
Μετά και τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις των τελευταίων χρόνων στα βασικά χαρακτηριστικά των Επαγγελματικών Λυκείων περιλαμβάνονται:
α) η απονομή Απολυτηρίου και Πτυχίου.
Στους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. που ολοκληρώνουν με επιτυχία τη φοίτησή τους απονέμεται τόσο απολυτήριο Λυκείου απόλυτα ισότιμο με το αντίστοιχο του Γενικού Λυκείου, όσο και Πτυχίο επιπέδου 4 της αντίστοιχης παρακολουθείσης  ειδικότητας το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις αποτελεί προαπαιτούμενο για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία
β) η αλλαγή της δομής των ΕΠΑ.Λ. και η πλήρης αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών.
Στην Α' Τάξη προσφέρεται στους μαθητές ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών αποτελούμενο από μαθήματα γενικής παιδείας και ομάδων προσανατολισμού.
Στη Β΄ Τάξη γίνεται επιλογή ανάμεσα σε εννέα τομείς σπουδών και διδασκαλία μαθημάτων γενικής παιδείας (12 ώρες) και εργαστηριακών μαθημάτων (23 ώρες).
Στη Γ΄ Τάξη γίνεται διαχωρισμός των τομέων σπουδών σε επιμέρους ειδικότητες, με μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικοτήτων (θεωρητικά και εργαστηριακά).
γ) η πρόσβαση των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Με την ψήφιση, στις 23.04.2019, από την Ελληνική Βουλή του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας  (ν. 4610/2019) βάσει του οποίου έχουμε την πανεπιστημιοποίηση όλων των ΤΕΙ, τα νέα ποσοστά διαθέσιμων θέσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. έχουν ως εξής:
5% για Πολυτεχνικές Σχολές, Τμήματα Ιατρικής-Οδοντιατρικής-Κτηνιατρικής-Φαρμακευτικής-Φυσικής-Βιολογίας-Γεωλογίας, 
10% για τα υπόλοιπα τμήματα των Πανεπιστημίων και 
20% για Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και Α.Σ.Τ.Ε.. (ν. 4610/2019-άρθρο 241)
Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί κοινή ομάδα σχολών σε Πανεπιστήμια και Στρατιωτικές σχολές Υπαξιωματικών στις οποίες έχουν πρόσβαση όλοι οι απόφοιτοι. Αν και τα αναφερόμενα ποσοστά διαθέσιμων θέσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. σε σχέση με τα ποσοστά για αποφοίτους των Γενικών Λυκείων φαντάζουν αρκετά μικρά, είναι αρκετά ικανοποιητικά αν ληφθεί υπόψιν 
το πολύ μικρό ποσοστό μαθητών ΕΠΑ.Λ. της Γ’ τάξης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. 
ότι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. είναι , κατά γενική ομολογία, σαφώς μικρότερου βαθμού δυσκολίας έναντι του βαθμού δυσκολίας των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων του Γενικού Λυκείου, αλλά και
ότι για την πρόσβαση των αποφοίτων του Γενικού Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, από το σχολικό έτος 2020-21 και εφεξής θα λαμβάνεται υπόψη κατά 10% και ο βαθμός του απολυτηρίου το οποίο και θα αποκτάται μετά από νομαρχιακές -τύποις Πανελλαδικών- εξετάσεις (ν. 4610/2019).
με αποτέλεσμα η πρόσβαση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση να χαρακτηρίζεται  ευκολότερη σε σχέση με την πρόσβαση των μαθητών του Γενικού Λυκείου.
δ) η εφαρμογή του «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας».
Ακολουθώντας το γερμανικό πρότυπο της διττής επαγγελματικής εκπαίδευσης, από το σχολικό έτος 2016-2017 ξεκίνησε η λειτουργία μιας προαιρετικής Τετάρτης Τάξης για τους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. στην οποία εφαρμόζεται το δυικό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητείας) με συνολική διάρκεια (9) μήνες που περιλαμβάνει:
αμειβόμενη, με 75% του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη, και με ασφαλιστική κάλυψη μαθητεία και εκπαίδευση στο χώρο εργασίας ( 4 ημέρες/εβδομάδα) και
μαθήματα Ειδικότητας στη σχολική μονάδα (1 ημέρα/εβδομάδα)
Με την ολοκλήρωση του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας και πριν την συμμετοχή στις εξετάσεις του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. κάθε μαθητευόμενος δύναται να παρακολουθήσει Προπαρασκευαστικά Μαθήματα Πιστοποίησης, που οργανώνονται με την ευθύνη του ΥΠΠΕΘ. Στους επιτυχόντες στις εξετάσεις απονέμεται πτυχίο επιπέδου 5 το οποίο και μοριοδοτείται με εκατό πενήντα (150) μόρια στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ κατηγορίας ΔΕ (ν. 4521/2018-άρθρο 28).
ε) η λειτουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΚΕΕ) 
Από το Σεπτέμβριο του 2019 ξεκινάει στα ΑΕΙ η λειτουργία των νέων διετών δομών που απευθύνονται αποκλειστικά για απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ.. Οι εκπαιδευόμενοι επιλέγονται βάσει του βαθμού του απολυτηρίου. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται, χωρίς εξετάσεις, πτυχίο επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων που μοριοδοτείται όπως παραπάνω (βλ. Τάξη Μαθητείας). Η φοίτηση κατανέμεται σε τέσσερα (4) εξάμηνα και περιλαμβάνει θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας 1.200 διδακτικών ωρών και πρακτική άσκηση συνολικής διάρκειας 960 ωρών, που μπορεί να πραγματοποιείται παράλληλα με τη φοίτηση, μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου εξαμήνου.
Ποιοι εγγράφονται/μετεγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ.
Οι κυριότερες περιπτώσεις εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ. σύμφωνα με την Υ.Α  Φ1α/98933/Δ4 (ΦΕΚ 2075/2017) είναι:
Α’ τάξη
Οι κάτοχοι Απολυτηρίου Γυμνασίου.
Β’ τάξη
Οι προαχθέντες της  Α΄ τάξης  ΕΠΑ.Λ. και ΓΕ.Λ. 
Απόφοιτοι ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. διαφορετικού τομέα από αυτόν τον οποίο παρακολούθησαν κατά την αποφοίτησή τους, παρακολουθώντας  ΜΟΝΟ τα μαθήματα του τομέα που επιθυμούν (23 ώρες/εβδομάδα) ώστε να αποκτήσουν πτυχίο της ειδικότητας που θα επιλέξουν και να δοκιμάσουν μια δεύτερη ευκαιρία για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. στην αντίστοιχη ειδικότητα.
Γ’ τάξη
Οι προαχθέντες της  Β΄ τάξης  ΕΠΑ.Λ. συνεχίζοντας σε ειδικότητα του τομέα που ολοκλήρωσαν στη Β’ τάξη.
Οι κάτοχοι Απολυτηρίου και Πτυχίου ΕΠΑ.Λ. μπορούν να εγγραφούν στη Γ΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. για απόκτηση και 2ου πτυχίου της ειδικότητας του τομέα που παρακολούθησαν. παρακολουθώντας  ΜΟΝΟ τα μαθήματα της ειδικότητας  που επιθυμούν (23 ώρες/εβδομάδα).
Τομείς/Ειδικότητες ΕΠΑ.Λ. Κισάμου
Στον πίνακα που ακολουθεί βλέπουμε τους τομείς (Β' Τάξη) / ειδικότητες (Γ' Τάξη) που δύνανται να λειτουργήσουν στο ΕΠΑ.Λ. Κισάμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.