Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΒΟΑ ΚΡΗΤΗΣ

Πριν από 6 μήνες, στις 31/5/2017, με δημόσια επιστολή μου (διαβάστε εδώ την πρώτη επιστολή) εξέφρασα τις πάγιες θέσεις μου και την διαφωνία μου για τις έως τότε εξελίξεις, όταν διαφαινόταν ξεκάθαρα πως τα δεδομένα ήταν αρνητικά και δρομολογούνταν η περιθωριοποίηση της Κισσάμου και του δυτικού νομού Χανίων από την σχεδιαζόμενη κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ. Επίσης με νέα ανακοίνωσή μου στις 17/8/2017 (στα τοπικά ΜΜΕ της Κισσάμου) διαπίστωσα ότι επιβεβαιώνονται οι θέσεις μου και ζήτησα ανάληψη πρωτοβουλιών -έστω και καθυστερημένων- μήπως και αποτραπεί το μοιραίο.

Την τελευταία στιγμή και λίγο πριν την κάθοδο Πρωθυπουργού και Υπουργού Υποδομών για τις «οριστικές ανακοινώσεις» για τον ΒΟΑΚ, οι φορείς των Χανίων συσκέφθηκαν και εξέφρασαν ομόφωνη θέση που ήταν ουσιαστικά συμβατή με τις πάγιες θέσεις Αντιπεριφερειάρχη και ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης. Η εξαιρετικά ορθή διατύπωση του αιτήματος ήταν ότι για τον νομό Χανίων «απαιτείται κατασκευή αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) από τα όρια με τον νομό Ρεθύμνου έως τον Κόμβο Κισσάμου και υλοποίηση της (σε στάδιο ΜΠΕ μελέτης) Παράκαμψης Κισσάμου και συνέχισής της έως το Λιμάνι Κισσάμου». Είναι ενδιαφέρον πως η διατύπωση αυτή που υπογράφει ο δήμαρχος Κισσάμου διαφέρει ουσιαστικά, από την εισήγησή του και την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Κισσάμου την ίδια ακριβώς ημέρα, αλλά αυτό δεν είναι του παρόντος.
Όμως, λίγες ημέρες μετά, στις 21/9/2017 στο αναπτυξιακό συνέδριο Κρήτης, αρχικά ο Υπουργός Υποδομών και στην συνέχεια ο Πρωθυπουργός, ξεκαθάρισαν ότι για το πιο ώριμο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά έως τον 'Αγιο Νικόλαο, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2018, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Άρα, αγνόησαν πλήρως τις θέσεις των φορέων των Χανίων, προβάλλοντας μάλιστα την λογική του «ώριμου τμήματος». Μα, η μόνη ωριμότητα που διαθέτει αυτό το τμήμα, είναι ότι λίγους μήνες πριν κάποιοι αποφάσισαν να αναθέσει ο ΟΑΚ αναγνωριστικές μελέτες με συνοπτικές διαδικασίες αρχικά για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και στην συνέχεια και για το τμήμα έως τον Άγιο Νικόλαο. Δηλαδή, αρχικά δημιουργούμε στοχευμένα συνθήκες ωριμότητας και μετά από λίγους μήνες λέμε πως θα κατασκευαστεί το πιο ώριμο τμήμα. Οργανωμένος εμπαιγμός δηλαδή.
Θα περίμενε κανείς στις ανακοινώσεις αυτές να υπάρξουν έντονες αντιδράσεις, ειδικά από τον δήμο Κισσάμου. Και όμως, αν και ανακοινώθηκε με κάθε επισημότητα πως είμαστε εκτός σχεδιασμού, επικράτησε η απόλυτη σιωπή, σαν να μην συνέβη τίποτα. Πλην του κ. Βουλγαράκη βέβαια, που διαφώνησε και εγγράφως και δημόσια σε τηλεοπτική εκπομπή με τον ίδιο τον κ. Σπίρτζη.
Και ερχόμαστε στις τελευταίες ημέρες, που απλά δημοσιοποιήθηκε ένα ακόμα βήμα από τον ΟΑΚ για την υλοποίηση των εξαγγελιών, να εμφανίζονται κάποιοι ως διαμαρτυρόμενοι (μόνο μετά από ερώτηση δημοσιογράφων) για κάτι που τους είχε ανακοινωθεί επίσημα πριν από 2 μήνες από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Αφήσαμε λοιπόν να συμβεί το κακό, γιατί δεν το βλέπαμε ή δεν μας ενδιέφερε και τώρα κάνουμε πως διαμαρτυρόμαστε για τα μάτια του κόσμου και για να καμουφλάρουμε την ανυπαρξία μας. Είναι χαρακτηριστικό πως, από την συνεδρίαση του αναπτυξιακού συνεδρίου στις
21/9/2017 στο Ηράκλειο όπου συζητούνταν το θέμα του ΒΟΑΚ με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη, μόνο ο δήμος Κισάμου δεν τοποθετήθηκε γιατί η δημοτική αρχή απουσίαζε!!! Απουσίαζε βέβαια και ο μονίμως απών στα μεγάλα θέματα του τόπου, ο περιφερειακός μας σύμβουλος. Σε ένα θέμα που ήμασταν οι πλέον ενδιαφερόμενοι. Τι καλό μπορεί να περιμένει αυτός ο τόπος με αυτή την κατάσταση; Φυσικό επόμενο είναι να μας αγνοούν όλοι.
Επίσης, οφείλω να αναφέρω πως ο φίλος δήμαρχος Πλατανιά κ. Μαλανδράκης, έχει πάρει πρωτοβουλίες (έγγραφες προτάσεις, σύσκεψη φορέων), αλλά ήταν σε δεύτερο χρόνο, γεγονός που τις καθιστά αναποτελεσματικές. Επίσης, αφού υπογράφοντας το κοινό κείμενο των φορέων, επανήλθε στην ορθή κοινή μας θέση για αυτοκινητόδρομο έως την Κίσσαμο, καλό θα είναι να μην αναφέρεται πλέον στο τμήμα Χανιά – Κολυμπάρι, γιατί και η θέση αυτή δεν περπάτησε και θολώνει τα νερά ως προς τον κοινό στόχο.
Επειδή βέβαια πρέπει να ενεργούμε και όχι να κλαίμε την μοίρα μας, ζητώ ακόμη και τώρα την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανατροπή των δεδομένων και την κατασκευή αυτοκινητόδρομου έως την Κίσσαμο. Ακόμα, αναφέρω ξανά την πρόταση μου για ένταξη στο «πακέτο έργων ΒΟΑΚ» της πρώτης φάσης και του χωροθετημένου και αρκετά ώριμου έργου της Παράκαμψης Κισσάμου, προϋπολογισμού περίπου 50 εκ. ευρώ. Ή ούτε αυτό το έργο, δεν μπορεί να χωρέσει στο 1,5 δις ευρώ που μαθαίνω ότι έχουν προβλεφθεί για τον διαγωνισμό που ανακοινώθηκε για τον νέο ΒΟΑΚ;
Τέλος, σημειώνω πως η μόνιμη απάντηση πολλών (που είτε οι ίδιοι μπερδεύτηκαν ή θέλουν να μπερδέψουν τον κόσμο), είναι πως η Κίσσαμος είναι μέσα στην μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού. Όμως, όταν τα από τα συνολικά 300 χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ, τα 200 χιλιόμετρα του Χανιά – Ηράκλειο δρομολογούνται και δεν περιμένουν τον «στρατηγικό σχεδιασμό» και από τα υπόλοιπα 100, σχεδόν τα μισά είναι δρομολογημένα με μελέτες για μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (παράκαμψη Κισσάμου και πολλά τμήματα από Άγιο Νικόλαο προς Σητεία), τότε καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως η περίφημη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού το μόνο που θα αποφασίσει -μετά από χρόνια που θα ολοκληρωθεί- είναι το τι δρόμο θα κατασκευάσουμε (κάποτε) στο τμήμα Χανιά – Κίσαμος. Για όλη την υπόλοιπη Κρήτη τα πάντα είναι ήδη δρομολογημένα (βάσει εξαγγελιών βέβαια, τις οποίες εγώ καλόπιστα τις δέχομαι ως βάσιμες).
Ιδέα μου είναι, ή τίποτα δεν πάει καλά;
Μυλωνάκης Γεώργιος
πρώην Δήμαρχος Κισάμου & επικεφαλής
της παράταξης μείζονος αντιπολίτευσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.