Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΙΑ ΒΟΑΚ

Λυπάμαι που συνεχώς επιβεβαιωνόμαστε
Στις 31/5/2017, με δημόσια τοποθέτησή μου, εξέφρασα την αγωνία μου για την απόλυτη απομόνωση της Κισάμου στο θέμα του ΒΟΑΚ και της σχεδιαζόμενης αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο. Υπενθύμισα, πως η νέα δημοτική αρχή, με την ανάληψη των καθηκόντων της, αποχώρησε από την κοινή και έγγραφη θέση μας με τον δήμο Πλατανιά από το 2013, για κατασκευή αυτοκινητόδρομου έως την Κίσσαμο (θέση που σταθερά υποστήριζαν και το Τεχνικό Επιμελητήριο (ΤΕΕ ΤΔΚ) και η Αντιπεριφέρεια Χανίων).
Όπως είχα αναφέρει, το λογικό αποτέλεσμα της ανυπαρξίας σαφούς πλαισίου διεκδίκησης από τον δήμο Κισάμου, ήταν ο δήμος Πλατανιά να στραφεί στο να ζητά την επέκταση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου έως το Κολυμπάρι, που ουσιαστικά θα εξυπηρετεί το σύνολο του δήμου του.
Επίσης, είχα ξεκαθαρίσει πως παρά την σταθερή και άξια συγχαρητηρίων, υποστήριξη της Κισάμου από την Αντιπεριφέρεια και το Τεχνικό επιμελητήριο, δεν γίνεται να περιμένουμε μόνο από άλλους φορείς να ασχολούνται με το μέλλον της περιοχής και να υποστηρίζουν την Κίσαμο και ο δήμος να είναι απών.
Δύο μήνες μετά, οι εξελίξεις συνεχώς (και δυστυχώς) με δικαιώνουν. Αποκορύφωμα, το αίτημα προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΑΚ ΑΕ που απέστειλε – με σχετική επιστολή του – ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης, με την οποία ζητάει να ενσωματωθεί στο σχεδιασμό του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο» και το τμήμα του ΒΟΑΚ «Χανιά – Κολυμβάρι», συνολικού μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων.
Ο κ. Μαλανδράκης, όπως θα έκανε ένας σοβαρός δήμαρχος, αξιολογεί τα δεδομένα και χαρά-ζει μια πιο εφικτή για τον ίδιο διεκδικητική γραμμή. Και το χαρακτηριστικότερο –για εμάς-, είναι πως αναφέρει ως βασικό επιχείρημα του αιτήματός του για το τμήμα Χανιά – Κολυμπάρι, την «… πάγια θέση της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων έτσι όπως διατυπώθηκε στο κείμενο θέσεων της για το Χωροταξικό Πλαίσιο Κρήτης ότι «… ειδικά για τη δυτική απόληξη του ΒΟΑΚ προτείνεται τετράιχνη διατομή με μεσαία διαχωριστική νησίδα έως την Κίσαμο»!!!.
Και ρωτώ: Το τμήμα Κολυμπάρι – Κίσαμος που απομένει, ποιος δήμος οφείλει να το διεκδικήσει;;;
Και αν η δημοτική αρχή δεν επιθυμεί ή δεν μπορεί να ασχοληθεί, τα λοιπά θεσμικά πρόσωπα και οι φορείς της Κισάμου, δεν πρέπει να τοποθετηθούν και να αναλάβουν πρωτοβουλίες;;;
Εξ’ όσων γνωρίζω, κάτοικοι και φορείς, όλοι επιθυμούν ο νέος αυτοκινητόδρομος να φτάσει έως την Κίσαμο.
Επαναλαμβάνω την πλήρη εμπιστοσύνη μου στον Περιφερειάρχη, για τις ικανότητες και τις προθέσεις του. Όμως, «Συν Αθηνά και χείρα κίνει». Δηλαδή, δε φτάνει να στηρίζεσαι μόνο στους άλλους, αλλά οφείλεις να καταβάλεις και τις απαιτούμενες προσπάθειες.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ 1:
Για να κάνουμε και συγκεκριμένες προτάσεις και να προσφέρουμε στον διάλογο: Σε πρόσφατο δημοσίευμα από την εφημερίδα «Ανατολή» μετά από παρουσία του κ. Αρναουτάκη στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου, ο ίδιος φέρεται να δήλωσε ότι: «η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρηματοδοτεί περίπου με 1,2 δισ. το πρώτο τμήμα (Χανιά – Ηράκλειο), όμως αυτό που πρέπει να δούμε (είναι) να προετοιμαστεί το επόμενο τμήμα. Μέσα από νέα χρηματοδότηση και από τις εκπτώσεις που θα πάρει το πρώτο έργο, μπορεί κάλλιστα να γίνει το έργο σε πρώτη φάση από Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο».
Ακριβώς αυτή η λύση, φαντάζει πλέον ως πιο ρεαλιστική και εφικτή και για το τμήμα Βαμβακόπουλο – Κίσαμος (με τετράιχνη διατομή). Και αυτό το τμήμα, μαζί με το Χερσόνησος - Άγιος Νικόλαος, πρέπει άμεσα να προετοιμαστεί (σύνταξη σχετικού φακέλου, όπως γίνεται τώρα για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο) για να ενταχθεί στην αμέσως επόμενη διαδικασία χρηματοδότησης, αν -όπως φαίνεται- χάθηκε οριστικά το τρένο του πρώτου έργου (δηλαδή του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο που δρομολογείται).
Επίσης, η Παράκαμψη Κισάμου, έργο (δίιχνης διατομής) και αρκετά ώριμο μελετητικά (αν και «παγωμένο» τα τελευταία χρόνια), με προϋπολογισμό περίπου 50 εκ. ευρώ, επιβάλλεται να διερευνηθεί αν μπορεί να ενταχθεί άμεσα στην πρώτη δημοπράτηση του νέου ΒΟΑΚ, ή αλλιώς να συμπεριληφθεί οπωσδήποτε στον δεύτερο φάκελο που προτείνουμε (καθώς χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ, σήμερα δεν φαίνεται ορατή).
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ 2:
Η από 3/8/2017 επιστολή-απάντηση του Δημάρχου κ. Σταθάκη, στην από 1/8/2017 ανακοίνωση της Μείζονος Αντιπολίτευσης, επιβεβαίωσε για μια ακόμα φορά και απόλυτα τη θέση μας περί ουσιαστικής παραίτησης του από τον πραγματικό ρόλο του Δημάρχου. Η από 1/8/2017 ανακοίνωση της Μείζονος Αντιπολίτευσης αναφέρεται στην απραγία της Δημοτικής Αρχής που προέκυψε και από την λογοδοσία πεπραγμένων 2016 και ο Δήμαρχος κ. Σταθάκης αντί να απαντήσει επί της ουσίας, προτίμησε να προβεί σε μία αήθη επίθεση σε δημότη, στο πρόσωπο του οποίου αναγνώρισε εχθρό, με την ίδια ευκολία που αναγνωρίζει εχθρούς σε όλα τα επίπεδα και οι οποίοι ΦΤΑΙΝΕ για όλα τα δεινά του Δήμου Κισσάμου επί Δημαρχίας του. Ερώτημα μου είναι ποιος σοβαρός Δήμαρχος θα μπορούσε να απαντήσει με αυτό τον τρόπο, χωρίς σεβασμό όχι μόνο προς τους θεσμούς αλλά και προς το ίδιο το πρόσωπο του. Αναφέρει σε αυτό το λιβελογράφημα πως όταν ήμουν δήμαρχος, κάποιοι ήταν «αντί εμού» δηλαδή με υποκαθιστούσαν. Εγώ βέβαια, τους ονομάζω συνεργάτες και ίσως θα έπρεπε να έχω και πολύ περισσότερους. Ο ίδιος, ως νέος Σουλτάνος, δεν μπορεί να αντιληφθεί πως πρέπει να συνεργάζεται και να ακούει τους άλλους, οπότε κανείς, ούτε τολμά, ούτε έχει και την διάθεση να του πει το παραμικρό, γιατί ξέρει (όπως όλοι μας γνωρίζουμε), ποιο θα είναι το αποτέλεσμα μια τέτοιας αδιανόητης –για τον δήμαρχο- πρωτοβουλίας του. Κλείνοντας οφείλω ανθρώπινα να του υπενθυμίζω ότι: Δαπανώμενος εφ’ α μη δει, ολίγος έση εφ’ α δει (Ισοκράτης / Ξοδεύοντας τον εαυτό σου σ’ αυτά που δεν χρειάζεται, δεν φτάνεις γι’ αυτά που πρέπει).
Κίσαμος, 14/8/2017
Μυλωνάκης Γεώργιος
πρώην Δήμαρχος Κισάμου
επικεφαλής Μείζονος Αντιπολίτευσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.