Καθώς το διετές Erasmus+/KA2 project μας με τίτλο «M.A.T.H.S. Maths Art Technology for a Harmomius Society» προχωρεί προς τη λήξη του, οι υπεύθυνοι καθηγητές για το project, όπως επίσης και καθηγητές αγγλικών από τα 6 συμμετέχοντα σχολεία (Καισάρειας, Σαμψούντας, Περούτζιας, Wetzlar, Σεβίλλης και Κισάμου) πραγματοποιήσαμε την τελευταία μας συνάντηση στην Κίσαμο προκειμένου να συντάξουμε την τελική μας έκθεση, για να αξιολογηθούμε από τις Εθνικές μας Υπηρεσίες (από το Ι.Κ.Υ. στη χώρα μας).
Στα δύο χρόνια υλοποίησης του σχεδίου και καθώς ο βασικός άξονας του ήταν η διδασκαλία των Μαθηματικών με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών και του λογισμικού «Geogebra», εμείς, οι καθηγητές μαθηματικών:
* Διδάξαμε κατάλληλες ενότητες....
... από τη διδακτέα μας ύλη, με χρήση ηλεκτρονικών μέσων, στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής καθώς και στην τάξη χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό υπολογιστή και προτζέκτορα.
* Δημιουργήσαμε ηλεκτρονικό «Geogebra book» γραμμένο στα αγγλικά, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 200 μαθηματικά αρχεία και παιχνίδια.
* Μεταφράσαμε το παραπάνω βιβλίο σε όλες τις γλώσσες των χωρών- εταίρων και το προσαρμόσαμε στη μορφή των σχολικών μας βιβλίων.
Τα βιβλία έχουν αναρτηθεί σε πλατφόρμα του «Geogebra. οrg» και είναι διαθέσιμα σε κάθε συνάδελφο μαθηματικό, σε κάθε μαθητή αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο ανά τον κόσμο.
http://www.geogebra.org/m/YvqbpGws
https://www.geogebra.org/m/b2GT63Dt
* Δημιουργήσαμε video με κάποιες διδασκαλίες μας.
* Σχεδιάσαμε, ηλεκτρονικά, μπροσούρες από όλες τις συναντήσεις μας, όπου συνοπτικά απεικονίζονται οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια τους.
Παράλληλα οι μαθητές μας:
* Σχεδίασαν και πρότειναν λογότυπο για το έργο.
* Δημιούργησαν σε συνεργασία με καθηγητές τους video, για να παρουσιάσουμε την πόλη και το σχολείο μας καθώς και video από τις επισκέψεις μας στα σχολεία των εταίρων.
* Δημιούργησαν video με εκπαιδευτικό υλικό, βασιζόμενοι σε αρχεία των εταίρων μας.
* Συμμετείχαν σε test μαθηματικών με χρήση λογισμικού, που δόθηκαν κατά τις επισκέψεις μας σε Γερμανία και Ιταλία.
* Έγραψαν συνεργατικά με τους ξένους μαθητές, γράμματα σε διάσημους μαθηματικούς από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα και δημιουργήσαμε ένα ebook με αυτά. https://issuu.com/effiefil/docs/official2_letters
* Δημιούργησαν παρουσιάσεις από την ιστορία των μαθηματικών και έφεραν γλυκά, όλα με το σχήμα του «π= 3.14», για να γιορτάσουμε στο σχολείο μας την 14η Μαρτίου (14/3), που είναι αφιερωμένη διεθνώς στα Μαθηματικά. Την ημέρα του «π» τη γιορτάσαμε και στο Mathematekum (Μαθηματικό Μουσείο) στο Giessen της Γερμανίας με τη συμμετοχή μας σε ποικίλα παιχνίδια και διαγωνισμούς μαθηματικού περιεχομένου.
* Δίδαξαν, κατά τις συναντήσεις μας, τους συμμαθητές τους από τα εταιρικά σχολεία ενότητες μαθηματικών χρησιμοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες και το λογισμικό «Geogebra».
* Διατύπωσαν τα σχόλια τους από τις επισκέψεις μας και συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια αναφορικά με τη χρήση λογισμικού στην εκπαιδευτική διαδικασία.
* Έγραψαν και έδωσαν δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο με εντυπώσεις από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις στις οποίες συμμετείχαν.
Για την ανάρτηση όλων των εργασιών μας αλλά και για επικοινωνία με τα εταιρικά σχολεία ανοίχθηκε το etwinning project με τον ίδιο τίτλο «M.A.T.H.S.». Υπεύθυνοι για την πλατφόρμα του twinspace με όλες μας τις αναρτήσεις ήμασταν εμείς οι Έλληνες αλλά και οι Γερμανοί καθηγητές. Ανοίχθηκε επίσης μια κλειστή ομάδα στο facebook για καλύτερη και γρηγορότερη επικοινωνία μεταξύ όλων των συμμετεχόντων. Επιπλέον το Ιταλικό σχολείο δημιούργησε ένα website, όπου επίσης αναρτώνται όλες οι εργασίες μας.
Σε αυτή τη διετία 2015-2017 υλοποίησης του προγράμματος, σύμφωνα με την αίτηση που είχαμε καταθέσει, πραγματοποιήσαμε συνολικά 17 μετακινήσεις καθηγητών και 31 μετακινήσεις μαθητών στην Περούτζια- Ιταλία, στο Wetzlar-Γερμανία και στη Σεβίλλη- Ισπανία.
Οι προγραμματισμένες επισκέψεις στην Σαμψούντα και στην Καισάρεια της Τουρκίας αντικαταστάθηκαν με δεύτερες επισκέψεις στην Ιταλία και Ισπανία. Το σχολείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει δύο φορές τους εταίρους μας, το Σεπτέμβριο του 2016 και το Μάιο του 2017. Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις σε χώρες και σχολεία του εξωτερικού υπήρξαν ιδιαίτερα σημαντικές για καθηγητές και μαθητές, καθώς ήρθαμε σε επαφή με τα σχολικά περιβάλλοντα των εταίρων μας, τις διδακτικές τους μεθόδους, τις διαφορετικές κουλτούρες και τις παραδόσεις τους.
Με την ανάρτηση κάποιων ακόμη εργασιών, θα ολοκληρωθεί στις 31 Αυγούστου το Erasmus+ project μας. Ένα project πολύ απαιτητικό, με πάρα πολλές ώρες δουλειάς στον ελεύθερο χρόνο μας. Όμως, η συμμετοχή μας σε αυτό αλλά και σε κάθε άλλο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα, είναι μια νέα πρόκληση και μια μοναδική ευκαιρία για το σχολείο μας, που αποκτά μια ευρωπαϊκή διάσταση. Καθηγητές και μαθητές ξεφεύγουμε από τα στενά όρια της τάξης , διευρύνονται οι ορίζοντες μας, βλέπουμε ότι και στις άλλες χώρες οι εκπαιδευτικές κοινότητες βιώνουν την ίδια με εμάς αγωνία για καλύτερη εκπαίδευση και μάθηση, αποδεικνύουμε πως συνεργασίες και φιλίες μπορούν να αναπτυχθούν πέρα από σύνορα και εθνικές ταυτότητες.
Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω το διευθυντή του σχολείου και όλους τους συναδέλφους μου, για όλη την υποστήριξη και βοήθεια που παρείχαν στην ομάδα μας, με διορθώσεις κειμένων, μεταφράσεις, δημιουργία video, βοήθεια στην προετοιμασία των συναντήσεων αλλά και κατά τη φιλοξενία των εταίρων μας στην Κίσαμο.
Ευχαριστώ επίσης το συνάδελφο μαθηματικό και επιμορφωτή Β’ επιπέδου Χρήστο Τζέτζια, καθώς και το συνάδελφο καθηγητή πληροφορικής Γιάννη Σταγάκη για όλη τη βοήθεια που παρείχαν σε θέματα προγραμματισμού κατά τη δημιουργία κάποιων μαθηματικών αρχείων-παιχνιδιών «Geogebra».
Έφη Φιλιππάκη
Μαθηματικός ΓΕΛ Κισάμου
Υπεύθυνη του project
Στα δύο χρόνια υλοποίησης του σχεδίου και καθώς ο βασικός άξονας του ήταν η διδασκαλία των Μαθηματικών με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών και του λογισμικού «Geogebra», εμείς, οι καθηγητές μαθηματικών:
* Διδάξαμε κατάλληλες ενότητες....
... από τη διδακτέα μας ύλη, με χρήση ηλεκτρονικών μέσων, στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής καθώς και στην τάξη χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό υπολογιστή και προτζέκτορα.
* Δημιουργήσαμε ηλεκτρονικό «Geogebra book» γραμμένο στα αγγλικά, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 200 μαθηματικά αρχεία και παιχνίδια.
* Μεταφράσαμε το παραπάνω βιβλίο σε όλες τις γλώσσες των χωρών- εταίρων και το προσαρμόσαμε στη μορφή των σχολικών μας βιβλίων.
Τα βιβλία έχουν αναρτηθεί σε πλατφόρμα του «Geogebra. οrg» και είναι διαθέσιμα σε κάθε συνάδελφο μαθηματικό, σε κάθε μαθητή αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο ανά τον κόσμο.
http://www.geogebra.org/m/YvqbpGws
https://www.geogebra.org/m/b2GT63Dt
* Δημιουργήσαμε video με κάποιες διδασκαλίες μας.
* Σχεδιάσαμε, ηλεκτρονικά, μπροσούρες από όλες τις συναντήσεις μας, όπου συνοπτικά απεικονίζονται οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια τους.
Παράλληλα οι μαθητές μας:
* Σχεδίασαν και πρότειναν λογότυπο για το έργο.
* Δημιούργησαν σε συνεργασία με καθηγητές τους video, για να παρουσιάσουμε την πόλη και το σχολείο μας καθώς και video από τις επισκέψεις μας στα σχολεία των εταίρων.
* Δημιούργησαν video με εκπαιδευτικό υλικό, βασιζόμενοι σε αρχεία των εταίρων μας.
* Συμμετείχαν σε test μαθηματικών με χρήση λογισμικού, που δόθηκαν κατά τις επισκέψεις μας σε Γερμανία και Ιταλία.
* Έγραψαν συνεργατικά με τους ξένους μαθητές, γράμματα σε διάσημους μαθηματικούς από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα και δημιουργήσαμε ένα ebook με αυτά. https://issuu.com/effiefil/docs/official2_letters
* Δημιούργησαν παρουσιάσεις από την ιστορία των μαθηματικών και έφεραν γλυκά, όλα με το σχήμα του «π= 3.14», για να γιορτάσουμε στο σχολείο μας την 14η Μαρτίου (14/3), που είναι αφιερωμένη διεθνώς στα Μαθηματικά. Την ημέρα του «π» τη γιορτάσαμε και στο Mathematekum (Μαθηματικό Μουσείο) στο Giessen της Γερμανίας με τη συμμετοχή μας σε ποικίλα παιχνίδια και διαγωνισμούς μαθηματικού περιεχομένου.
* Δίδαξαν, κατά τις συναντήσεις μας, τους συμμαθητές τους από τα εταιρικά σχολεία ενότητες μαθηματικών χρησιμοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες και το λογισμικό «Geogebra».
* Διατύπωσαν τα σχόλια τους από τις επισκέψεις μας και συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια αναφορικά με τη χρήση λογισμικού στην εκπαιδευτική διαδικασία.
* Έγραψαν και έδωσαν δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο με εντυπώσεις από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις στις οποίες συμμετείχαν.
Για την ανάρτηση όλων των εργασιών μας αλλά και για επικοινωνία με τα εταιρικά σχολεία ανοίχθηκε το etwinning project με τον ίδιο τίτλο «M.A.T.H.S.». Υπεύθυνοι για την πλατφόρμα του twinspace με όλες μας τις αναρτήσεις ήμασταν εμείς οι Έλληνες αλλά και οι Γερμανοί καθηγητές. Ανοίχθηκε επίσης μια κλειστή ομάδα στο facebook για καλύτερη και γρηγορότερη επικοινωνία μεταξύ όλων των συμμετεχόντων. Επιπλέον το Ιταλικό σχολείο δημιούργησε ένα website, όπου επίσης αναρτώνται όλες οι εργασίες μας.
Σε αυτή τη διετία 2015-2017 υλοποίησης του προγράμματος, σύμφωνα με την αίτηση που είχαμε καταθέσει, πραγματοποιήσαμε συνολικά 17 μετακινήσεις καθηγητών και 31 μετακινήσεις μαθητών στην Περούτζια- Ιταλία, στο Wetzlar-Γερμανία και στη Σεβίλλη- Ισπανία.
Οι προγραμματισμένες επισκέψεις στην Σαμψούντα και στην Καισάρεια της Τουρκίας αντικαταστάθηκαν με δεύτερες επισκέψεις στην Ιταλία και Ισπανία. Το σχολείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει δύο φορές τους εταίρους μας, το Σεπτέμβριο του 2016 και το Μάιο του 2017. Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις σε χώρες και σχολεία του εξωτερικού υπήρξαν ιδιαίτερα σημαντικές για καθηγητές και μαθητές, καθώς ήρθαμε σε επαφή με τα σχολικά περιβάλλοντα των εταίρων μας, τις διδακτικές τους μεθόδους, τις διαφορετικές κουλτούρες και τις παραδόσεις τους.
Με την ανάρτηση κάποιων ακόμη εργασιών, θα ολοκληρωθεί στις 31 Αυγούστου το Erasmus+ project μας. Ένα project πολύ απαιτητικό, με πάρα πολλές ώρες δουλειάς στον ελεύθερο χρόνο μας. Όμως, η συμμετοχή μας σε αυτό αλλά και σε κάθε άλλο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα, είναι μια νέα πρόκληση και μια μοναδική ευκαιρία για το σχολείο μας, που αποκτά μια ευρωπαϊκή διάσταση. Καθηγητές και μαθητές ξεφεύγουμε από τα στενά όρια της τάξης , διευρύνονται οι ορίζοντες μας, βλέπουμε ότι και στις άλλες χώρες οι εκπαιδευτικές κοινότητες βιώνουν την ίδια με εμάς αγωνία για καλύτερη εκπαίδευση και μάθηση, αποδεικνύουμε πως συνεργασίες και φιλίες μπορούν να αναπτυχθούν πέρα από σύνορα και εθνικές ταυτότητες.
Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω το διευθυντή του σχολείου και όλους τους συναδέλφους μου, για όλη την υποστήριξη και βοήθεια που παρείχαν στην ομάδα μας, με διορθώσεις κειμένων, μεταφράσεις, δημιουργία video, βοήθεια στην προετοιμασία των συναντήσεων αλλά και κατά τη φιλοξενία των εταίρων μας στην Κίσαμο.
Ευχαριστώ επίσης το συνάδελφο μαθηματικό και επιμορφωτή Β’ επιπέδου Χρήστο Τζέτζια, καθώς και το συνάδελφο καθηγητή πληροφορικής Γιάννη Σταγάκη για όλη τη βοήθεια που παρείχαν σε θέματα προγραμματισμού κατά τη δημιουργία κάποιων μαθηματικών αρχείων-παιχνιδιών «Geogebra».
Έφη Φιλιππάκη
Μαθηματικός ΓΕΛ Κισάμου
Υπεύθυνη του project
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.