- Λένε ότι η Βυζαντινή αγιογραφία είναι απλοϊκή. Εγώ λέω πάλι ότι είναι η βάση της ζωγραφικής.
Είναι ιμπρεσιονισμός με το παίξιμο του φωτός, που έρχεται από παντού, αδιαφορώντας για την προοπτική.
Είναι εξπρεσιονισμός βγάζοντας πολύ συναίσθημα με τις έντονες χρωματικές διαβαθμίσεις και,
Είναι κυβισμός όπου τα θέματα αποδίδονται με πολύεδρα, αποδίδοντας όγκο με γεωμετρικές φόρμες.
Στην Βυζαντινή ζωγραφική το ωραίο μετατοπίστηκε από τον εξωτερικό κόσμο στον εσωτερικό. Τα πρόσωπα απεικονίζονται με μεγάλα μάτια και χαρακτηριστικά που τους προσδίδουν πνευματικότητα. Η μετωπική τοποθέτηση των Αγίων τους φέρνει σε άμεση επαφή με τους πιστούς, και τα τοπία βουνά, ποτάμια, φαράγγια, όλα σκληρά αλλά υποτεταγμένα. Η τέχνη δεν αντιγράφει τον κόσμο, τον αποκαλύπτει.
-Με τα χρόνια έχω βρει τον δρόμο μου αλλά ένας δρόμος φτάνει;
Νίκος Γιαννακάκης
Συνεχίζεται
Είναι ιμπρεσιονισμός με το παίξιμο του φωτός, που έρχεται από παντού, αδιαφορώντας για την προοπτική.
Είναι εξπρεσιονισμός βγάζοντας πολύ συναίσθημα με τις έντονες χρωματικές διαβαθμίσεις και,
Είναι κυβισμός όπου τα θέματα αποδίδονται με πολύεδρα, αποδίδοντας όγκο με γεωμετρικές φόρμες.
Στην Βυζαντινή ζωγραφική το ωραίο μετατοπίστηκε από τον εξωτερικό κόσμο στον εσωτερικό. Τα πρόσωπα απεικονίζονται με μεγάλα μάτια και χαρακτηριστικά που τους προσδίδουν πνευματικότητα. Η μετωπική τοποθέτηση των Αγίων τους φέρνει σε άμεση επαφή με τους πιστούς, και τα τοπία βουνά, ποτάμια, φαράγγια, όλα σκληρά αλλά υποτεταγμένα. Η τέχνη δεν αντιγράφει τον κόσμο, τον αποκαλύπτει.
-Με τα χρόνια έχω βρει τον δρόμο μου αλλά ένας δρόμος φτάνει;
Νίκος Γιαννακάκης
Συνεχίζεται
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.