Συντάκτης: Μαρία Δήμα
«Φρένο» στις τακτικές που ακολουθούν οι τράπεζες επιχειρούν να βάλουν ακόμα δύο δικαστικές αποφάσεις προκειμένου να αποτρέψουν το μοίρασμα από τις πρώτες των προσωπικών στοιχείων των πελατών σε εισπρακτικές εταιρίες, χωρίς προηγουμένως να ενημερώνουν τους δανειολήπτες.
Αλλά και οι εισπρακτικές εταιρείες πρέπει να ενημερώνουν τους δανειολήπτες ότι έχουν στη διάθεσή τους τα προσωπικά τους στοιχεία γιατί σε διαφορετική περίπτωση τηλεφωνούν παράνομα.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις-κόλαφο σε βάρος τραπεζών και εισπρακτικών εταιρειών, στις περιπτώσεις αυτές οι οφειλέτες μπορούν να στρέφονται σε βάρος των εταιριών και να διεκδικούν αποζημίωση για ηθική βλάβη, η οποία ανέρχεται σε τουλάχιστον 5.900 ευρώ.
Οι δικαστές υπογραμμίζουν ότι η τράπεζα «είναι υποχρεωμένη να τον ενημερώσει για την πρόθεσή της ....
.....να κάνει χρήση των δεδομένων, για την εταιρεία ενημέρωσης οφειλετών, με την οποία συνεργάζεται (επωνυμία, έδρα κ.λπ.), κάτι όμως που δεν γίνεται.
Άλλωστε, συνεχίζουν, ως «συγκατάθεση» ορίζεται «η ελεύθερη, ρητή και ειδική δήλωση βούλησης, που εκφράζεται με τρόπο σαφή και εν πλήρει επίγνωση, με την οποία το υποκείμενο των δεδομένων, αφού προηγουμένως ενημερωθεί, δέχεται να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, που τον αφορούν».
Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα τα δικαστήρια εκδίδουν δικαστικές αποφάσεις υπέρ των δανειοληπτών και κατά των εισπρακτικών εταιρειών που δρουν ανενόχλητες με τις... ευλογίες των τραπεζών.
Μετά τη δίνη των μνημονίων και την τεράστια οικονομική κρίση που μαστίζει τους Έλληνες οι εισπρακτικές εταιρείες κινούνται ανεξέλεγκτα, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους οικονομικά εξαθλιωμένους δανειολήπτες οι οποίοι έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι εισπρακτικές εταιρείες με τις μεθόδους που χρησιμοποιούν, τις απειλητικές συμπεριφορές του προσωπικού τους έχουν δημιουργήσει ανεπανόρθωτα προβλήματα υγείας και οικογενειακά δράματα.
«Φρένο» στις τακτικές που ακολουθούν οι τράπεζες επιχειρούν να βάλουν ακόμα δύο δικαστικές αποφάσεις προκειμένου να αποτρέψουν το μοίρασμα από τις πρώτες των προσωπικών στοιχείων των πελατών σε εισπρακτικές εταιρίες, χωρίς προηγουμένως να ενημερώνουν τους δανειολήπτες.
Αλλά και οι εισπρακτικές εταιρείες πρέπει να ενημερώνουν τους δανειολήπτες ότι έχουν στη διάθεσή τους τα προσωπικά τους στοιχεία γιατί σε διαφορετική περίπτωση τηλεφωνούν παράνομα.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις-κόλαφο σε βάρος τραπεζών και εισπρακτικών εταιρειών, στις περιπτώσεις αυτές οι οφειλέτες μπορούν να στρέφονται σε βάρος των εταιριών και να διεκδικούν αποζημίωση για ηθική βλάβη, η οποία ανέρχεται σε τουλάχιστον 5.900 ευρώ.
Οι δικαστές υπογραμμίζουν ότι η τράπεζα «είναι υποχρεωμένη να τον ενημερώσει για την πρόθεσή της ....
.....να κάνει χρήση των δεδομένων, για την εταιρεία ενημέρωσης οφειλετών, με την οποία συνεργάζεται (επωνυμία, έδρα κ.λπ.), κάτι όμως που δεν γίνεται.
Άλλωστε, συνεχίζουν, ως «συγκατάθεση» ορίζεται «η ελεύθερη, ρητή και ειδική δήλωση βούλησης, που εκφράζεται με τρόπο σαφή και εν πλήρει επίγνωση, με την οποία το υποκείμενο των δεδομένων, αφού προηγουμένως ενημερωθεί, δέχεται να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, που τον αφορούν».
Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα τα δικαστήρια εκδίδουν δικαστικές αποφάσεις υπέρ των δανειοληπτών και κατά των εισπρακτικών εταιρειών που δρουν ανενόχλητες με τις... ευλογίες των τραπεζών.
Μετά τη δίνη των μνημονίων και την τεράστια οικονομική κρίση που μαστίζει τους Έλληνες οι εισπρακτικές εταιρείες κινούνται ανεξέλεγκτα, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους οικονομικά εξαθλιωμένους δανειολήπτες οι οποίοι έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι εισπρακτικές εταιρείες με τις μεθόδους που χρησιμοποιούν, τις απειλητικές συμπεριφορές του προσωπικού τους έχουν δημιουργήσει ανεπανόρθωτα προβλήματα υγείας και οικογενειακά δράματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.