Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΙΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Ανακοίνωση του Θανάση Δεικτάκη στο 'Α συνέδριο για την Κίσαμο.
ΧΑΡΧΑΛΗΣ -ΚΛΕΙΝΑΚΗΣ
Η Ανακοίνωση αναφέρεται κατ’ αρχάς στη ζυγιά βιολιού, λαούτου: Το βιολί με το ευρύ φθογγολόγιο, το λαούτο με το «μπερντελίδικο» παίξιμο, σε αντίθεση με τα λαούτα της ανατολικής Κρήτης που συνοδεύουν απλά τη λύρα κρατώντας ακοπανιαμέντο. Παρουσιάζονται Κισαμίτικες μαντινάδες, όχι μόνο ερωτικές αλλά και άλλες αφιερωμένες σε ανθρώπινες αξίες, υποστηρίζεται πως οι συρτοί της κισαμίτικης επαρχίας έχουν βαθείς επαναστατικούς τόνους και αναφέρονται ονόματα ξακουστών οργανοπαιχτών και χορευτών. 
ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ-ΛΑΙΝΑΚΗΣ
Η μουσική «μας» προβάλλει περισσότερο τους χορευτικούς ρυθμούς, παρά τους μουσικούς τόνους. Εξηγείται πώς οι χορευτές χορεύουν δύο-δύο, κρητικό φαινόμενο που ξεχωρίζει, αλλά και πώς υπάρχει στενή συνεργασία μεταξύ οργανοπαίχτη και χορευτή, πώς, με άλλα λόγια, «συμπορπατούν». Η βαθειά παράδοση στον Κισαμίτικο συρτό και η ενασχόληση με αυτόν μεγάλων ονομάτων εκτελεστών της Κισαμίτικης τέχνης αλλά και συνθετών, άφησαν μια μεγάλη και ιερή παράδοση μεγάλου αριθμού Κισαμίτικων συνθέσεων, μια αγία παρακαταθήκη που πρέπει να τη διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού για τους επιγενόμενους. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.