Γράφει η Ελίνα Πετράκη*
Ποιες δεξιότητες είναι χρήσιμες ώστε τα παιδιά να νιώσουν αρκετά αυτάρκη και ανεξάρτητα στη μετέπειτα ζωή τους;
1η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Να γνωρίζουν πως να χαλάνε και να φτιάχνουν. Με τον τρόπο αυτό μαθαίνουν εκ των έσω τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να επιλύουν προβλήματα. Όταν χαλάνε κάτι που βρίσκουν έτοιμο ή που έχουν φτιάξει με τον κόπο τους έχουν έναν σημαντικό σκοπό να επιτελέσουν... ακολουθούν ένα βασικό τους ένστικτο. Το να χαλούν και να ξαναφτιάχνουν αποτελεί μία πανίσχυρη εξάσκηση για τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλό τους καθώς για τα παιδιά δεν αποτελεί μία αφαιρετική εμπειρία αλλά μία συναρπαστική περιπέτεια.
2η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Μπορούν να χρησιμοποιούν διαφορετικούς τρόπους σκέψης. Αυτό σημαίνει ότι οι "μεγάλοι" θα ωφελήσουν τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο τους αν αποφύγουν να απαντούν με ναι/όχι ή γενικόλογες απαντήσεις στις ερωτήσεις τους αλλά με αναγνώριση του τι θέλει το παιδί στην πραγματικότητα να μάθει. Για παράδειγμα η ερώτηση "πότε θα φτάσουμε;" μπορεί να επαναληφθεί πολλές φορές αν απαντήσουμε "σε λίγο" καθώς το "σε λίγο" δεν μπορεί να υπολογιστεί από το παιδί. Αντ' αυτού μπορεί να γίνει ευκαιρία μάθησης προσφέροντας αναγνώριση της κούρασης του παιδιού και ζητώντας να προτείνει εναλλακτικές όπως το να κάνουμε μία στάση, να τραγουδήσουμε.
3η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Τα παιδιά είναι εκ φύσεως αισιόδοξοι άνθρωποι - Μην προσπαθείτε να τα προσγειώσετε. Τα αισιόδοξα παιδιά προσπαθούν ενώ τα απαισιόδοξα το βάζουν κάτω. Με άλλα λόγια αν νιώθουν ότι μπορούν να αλλάξουν μία κατάσταση, τότε θα το κάνουν. Ενώ τα παιδιά επιθυμούν να έχουν θετική αλληλεπίδραση κατά κύριο λόγο με τους γονείς τους, η αρνητικότητα κατά τη βρεφική τους ηλικία μπορεί να επηρεάσει την πορεία της ζωής τους και τη σχέση τους με τους σημαντικούς ανθρώπους γύρω τους.
*Ψυχολόγος Υγείας
συνεχίζεται
Ποιες δεξιότητες είναι χρήσιμες ώστε τα παιδιά να νιώσουν αρκετά αυτάρκη και ανεξάρτητα στη μετέπειτα ζωή τους;
1η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Να γνωρίζουν πως να χαλάνε και να φτιάχνουν. Με τον τρόπο αυτό μαθαίνουν εκ των έσω τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να επιλύουν προβλήματα. Όταν χαλάνε κάτι που βρίσκουν έτοιμο ή που έχουν φτιάξει με τον κόπο τους έχουν έναν σημαντικό σκοπό να επιτελέσουν... ακολουθούν ένα βασικό τους ένστικτο. Το να χαλούν και να ξαναφτιάχνουν αποτελεί μία πανίσχυρη εξάσκηση για τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλό τους καθώς για τα παιδιά δεν αποτελεί μία αφαιρετική εμπειρία αλλά μία συναρπαστική περιπέτεια.
2η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Μπορούν να χρησιμοποιούν διαφορετικούς τρόπους σκέψης. Αυτό σημαίνει ότι οι "μεγάλοι" θα ωφελήσουν τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο τους αν αποφύγουν να απαντούν με ναι/όχι ή γενικόλογες απαντήσεις στις ερωτήσεις τους αλλά με αναγνώριση του τι θέλει το παιδί στην πραγματικότητα να μάθει. Για παράδειγμα η ερώτηση "πότε θα φτάσουμε;" μπορεί να επαναληφθεί πολλές φορές αν απαντήσουμε "σε λίγο" καθώς το "σε λίγο" δεν μπορεί να υπολογιστεί από το παιδί. Αντ' αυτού μπορεί να γίνει ευκαιρία μάθησης προσφέροντας αναγνώριση της κούρασης του παιδιού και ζητώντας να προτείνει εναλλακτικές όπως το να κάνουμε μία στάση, να τραγουδήσουμε.
3η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Τα παιδιά είναι εκ φύσεως αισιόδοξοι άνθρωποι - Μην προσπαθείτε να τα προσγειώσετε. Τα αισιόδοξα παιδιά προσπαθούν ενώ τα απαισιόδοξα το βάζουν κάτω. Με άλλα λόγια αν νιώθουν ότι μπορούν να αλλάξουν μία κατάσταση, τότε θα το κάνουν. Ενώ τα παιδιά επιθυμούν να έχουν θετική αλληλεπίδραση κατά κύριο λόγο με τους γονείς τους, η αρνητικότητα κατά τη βρεφική τους ηλικία μπορεί να επηρεάσει την πορεία της ζωής τους και τη σχέση τους με τους σημαντικούς ανθρώπους γύρω τους.
*Ψυχολόγος Υγείας
συνεχίζεται
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.