...κοινωνική συνοχή και την τοπική ανάπτυξη.
Στους στόχους και στα μέχρι σήμερα αποτελέσματα των προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης που υλοποιεί ο Δήμος Κισάμου αναφέρθηκε ο Δήμαρχος και μέλος της Επιτροπής Παιδείας της ΚΕΔΕ κ. Θεόδωρος Σταθάκης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο πρώτο Πανελλήνιο - Περιφερειακό Συνέδριο για την Διά Βίου Μάθηση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων που διεξήχθη στα Χανιά με πρωτοβουλία του Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης και με τη στήριξη πολλών φορέων μεταξύ των οποίων και ο Δήμος Κισάμου.
Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Κισάμου «στην παρούσα συγκυρία της πολύπλευρης, οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής κρίσης που βιώνουμε, η Δία Βίου Μάθηση διαδραματίζει ένα κομβικό ρόλο καθώς συμβάλλει στην αναβάθμιση των προσόντων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου κεφαλαίου ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει νέες γνώσεις, κριτική σκέψη, αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας» προσθέτοντας πως «ο Δήμος μας προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να αναπτύξει, με αργά αλλά σταθερά και οργανωμένα βήματα, τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της δια βίου μάθησης, διαχέοντας τα οφέλη αυτής στην τοπική κοινωνία».
Αναφερόμενος στα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης που υλοποιεί ο Δήμος Κισάμου, ο κ. Σταθάκης επισήμανε ότι:
• η αποδοχή και η συμμετοχή των δημοτών ..
...της Κισάμου στις δομές της δια βίου μάθησης στην περιοχή μας υπήρξε πολύ μεγάλη, δείγμα της επιθυμίας του κόσμου να επιμορφωθεί, να αποκτήσει νέες γνώσεις και δεξιότητες. Χαρακτηριστικό είναι το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Κισάμου, έχει δεχθεί έως σήμερα πάνω από 200 αιτήσεις συμμετοχής.
• από τον Απρίλιο έως και σήμερα, έχουν δημιουργηθεί συνολικά 12 εκπαιδευτικά τμήματα, με προγράμματα από τις περισσότερες προσφερόμενες θεματικές ενότητες, εθνικής αλλά και τοπικής εμβέλειας όπως π.χ. τα προγράμματα «Ρωσικά για τον τουρισμό», «Φωτογραφία», «Διαδικτυακή προβολή και διαχείριση επιχείρησης τουριστικών υπηρεσιών», «Εθελοντισμός και κοινωνική δράση», «Προληπτική ιατρική για την τρίτη ηλικία» κ.α.
Ως προς τους συμμετέχοντες στις δράσεις Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Κισσάμου ο κ. Σταθάκης τόνισε πως οι ωφελούμενοι ανέρχονται σε 192 άτομα, με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών να είναι γυναίκες (74%), ενώ πολύ σημαντικό είναι και το ότι 6 στους 10 ωφελούμενους (118 άτομα) που συμμετείχαν στα προγράμματα ήταν άνεργοι που τους δόθηκε η δυνατότητα να αποκτήσουν δωρεάν νέες γνώσεις και δεξιότητες.
ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
Καταλήγοντας ο Δήμαρχος Κισάμου εξέφρασε την αγωνία του για το μέλλον των προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης καθώς όπως ανέφερε «παρά το σημαντικό έργο που έχει παραχθεί τόσο στο Δήμο Κισσάμου όσο και στους άλλους Δήμους της χώρας, η Πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει για την διασφάλιση της συνέχισης λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, καθώς το εν λόγω πρόγραμμα λήγει στις 30 Ιουνίου 2015» προσθέτοντας πως «η διακοπή της λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις τοπικές κοινωνίες, καθώς σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, με τους πολίτες να μαστίζονται απ’ την ανεργία, η εκπαίδευση είναι το σημαντικότερο εφόδιο για την βελτίωση της ζωής τους».
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Σταθάκης κάλεσε τους διοργανωτές και τους συμμετέχοντες στο Συνέδριο να αναδείξουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να επισημάνουν προς πάσα κατεύθυνση την ανάγκη συνέχισης της λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης ούτως ώστε να μην "αδρανοποιηθεί" για τα επόμενα χρόνια – όπως συνέβη πριν το 2010 με τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων – ο θεσμός της Δια Βίου Μάθησης.
Στους στόχους και στα μέχρι σήμερα αποτελέσματα των προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης που υλοποιεί ο Δήμος Κισάμου αναφέρθηκε ο Δήμαρχος και μέλος της Επιτροπής Παιδείας της ΚΕΔΕ κ. Θεόδωρος Σταθάκης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο πρώτο Πανελλήνιο - Περιφερειακό Συνέδριο για την Διά Βίου Μάθηση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων που διεξήχθη στα Χανιά με πρωτοβουλία του Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης και με τη στήριξη πολλών φορέων μεταξύ των οποίων και ο Δήμος Κισάμου.
Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Κισάμου «στην παρούσα συγκυρία της πολύπλευρης, οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής κρίσης που βιώνουμε, η Δία Βίου Μάθηση διαδραματίζει ένα κομβικό ρόλο καθώς συμβάλλει στην αναβάθμιση των προσόντων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου κεφαλαίου ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει νέες γνώσεις, κριτική σκέψη, αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας» προσθέτοντας πως «ο Δήμος μας προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να αναπτύξει, με αργά αλλά σταθερά και οργανωμένα βήματα, τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της δια βίου μάθησης, διαχέοντας τα οφέλη αυτής στην τοπική κοινωνία».
Αναφερόμενος στα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης που υλοποιεί ο Δήμος Κισάμου, ο κ. Σταθάκης επισήμανε ότι:
• η αποδοχή και η συμμετοχή των δημοτών ..
...της Κισάμου στις δομές της δια βίου μάθησης στην περιοχή μας υπήρξε πολύ μεγάλη, δείγμα της επιθυμίας του κόσμου να επιμορφωθεί, να αποκτήσει νέες γνώσεις και δεξιότητες. Χαρακτηριστικό είναι το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Κισάμου, έχει δεχθεί έως σήμερα πάνω από 200 αιτήσεις συμμετοχής.
• από τον Απρίλιο έως και σήμερα, έχουν δημιουργηθεί συνολικά 12 εκπαιδευτικά τμήματα, με προγράμματα από τις περισσότερες προσφερόμενες θεματικές ενότητες, εθνικής αλλά και τοπικής εμβέλειας όπως π.χ. τα προγράμματα «Ρωσικά για τον τουρισμό», «Φωτογραφία», «Διαδικτυακή προβολή και διαχείριση επιχείρησης τουριστικών υπηρεσιών», «Εθελοντισμός και κοινωνική δράση», «Προληπτική ιατρική για την τρίτη ηλικία» κ.α.
Ως προς τους συμμετέχοντες στις δράσεις Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Κισσάμου ο κ. Σταθάκης τόνισε πως οι ωφελούμενοι ανέρχονται σε 192 άτομα, με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών να είναι γυναίκες (74%), ενώ πολύ σημαντικό είναι και το ότι 6 στους 10 ωφελούμενους (118 άτομα) που συμμετείχαν στα προγράμματα ήταν άνεργοι που τους δόθηκε η δυνατότητα να αποκτήσουν δωρεάν νέες γνώσεις και δεξιότητες.
ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
Καταλήγοντας ο Δήμαρχος Κισάμου εξέφρασε την αγωνία του για το μέλλον των προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης καθώς όπως ανέφερε «παρά το σημαντικό έργο που έχει παραχθεί τόσο στο Δήμο Κισσάμου όσο και στους άλλους Δήμους της χώρας, η Πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει για την διασφάλιση της συνέχισης λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, καθώς το εν λόγω πρόγραμμα λήγει στις 30 Ιουνίου 2015» προσθέτοντας πως «η διακοπή της λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις τοπικές κοινωνίες, καθώς σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, με τους πολίτες να μαστίζονται απ’ την ανεργία, η εκπαίδευση είναι το σημαντικότερο εφόδιο για την βελτίωση της ζωής τους».
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Σταθάκης κάλεσε τους διοργανωτές και τους συμμετέχοντες στο Συνέδριο να αναδείξουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να επισημάνουν προς πάσα κατεύθυνση την ανάγκη συνέχισης της λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης ούτως ώστε να μην "αδρανοποιηθεί" για τα επόμενα χρόνια – όπως συνέβη πριν το 2010 με τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων – ο θεσμός της Δια Βίου Μάθησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.