Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΑΚ

 Χωρίς καμία διάθεση αντιπολίτευσης, αλλά με αίσθημα ευθύνης για το μέλλον του τόπου μας, αναγκαζόμαστε να παρέμβουμε δημοσίως για να επισημάνουμε τα αυτονόητα και να προστατεύσουμε το μέλλον της περιοχής μας.
Δυστυχώς η σημερινή δημοτική αρχή υπέπεσε σε σοβαρά στρατηγικά σφάλματα (προφανώς άθελά της και λόγω μη γνώσης των δεδομένων) σχετικά με το νέο ΒΟΑΚ που σχεδιάζεται βάσει της πρόσφατης πρότασης του Υπουργού Υποδομών κ. Χρυσοχοΐδη.
Η πρόταση του Υπουργού και της Περιφέρειας Κρήτης μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους ως προς την χρηματοδότηση και την διαδικασία υλοποίησης ενός σύγχρονου ΒΟΑΚ. Αυτό όμως που αποτελεί σοβαρό κίνδυνο περιθωριοποίησης της περιοχής μας είναι η πρόβλεψη κατασκευής ενός ΒΟΑΚ δύο επιπέδων. Στο τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος προβλέπεται ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος, ενώ στα τμήματα Χανιά – Κίσαμος και Άγιος Νικόλαος – Σητεία προβλέπεται δρόμος «ταχείας κυκλοφορίας» λόγω μικρότερου κυκλοφοριακού φόρτου.
Ο δήμαρχος Κισσάμου έσπευσε να αποδεχτεί δημόσια την κατασκευή κατώτερου επιπέδου ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Κίσαμος. Δηλαδή αποδέχεται το επιχείρημα για χαμηλότερη κυκλοφορία στην περιοχή μας παραβλέποντας το περίπου 1 εκατομμύριο επισκέπτες στον δήμο μας (σε Ελαφονήσι – Μπάλο – Φαλάσσαρνα), αλλά και το ότι η βόρεια παραλιακή ζώνη του Δήμου Πλατανιά είναι γνωστό ότι αποτελεί την ατμομηχανή του τουρισμού στην δυτική Κρήτη και δέχεται πλέον του ενός εκατομμυρίου επισκέπτες κατά την Τουριστική σεζόν. Αυτά αναφέρονται στην κοινή επιστολή των δημάρχων Κισάμου και Πλατανιά που στάλθηκε στις 11/10/2013 σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπου ζητούσαμε «την έναρξη των διαδικασιών εκπόνησης των απαιτούμενων μελετών για την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) για το τμήμα του ΒΟΑΚ Βαμβακόπουλο – Κολυμπάρι – Κίσαμος μήκους 36 χλμ.».
Η υπαναχώρηση του δήμου Κισάμου από αυτή την κοινή διεκδίκηση, οδήγησε ορθώς τον δήμαρχο Πλατανιά να αποστείλει επιστολή που να ζητά την επέκταση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου έως το Κολυμπάρι, κάτι μάλιστα που όπως αναφέρει εξυπηρετεί και την Κίσαμο.
Η εικόνα λοιπόν που υπάρχει είναι ότι ενώ ο Πλατανιάς διεκδικεί με επιχειρήματα αυτοκινητόδρομο έως το Κολυμπάρι, η Κίσαμος αποδέχεται έναν κατώτερου επιπέδου δρόμο και μάλιστα από τα Χανιά και δυτικότερα.
Και μπορεί ο κ. Σταθάκης ορθά να ισχυριστεί ότι μια σύγχρονη οδός ταχείας κυκλοφορίας στην καλύτερή της μορφή μπορεί να εξυπηρετεί την περιοχή μας, όμως αυτό δεν μας το εξασφαλίζει κανένας.
Όταν αναφερόμαστε σε οδό ταχείας κυκλοφορίας τότε βάσει επίσημων προδιαγραφών ΔΕΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΜΕ ούτε διπλή λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ούτε ανισόπεδους κόμβους καθώς επιτρέπονται και οι ισόπεδοι, ούτε πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων. Να σημειώσουμε, για να καταλαβαίνουμε τα δεδομένα, ότι σήμερα ο ΒΟΑΚ είναι ήδη χαρακτηρισμένος ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με την απόφαση με αρ. ΔΜΕΟ/ε/0/670/19-6-2001 (ΦΕΚ 525/4-7-2001). Άρα, επίσημα και βάσει προδιαγραφών, τι διαφορετικό από τον υφιστάμενο δρόμο εξασφαλίζουμε όταν αποδεχόμαστε χωρίς όρους μια οδό ταχείας κυκλοφορίας για την περιοχή μας;
Είναι δεδομένο ότι με την δικαιολογημένη διαφοροποίηση του στρατηγικού μας συμμάχου, όμορου δήμου Πλατανιά, ήδη επήλθε απομόνωση του δήμου μας στο θέμα του ΒΟΑΚ που όμως μπορεί να ξεπεραστεί με άμεσες και σαφείς τοποθετήσεις και επιχειρήματα. Καλούμε λοιπόν τον δήμαρχο Κισσάμου να υιοθετήσει άμεσα και επίσημα το κοινό διεκδικητικό πλαίσιο της από 11/10/2013 κοινής επιστολής με τον δήμο Πλατανιά, να δώσει σαφείς προδιαγραφές για το τι ποιότητας δρόμο διεκδικεί η Κίσαμος (κατ’ ελάχιστο δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) ακόμα και με απόφαση του δημοτικού μας συμβουλίου και να προβεί στις απαραίτητες πρωτοβουλίας υιοθέτησης των αιτημάτων μας από την Περιφέρεια Κρήτης.
Τέλος να τονίσουμε ότι δεν χρειάζεται απλά «η σύνδεση των παράλληλων οδών του ΒΟΑΚ με την πόλη της Κισάμου» όπως αναφέρει ο κ. Σταθάκης αλλά ένα πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων από τα Νοπήγεια έως την Κίσαμο με αντιμετώπιση της διακοπής του από τον Τυφλό ποταμό. Επίσης δεν χρειάζεται «μελέτη κατασκευής κόμβου στην περιοχή Κολένι»;;; που ζητά ο κ. δήμαρχος αλλά ένας σύγχρονος ανισόπεδος κόμβος στην περιοχή των Νοπηγείων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, που θα αντικαταστήσει τον σημερινό επικίνδυνο ισόπεδο.
Κίσαμος 24/11/2014
Ομάδα Μείζονος Αντιπολίτευσης
Δήμου Κισάμου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.