Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

ΚΟΜΒΟΣ ΔΡΑΠΑΝΙΑ Ή ΚΟΜΒΟΣ ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Διάβασα με προσοχή την επιστολή δημοτικού συμβούλου και υποψηφίου Δημάρχου Κισσάμου για το έργο του ισόπεδου κόμβου Δραπανιά επί του ΒΟΑΚ που εκτελείται αυτήν την περίοδο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Ο ισόπεδος κόμβος Δραπανιά είναι κόμβος οδικής ασφάλειας έως την δημιουργία του ανισόπεδου κόμβου Νοπηγείων που ακόμα δεν έχει μελετηθεί (και φυσικά του πλήρους δικτύου παράλληλων δρόμων που απαιτείται). Αυτή είναι η απάντηση της Γ.Γ. δημοσίων έργων του υπουργείου Υποδομών (με το έγγραφο 948/24-9-2012) στο αίτημα του Δήμου μας για μελέτη και κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Νοπηγείων. Σύμφωνα με το έγγραφο αυτό, η κατασκευή ισόπεδου κόμβου στο Δραπανιά είχε αρχικά ενταχθεί σε πρόγραμμα οδικής ασφάλειας από το 2006, αλλά δεν υλοποιήθηκε τότε γιατί δεν υπήρχε πλήρης μελέτη. Η πρώην δημοτική αρχή Μηθύμνης και νυν Κισσάμου απλά και αυτονόητα το διεκδικούσε ως ένα σημαντικό βελτιωτικό έργο και τελικά το έργο υλοποιείται. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη εργολαβία που έχει τον κύριο όγκο των εργασιών της στο Δραπανιά, είναι το μοναδικό έργο ΒΟΑΚ που χρηματοδοτήθηκε τα τελευταία χρόνια από το ΕΣΠΑ για τον νομό Χανίων. Το έργο αυτό έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στο χωριό του Δραπανιά –και όχι μόνον- το οποίο, αν και παραλιακό, ήταν κυριολεκτικά αποκλεισμένο από την πρόσβαση τόσο στην παραλία όσο και στη διασύνδεσή του με την Παλιά Εθνική. Κάποιοι (ο εξής ένας…) φαίνονται δυσαρεστημένοι με την κατασκευή του κόμβου. Είναι ο ίδιος που -όντας βαρετά προβλέψιμος- κλείνει τα μάτια στο χάος που επικρατούσε μέχρι σήμερα με κατοίκους και επισκέπτες να διέρχονται τον ΒΟΑΚ και να χρησιμοποιούν παράνομες εισοδοεξόδους, με τους περισσότερους να αποφεύγουν την υφιστάμενη και ελλιπή νόμιμη διαδρομή και τους υπόλοιπους απλά να μπερδεύονται, αγνοώντας την διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσουν. Και πραγματικά προσκρούει στην κοινή λογική η άποψη ότι όταν το χάος διαδέχεται η νομιμότητα και ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό έργο, τότε αυτό συνιστά «προχειρότητα». Δυστυχώς σε μία τέτοια «λογική» δεν μπορούμε να προσχωρήσουμε, γιατί συνιστά οπισθοδρόμηση. Εμείς γνωρίζουμε ότι μπορούν τώρα νομίμως και αναμφισβήτητα ασφαλέστερα μέσω του νέου κόμβου κάτοικοι και επισκέπτες να προσεγγίζουν οικισμούς και παραλία. Ότι το έργο επιβλέπεται από την πρώην ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ που τώρα ανήκει στον ΟΑΚ και ο δήμος Κισσάμου συνεργάζεται μαζί της και  έχει ζητήσει εγγράφως συμπληρωματικές παρεμβάσεις με κυριότερη την βελτίωση του δρόμου σύνδεσης με τον Δραπανιά. Όσον αφορά τα περί «πολιτικώς ανήθικου», «ρουσφετολογικών γνωριμιών», «φερεφώνων»  και «πιέσεων», καλό θα ήταν ο επιστολογράφος να γνωρίζει ότι αυτά ανήκουν σε παρελθούσες δεκαετίες και να προσαρμοστεί επιτέλους στο 2014. Πλέον τα έργα (ιδιαίτερα αυτά του ΕΣΠΑ) δεν γίνονται ως «ρουσφέτι» (όπως ο ίδιος μάλλον είχε συνηθίσει…), αλλά με επιστημονική, τεχνική, οικονομική και πολιτική τεκμηρίωση, με βήματα, διαδικασίες και χρονοδιαγράμματα. Ποιος άραγε είναι ο δρόμος που εγκυμονεί κινδύνους; Αυτός που το παλιό οδόστρωμα παραμένει πλήρες στην κυκλοφορία, οριοθετημένο μάλιστα με προειδοποιητική σήμανση;
Μήπως στο μυαλό κάποιων κάθε έργο έχει αποκλειστικά ρουσφετολογική και όχι αναπτυξιακή λογική που προφανώς υποστηρίζει και διευκολύνει την δραστηριότητα κατοίκων και επιχειρήσεων της περιοχής που εξυπηρετεί. Μήπως το συγκεκριμένο έργο αυξήσει την επισκεψιμότητα και δημιουργήσει προϋποθέσεις ανάπτυξης νέων επιχειρήσεων; Μήπως τελικά ο κόμβος του Δραπανιά προσκρούει στον κόμβο της μικροπολιτικής όπως επιδιώκει κάποιος, ενδεχομένως και «επενδύοντας» σε ένα ατύχημα όπως αυτό που συνέβη στο φαράγγι των Τοπολίων;
Περιμένουμε να δούμε για ποιο άλλο έργο του δήμου Κισσάμου θα γίνει προσπάθεια υποβάθμισης και αμφισβήτησης στα πλαίσια της προσπάθειας αντιπολίτευσης προς την δημοτική αρχή. Δυστυχώς τελευταία παρατηρούμε τέτοιες προσπάθειες προφανώς λόγω των επερχόμενων εκλογών. Καλό θα ήταν να γνωρίζουν κάποιοι ότι με την υπονόμευση των έργων του τόπου μας, υπονομεύουν την ίδια την Κίσσαμο και όχι την εκάστοτε δημοτική αρχή. Και να μην κρίνουν τα πάντα με τα «μέτρα και σταθμά» της δικής τους μιζέριας και εσωστρέφειας, έστω και εάν έχουν διαπιστωμένο πρόβλημα (αναιτιολόγητα βέβαια) με όποιο έργο και εάν προγραμματίζεται ή εκτελείται στον Δραπανιά…
Τέλος, καλό είναι να θυμόμαστε ότι αυτός που επιδιώκει μονίμως να μειώσει τον πολιτικό του αντίπαλο, απλά επιβεβαιώνει ότι προσπαθεί να τον κατεβάσει στα μέτρα και τις δυνατότητες του εαυτού του, στις οποίες προφανώς ούτε ο ίδιος δεν τρέφει ιδιαίτερη εκτίμηση…
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Χαράλαμπος Ι. Πιτσιγαυδάκης
Δικηγόρος, Πρόεδρος Δημ. Συμβ. Κισσάμου (και Δραπανιανός…)

1 σχόλιο:

  1. Μακαρι αγαπητε Γιωργη να ηταν ετσι οπως τα γραφεις!!!! δυστυχως ομως....η λογικη των αλληλοεξυπηρετησεων ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ!!!
    Θαηθελα λοιπον, να επισημανω οτι το επιχειρημα το οποιο προβαλεις, δηλαδη την απαντηση της Γ.Γ. του αρμοδειου υπουργειου, ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΙ την εγκυροτητα- αναγκαιοτητα-αλλα πανω απ ολα την ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ του συγκεκριμενου ισοπεδου κομβου με το υπολοιπο τμημα του δρομου απο ΚΟλενι εωσ Καστελι (καθιστονταστο "εργο" ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ μελλοντικα κατεδαφιστεο) ΑΦΟΥ το εγχραφο απαντηση του υπουργειου ΟΜΟΛΟΓΕΙ οτι ΓΙΑ ΤΟ υπολοιπο τμημα του ΒΟΑΧ δηλαδη (των παρακειμενων κομβων-παραλληλων δρομων-και εθνικου δρομου με διαχωριστικο διαζωμα)ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΛΕΤΗ!!!!! αντιλαμβανεσαι λοιπον ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ενοσ εργου δεν ειναι μεροσ ΜΙΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ τοτε αυτο δυστυχως ειναι ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ και μονο το δημοσιο συμφερον δεν υπηρετει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.