Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ;


Θέμα: Διάθεση Δημοτικού χώρου για την αφετηρία – τέρμα Λεωφορείων και την λειτουργία Πρακτορείου εξυπηρέτησης επιβατών και εκδοτηρίου εισιτηρίων


***************
Σε απάντηση του υπ' αρ. πρωτ. 8782/27-6-2012 εγγράφου σας, δυνάμει του οποίου μας καλείτε να γνωμοδοτήσουμε επί του υπ' αρ. 419/26-6-2012 εγγράφου του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνης, έχουμε την τιμή να σας αναφέρουμε τα κάτωθι:
Προκαταρκτικά θα πρέπει να επισημανθεί ότι η Εταιρεία «ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ-ΡΕΘΥΜΝΗΣ Α.Ε.» προέβη μονομερώς και χωρίς προηγούμενη έγκριση της δημοτικής Αρχής στη μεταφορά του χώρου στάθμευσης των λεωφορείων από την πλατεία Τζανακάκη στην λεωφόρο Ηρώων Πολυτεχνείου, η οποία αποτελεί το κύριο οδικό άξονα σύνδεσης της πόλης των Χανίων με την πόλη της Κισσάμου και την κύρια οδό διέλευσης των οχημάτων εντός της πόλης. Στις ενέργειές της αυτές αντιτιθέμεθα εντόνως καθώς όπως επανειλημμένες φορές έχουμε διατυπώσει στις προσωπικές μας συναντήσεις, δημιουργείται κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων και κίνδυνος ζωής των επιβατών των ΚΤΕΛ και των διερχόμενων πολιτών. Οι συνθήκες αυτές δεν συνέτρεχαν στην παλαιά στάση στην πλατεία Τζανακάκη, όπου ουδέποτε είχε προκληθεί κάποιο ατύχημα πλέον της δεκαπενταετίας όπου υφίσταται ο χώρος στάθμευσης στο σημείο αυτό. Το γεγονός αυτό δημιουργεί ένα τεκμήριο υπέρ .......
...... της καταλληλότητας της παλαιάς θέσης στάθμευσης των λεωφορείων από πλευράς ασφάλειας της ζωής των πολιτών, η οποία υπερτερεί έναντι οποιασδήποτε διευκόλυνσης στην παροχή υπηρεσιών της ΚΤΕΛ ΑΕ. Οι ισχυρισμοί της ΚΤΕΛ ΑΕ περί πρόκλησης κυκλοφοριακών προβλημάτων στην παλαιά θέση στάθμευσης δεν είναι ακριβείς γιατί υφίστανται κυκλοφορικά προβλήματα και στη νέα στάση επί της Ηρώων Πολυτεχνείου, όπως προκύπτει από το αίτημα της ΚΤΕΛ ΑΕ με το με αριθμό πρωτοκόλλου 411/22.6.2012 έγγραφό της προς το Αστυνομικό Τμήμα Κισσάμου να πραγματοποιηθούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλή επιβίβαση-αποβίβαση επιβατών στην στάση ΟΤΕ επί της Ηρώων Πολυτεχνείου.
Το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνης, με το υπ’ αριθμόν 419/26.6.2012 έγγραφό του ζητά τη διάθεση και μάλιστα έναντι συμβολικού μισθώματος αρχικά, δημοτικού οικοπέδου εκτάσεως 2,5 στρεμμάτων, κειμένου στην περιοχή Μαύρος Μώλος, προκειμένου να το χρησιμοποιήσει για τη διαμόρφωση σταθμού αφετηρία – τέρμα Λεωφορείων και τη λειτουργία Πρακτορείου εξυπηρέτησης επιβατών και εκδοτηρίου εισιτηρίων. Στη συνέχεια, ζητά την έναρξη διαπραγματεύσεων για την πώληση του εν λόγω οικοπέδου, για την κατασκευή σύγχρονου σταθμού Λεωφορείων, γεγονός που καταδεικνύει την πρόθεση για μόνιμη εγκατάσταση του ΚΤΕΛ στο εν λόγω σημείο. 
Όπως αντιλαμβάνεστε,  η εν λόγω πρόταση είναι αντίθετη προς τις προβλέψεις του Σχεδίου Πόλεως που χαρακτηρίζουν το ΟΤ Γ 286 ως «Συγκοινωνιακό Κέντρο» και όχι Ο.Τ. –Γ 130 που ζητάει η ΚΤΕΛ ΑΕ για την κατασκευή σταθμού Λεωφορείων. Ο χαρακτηρισμός του ΟΤ Γ 286 ως Συγκοινωνιακού Κέντρου στο σχέδιο πόλης βασίζεται σε τεχνικές εκθέσεις στα πλαίσια της πολεοδομικής μελέτης που αποδεικνύουν την καταλληλότητα του ΟΤ αυτού ως μόνου καταλλήλου ΟΤ εντός της πόλης της Κισσάμου για τη δημιουργία σταθμού λεωφορείων. Ειδικότερα έχουν ληφθεί υπόψιν η θέση, τα πλάτη των οδών, η προσβασιμότητα  και δη από όλους του αρμόδιους φορείς έως και την κύρωση της πράξης εφαρμογής το 1996. Είναι δε αυταπόδεικτο ότι το σχέδιο πόλεως και η πολεοδομική μελέτη έχει καταρτιστεί από ειδικούς συγκοινωνιολόγους και μηχανικούς, βάσει επιστημονικά τεκμηριωμένων και εμπεριστατωμένων μελετών και αφού έλαβαν υπόψη όλες τις ενδεικνυόμενες παραμέτρους, τις οποίες δεν πρέπει ούτε και μπορούμε να παραβλέψουμε σήμερα. Οιαδήποτε δε τροποποίηση σήμερα του σχεδίου πόλεως αυτού είναι σχεδόν αδύνατη.
Επιπλέον η λύση μεταφοράς του Συγκοινωνιακού Κέντρου μόνο προσωρινή μπορεί να παρίσταται και οι προσωρινές λύσεις δεν ενδείκνυνται για ένα ζήτημα που έχει αμεληθεί χρονίως και απαιτεί άμεση επίλυση. Επίσης δεν δικαιολογείται η Εταιρεία να δεσμεύσει ένα οικόπεδο, το ιδιοκτησιακό και πολεοδομικό καθεστώς του οποίου δεν είναι ξεκάθαρο, για να εγκαταστήσει ένα μόνιμο συγκοινωνιακό κέντρο και σταθμό επιβίβασης και αποβίβασης πολιτών, που θα δημιουργήσει κεκτημένα δικαιώματα που θα είναι δύσκολο να αρθούν στο μέλλον και τούτο θα γίνει με ουσιώδη βλάβη της Εταιρείας λόγω της πολυδάπανης επένδυσης της για μία προσωρινή όπως ισχυρίζεται λύση.
Αντίθετα το ΟΤ- Γ 286 έχει χαρακτηριστεί από έγκριτους πολεοδόμους και μελετητές που εκπόνησαν το σχέδιο πόλης του Καστελίου ως Συγκοινωνιακό Κέντρο της πόλης της Κισσάμου κατόπιν πολύχρονης και ουσιαστικής μελέτης που έχει εγκριθεί από την Περιφέρεια και φέρει πλέον το κύρος εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως από τις αρμόδιες Αρχές. Η τροποποίηση του σχεδίου πόλεως δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων της δημοτικής Αρχής όπως υπολαμβάνει η ΚΤΕΛ ΑΕ. Οποιαδήποτε τροποποίησή του και δη για ορισμένο κοινόχρηστο χώρο που αφορά ειδικές χρήσεις προϋποθέτει χρονοβόρες διαδικασίες και συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων και έγκριση από την Περιφέρεια. Επιπλέον η μελέτη του σχεδίου πόλεως έλαβε υπόψιν της όλες εκείνες τις παραμέτρους που απαιτούνται για την κατασκευή ενός «Συγκοινωνιακού Κέντρου», ώστε να υπάρχει σήμερα τεκμήριο καταλληλότητας κυκλοφοριακής και αστικής για τη λειτουργία του Οικοδομικού Τετραγώνου Γ286 ως Συγκοινωνιακού Κέντρου.
Ταυτόχρονα, σας επισημαίνουμε και πάλι ότι η προσωρινή και αυθαίρετη λύση που έχει υιοθετηθεί τις τελευταίες ημέρες, με την κατάργηση της θέσης στάθμευσης των υπεραστικών λεωφορείων του ΚΤΕΛ από την πλατεία Τζανακάκη και τη μεταφορά της στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, που αποτελεί τον κεντρικό οδικό άξονα και την βασική πύλη εισόδου στην πόλη του Καστελίου, χωρίς να υπάρχουν οι προδιαγραφές προς τούτο, οι απαιτούμενες άδειες και σχετικές αποφάσεις, έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση και κυρίως να τίθεται καθημερινά σε διακινδύνευση η σωματική ακεραιότητα, η υγεία και η ασφάλεια των πολιτών και επισκεπτών της Κισσάμου. Σας καλούμε δε να προβείτε άμεσα στην επαναφορά των πραγμάτων στην προτέρα κατάσταση, μέχρις ότου υλοποιηθεί η πρόβλεψη του Σχεδίου Πόλεως.
Κατόπιν των παραπάνω, γνωμοδοτούμε ότι θα πρέπει να εκκινηθούν αμεσότατα οι διαδικασίες για την υλοποίηση της κατασκευής του Συγκοινωνιακού Κέντρου στο οικόπεδο που έχει οριστεί από το σχέδιο πόλης (Ο.Τ. Γ 286) και οι επενδύσεις της ΚΤΕΛ ΑΕ θα πρέπει να επικεντρωθούν στη διαμόρφωση του χώρου στο Ο.Τ. αυτό για τους σκοπούς που προβλέφθηκε. Παράλληλα και έως την διαμόρφωση των ως άνω υποδομών γνωμοδοτούμε για τους λόγους αυτούς και πρωτίστως για την ασφάλεια των πολιτών και για την κυκλοφοριακή ευρυθμία ότι θα πρέπει να επιστραφεί η στάθμευση των λεωφορείων της «ΚΤΕΛ ΑΕ» στο χώρο της πλατείας Τζανακάκη και να ληφθούν τα κατάλληλα συγκοινωνιακά μέτρα (κώνοι, τροχονόμος..κτλπ) ώστε να απαγορεύεται η στάθμευση ιδιωτικών οχημάτων στο σημείο αυτό.
Μετά τιμής,
Εκ του Εμπορικού Συλλόγου Κισσάμου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.