Στον καιρό του Μίνωα οι πολιτείες της Κρήτης μεγάλωσαν και ομόρφυναν, οι τέχνες αναπτύχθηκαν και οι άνθρωποι έζησαν ειρηνικά, με πλούτο και σιγουριά.
Χιλιάδες χρόνια, οι λαοί κράτησαν στη μνήμη τους τη θύμηση του Μίνωα, με τη σιδερένια θέληση και την αξεπέραστη δικαιοσύνη του.
Για να κυβερνά το μεγάλο κράτος του το χώρισε λέει, σε τρείς περιφέρειες, των οποίων οι πρωτεύουσες βρισκόταν στις κορυφές ενός τριγώνου.
Η πρώτη έβλεπε την Ασία και είχε κέντρο την Κνωσό. Η δεύτερη έβλεπε την Αφρική και είχε κέντρο τη Φαιστό και η τρίτη έβλεπε την Ευρώπη και είχε κέντρο την Κυδωνία.
Πάνω στο πως έγραφε τους νόμους του ιστορούσαν πως αυτός, κάθε εννέα χρόνια απομακρυνόταν ολότελα από τους ανθρώπους, ανέβαινε κατάμονος στο βουνό -την Ίδα-, στο σπήλαιο του Δία, έμενε εκεί κλεισμένος για καιρό και ύστερα, σαν κατέβαινε πάλι στους υπηκόους του, είχε μαζί του γραμμένους νέους νόμους.
Λένε ακόμη ότι ο Δίας όχι μόνο έδειχνε στο γυιό του τους νόμους, αλλά και με ιδιαίτερη πατρική φροντίδα τον είχε μορφώσει ο ίδιος, ως διδάσκαλος, από εννέα χρονών παιδί και για εννέα ολόκληρα χρόνια.
Από τα παραπάνω, .......
........ δύο στοιχεία του μύθου, έχουν για μας ιδιαίτερη σημασία. Η σύνταξη των νόμων με έμπνευση ή την υπαγόρευση του Θεού και η αναθεώρησή τους κάθε εννέα χρόνια.
Το πρώτο στοιχείο μας είναι γνωστό και από τη Βίβλο, με τον Μωϋσή. Γνωρίζοντας ότι η λατρεία του κρητικού Διός ήρθε από τα νοτιοανατολικά παράλια της Μεσογείου, υποθέτουν κοινή πηγή για τη σχετική βιβλική μινωϊκή παράδοση.
Όσο για το δεύτερο στοιχείο, με τον ιερό αριθμό εννέα (9), σημαδεύεται η περίοδος μαθητείας του Μίνωος κοντά στον Δία και η ανανέωση της εντολής ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Από εδώ εξηγείται και το επίθετο του Μίνωος εννέωρος = για εννιά χρόνια.
Πολλαπλάσιες του εννιά είναι οι ενενήντα πόλεις της Κρήτης κατά τη βασιλεία του Μίνωος και υποπολλαπλάσιό του ο αριθμός τρία, ο οποίος υποδηλώνει τις τρείς περιφέρειες της επικράτειας και τα τρία αδέλφια που τις κυβερνούσαν.
Επίσης πολύ σημαντική είναι η πληροφορία, ότι ο Μίνως μετά τη νίκη του, ανάγκασε τους Αθηναίους, να του παραδίδουν κάθε εννέα χρόνια, επτά νέους και επτά νέες-εννεάχρονους όλους-, για τροφή στον Μινώταυρο, για όσα χρόνια θα ζούσε το τέρας.
Είχαν προηγηθεί δύο αποστολές κι εκείνη με τον Θησέα ήταν η τρίτη. Σ’ αυτή την αποστολή το μαντείο των Δελφών, είχε συμβουλεύσει να προσκαλέσουν την Αφροδίτη για οδηγό τους.
Οι νέοι και οι νέες, θα πρέπει να ήσαν γόνοι επιφανών οικογενειών, αφού βλέπουμε ότι στην τρίτη αυτή αποστολή, παίρνει μέρος κι ο Θησέας γυιός του Αιγέα, αλλά και η Περίβοια, η όμορφη κόρη του βασιλιά Αλκάθοου των Μεγάρων.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.