Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΑΝΕ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΟΝΕΣ

Στο τέλος του επόμενου μήνα λήγουν οι συμβάσεις που τρέχουν για τις 35 άγονες γραμμές του Αιγαίου, όμως από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας δεν ακούγεται το παραμικρό. Σιγή ιχθύος.
Υπό κανονικές συνθήκες και όταν ένα κράτος είναι οργανωμένο έπρεπε 1,5 μήνα νωρίτερα να προκηρύξει τον διαγωνισμό, ώστε να μην κινδυνεύσουν νησιά του Αιγαίου να αποκοπούν συγκοινωνιακά με το κέντρο. Διότι όσο ο διαγωνισμός για τις 35 άγονες γραμμές καθυστερεί τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος πολλά μικρά νησιά, αλλά και μεγαλύτερα να ακούν πλοίο, αλλά να μην βλέπουν πλοίο στα λιμάνια τους.
Με την κατάργηση του ΥΕΝ τις 13 γραμμές τις διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ τις υπόλοιπες 22 η Διεύθυνση Θαλασσίων Υποθέσεων.
Όπως υποστηρίζουν κυβερνητικές πηγές ο λόγος που δεν μπορεί να δοθεί στη δημοσιότητα ο διαγωνισμός είναι η έλλειψη των αναγκαίων πόρων, και συγκεκριμένα το ποσό των 16 έως 20 εκατ. ευρώ που αναζητά το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ναυτιλίας για να μπορέσει να δημοπρατήσει.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ναυτιλίας πιέζει το Υπουργείο Οικονομικών να εγκρίνει την πίστωση, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός, εδώ και έξι μήνες. Ωστόσο, οι πιέσεις αποδεικνύονται εντελώς αναποτελεσματικές, καθώς προσκρούουν στον αδιαπέραστο τοίχο των δημοσιονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα.
 Με απλά λόγια, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών της άγονης γραμμής έχουν πέσει θύμα των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα μας έναντι της τρόικας.
Παράταση
Και στο παρελθόν υπήρξε αργοπορία στους διαγωνισμούς. Έτσι υπήρχε παράταση στις υπάρχουσες συμβάσεις για τρεις, τέσσερις ή και περισσότερους μήνες.
Φέτος, όμως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, εδώ και πολύ καιρό, έχουν διαμηνύσει στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ναυτιλίας πως οι άγονες γραμμές είναι ασύμφορες, διότι όπως υποστηρίζουν τα μισθώματα δεν καλύπτουν το αυξημένο κόστος των καυσίμων.
Επιπλέον η πληρωμή των μισθωμάτων των άγονων γραμμών της Διεύθυνσης Θαλασσίων Υποθέσεων γίνεται με καθυστέρηση οκτώ μηνών, γεγονός που επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το κόστος των άγονων γραμμών για τις εταιρείες.
Πολλές ακτοπλοϊκές υπογραμμίζουν ότι είναι προτιμότερο να έχουν τα πλοία τους δεμένα στα λιμάνια, παρά να εκτελούν δρομολόγια, μια και όσο περισσότερα δρομολόγια πραγματοποιούνται, τόσο μεγαλύτερες είναι οι ζημίες που καταγράφουν.
http://elpidablog.blogspot.com/
Ήδη η ΛΑΝΕ έχει βγάλει δρομολόγια ως και την 31-Οκτωβρίου μετά ένας θεός ξέρει τι θα γίνει με την άγονη της γειτονιάς μας...Αντικύθηρα και Κύθηρα θα ψάχνονται όπως η Γαύδος μήνες τώρα!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.