Πέμπτη 6 Αυγούστου 2009

34 ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΖΗΤΟΥΝ......

34 κάτοικοι της περιοχής λένε οχι στον περιφερειακό καθώς εκτιμούν ότι "έχει τη φιλοσοφία της δεκαετίας του 1960".
Αντίθετα, ζητούν "κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, ευρωπαϊκών προδιαγραφών".
Σε κείμενο που έστειλαν στην εβδομαδιαία εφημερίδα της Κισάμου Νέους ορίζοντες υποστηρίζουν:
"Το τελευταίο χρονικό διάστημα θέμα συζήτησης στην περιοχή μας και εκτός αυτής, κρυφά ή φανερά είναι ο περιφερειακός δρόμος της πόλης μας, της Κισάμου.
Μιας πόλης που όλοι μας – έτσι πιστεύουμε – θέλουμε (;) την πραγματική της ανάπτυξη, με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα. Όμως μια περιοχή αναπτύσσεται και εξελίσσεται – προς το καλύτερο – όταν δημότες και υπεύθυνοι για την τύχη της – δεν ασχολούνται με το σήμερα, αλλά δουλεύοντας ή προσφέροντας σήμερα, εξασφαλίζουν το μέλλον της.
Σαν δημότες λοιπόν αυτής της πόλης, την οποία υπεραγαπούμε και που προσφέρουμε εργασιακά και εθελοντικά σε πολλούς τομείς και δραστηριότητες, έχουμε το δικαίωμα σύμφωνα με τους κανόνες της δημοκρατίας να εκφράσουμε την άποψή μας για το νέο περιφερειακό δρόμο – ή σύμφωνα με τη μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ «παράκαμψη» και για το Δήμο Κισάμου «οδική παράκαμψη» - που έχει αναλάβει μελετητικό γραφείο. Πληροφοριακά σας ενημερώνουμε, ότι οι εργαζόμενοι του μελετητικού γραφείου στους κατοίκους των οικισμών Πλακουρίων και Πύργου, όταν τους έβλεπαν να πηγαινοέρχονται στις ιδιοκτησίες τους και τους ρωτούσαν «τι μελέτη ετοιμάζουν», απαντούσαν: «Το βιολογικό του κόλπου Κισάμου»!!! Αλήθεια, οι εργαζόμενοι δεν ήξεραν(;) τι έργο δούλευαν ή για ευνόητους λόγους - προφανώς εντολές άνωθεν – έλεγαν άλλα; Ίσως και να πίστευαν – οι άνωθεν - πως σ’ αυτές τις περιοχές αφθονεί το κουτόχορτο!!!
Βέβαια όταν προτείνεις ή όπως φαίνεται σου προτείνουν(;) οποιοδήποτε έργο και στη συγκεκριμένη περίπτωση τόσο σπουδαίο, πρέπει οι όποιες αρχές, δημοτικές, νομαρχιακές πολιτικές κ. τ. λ. να ενημερώνουν έγκαιρα και έγκυρα τους δημότες στο ξεκίνημα του. Σίγουρα θέλει περισσότερο χρόνο, σίγουρα θέλει υπομονή, επιμονή και σίγουρα το αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο. Αυτό γιατί όπως προαναφέραμε στη δημοκρατία έχει αξία η άποψη και του τελευταίου και συναποφασίζουν όλοι".
Στη συνέχεια επισημαίνουν:
"Σύμφωνα με αυτά που έχουν ακουστεί και ακούγονται – ζητάμε συγνώμη γι’ αυτό, αλλά όταν δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση καταφεύγεις σ’ αυτά που συζητούνται – ο «καινούριος δρόμος» - ας τον ονομάσουμε κι εμείς έτσι – ξεκινάει από το ύψος του κόμβου Κορφαλώνα, περνάει νότια και έξω από τον οικισμό του Αγίου Αντωνίου, συνεχίζει με τούνελ 400 περίπου μέτρων στην περιοχή του Παρθενώνα, κατευθύνεται προς την περιοχή του 2ου Γυμνασίου, διασχίζει και διαχωρίζει τους οικισμούς των Πλακουρίων και του Πύργου και συναντάει τον υπάρχοντα δρόμο για Πλάτανο στο ύψος της Λίμνης.
Το πλάτος του «καινούριου δρόμου» θα είναι περί τα οκτώ μέτρα, χωρίς διαχωριστική νησίδα, χωρίς παράλληλους δρόμους, με ανοικτές διαβάσεις σε όλο το μήκος του, θα απέχει 30-40 μέτρα από τον τελευταίο δρόμο του σχεδίου πόλεως, τον οποίο σε ορισμένα σημεία του (Πλακούρια) θα πλησιάζει σε απόσταση λιγότερη από 15 μέτρα.
Αν τα παραπάνω είναι αλήθεια, αυτά που προτείνονται από το αρμόδιο Υπουργείο, είναι σύμφωνα με το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης του ίδιου του ΥΠΕΧΩΔΕ;
Σύμφωνα λοιπόν με τη λογική, Περιφερειακός δρόμος ονομάζεται ο δρόμος εκείνος που παρέχει οδική ασφάλεια, αφού σκοπός του είναι να αποσυμφορήσει μια πόλη κυρίως από τα οχήματα τα οποία κατευθύνονται σε άλλους προορισμούς. Στην περίπτωσή μας η πόλη της Κισάμου καθορίζεται ως θαλάσσια πύλη εισόδου της Κρήτης, αρχικό σημείο χερσαίου άξονα ανάπτυξης και αφετηρία του ΒΟΑΚ.
Για να συμβεί όμως αυτό θα πρέπει να έχει το απαραίτητο πλάτος ώστε να υπάρχουν δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα υποχρεωτικά. Επιπλέον δε νοείται σύγχρονος δρόμος και μάλιστα να ονομάζεται περιφερειακός, ο οποίος θα διασχίζει ήδη κατοικημένες περιοχές, θα εφάπτεται με σπίτια και δε θα έχει πεζοδρόμια. Τα πεζοδρόμια πρέπει να είναι τέτοιου πλάτους και με τα απαραίτητα κιγκλιδώματα ώστε να κινούνται παιδιά και μεγάλοι με ασφάλεια προς σχολεία, φροντιστήρια, κέντρο πόλης κ. α.
Δεν είναι δυνατόν να διασχίζει, να διαχωρίζει και να απομονώνει οικισμούς (Πλακούρια, Πύργος). Δεν είναι απαραίτητη απλά η ικανή απόσταση, αλλά η νόμιμη από το ρυμοτομικό σχέδιο και πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι οι περιοχές που θα διασχίσει και θα απομονώσει, θα ενταχθούν σε αυτό, σε εύλογο χρονικό διάστημα και σίγουρα θα τις επηρεάσει αρνητικά. Αυτό επιβάλλει ειδικές κατασκευές για την αποφυγή της όχλησης στους γύρω οικισμούς και το σχέδιο πόλης καθώς και την απαραίτητη ασφάλεια ώστε να μην υπάρχει πρόσβαση πεζών (κυρίως παιδιών) αλλά και ζώων σε αφύλακτα σημεία για την αποφυγή ατυχημάτων.
Πρέπει να είναι ένας δρόμος που θα διευκολύνει όχι μόνο την κυκλοφορία του κεντρικού δρόμου της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής, κάτι που προϋποθέτει παράλληλους δρόμους για την ομαλή κυκλοφορία αλλά και όλους τους κόμβους εισόδου και εξόδου προς αυτόν από τους γύρω οικισμούς (Άγιο Αντώνιο, Γλυκορίζια, Πλακούρια, Πύργο) και επαρχιακούς δρόμους (Καλλεργιανά, Πολυρρήνια, Κουνουπίτσα, Λουσακιές) που θα διασχίζει κάθετα κ.α.
Φυσικά απαραίτητος και ο φωτισμός ο οποίος θα δίνει τη δυνατότητα ασφαλούς κυκλοφορίας σε πεζούς , οδηγούς και οχήματα κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Αρκετοί έχουμε ταξιδέψει στο εξωτερικό και σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα και με τις παραπάνω προδιαγραφές έχουν κατασκευαστεί οι περιφερειακοί δρόμοι από τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Όμως διανύουμε το έτος 2009.
Αλλά και όσοι δεν έχουμε ταξιδέψει στο εξωτερικό, οι περιφερειακοί δρόμοι των άλλων πόλεων της Κρήτης με τη φιλοσοφία της μελέτης που ετοιμάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ για την πόλη μας, έχουν μέχρι τώρα κατασκευαστεί;
Αλήθεια, παρόμοια [ίδια(;)] περίπτωση περιφερειακού δρόμου της ανατολικής περιοχής της πόλης του Ρεθύμνου (περιφερειακός από κόμβο Αμαρίου έως Σκαλέτα) είδατε στα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης πως σύσσωμα τα συλλογικά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης του νομού αντέδρασαν; Απέρριψαν την οικονομική λύση – μελέτη – του ΥΠΕΧΩΔΕ. Και πιστεύουμε ότι θα πετύχουν τους στόχους τους.
Δεν είναι αναγκαία η «παράκαμψη» της Κισάμου για να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Κυκλοφοριακό πρόβλημα έχουν έτσι κι αλλιώς όλοι ανεξαιρέτως οι δρόμοι της πόλης μας. Αναγκαία είναι η αλλαγή νοοτροπίας στη στάθμευση των αυτοκινήτων μας, δημιουργία πάρκινγκ (αλήθεια γιατί οι αυλές των σχολείων μας δεν χρησιμοποιούνται τους θερινούς μήνες; Παράδειγμα, η πόλη της Ιεράπετρας) και η σωστή κατασκευή του περιφερειακού δρόμου – που θα βοηθήσει την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου- ώστε να μπορούμε να μιλάμε ότι έχουμε αγκαλιά – και με αυτόν - μελλοντικά όνειρα της περιοχής μας. Φοβόμαστε όμως αν δεν διαφοροποιηθούμε από την μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ, μην κρατήσουμε αγκαλιά τα όνειρα και κοιμηθούμε βαριά.
Αν θυμηθούμε και το «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού», η «παράκαμψη» σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ και «οδική παράκαμψη» σύμφωνα με το Δήμο Κισάμου, στην πορεία κάλλιστα μπορεί να ονομαστεί και περιφερειακός, χωρίς να είναι βέβαια. Δεν θα αλλάξει ποτέ και τα σημερινά λάθη θα πληρώνονται για πάντα.
Επειδή, αφενός υποθέτουμε ότι πιθανόν τίποτα από τα παραπάνω δε θα προβλέπονται ή και ελάχιστα στη μελέτη που εκπονείται και αφετέρου ότι στην πόλη της Κισάμου πρέπει κάποτε τα έργα που καλώς προγραμματίζονται και πρέπει να γίνουν αλλά πρέπει έστω και σε επίπεδο συζήτησης να ξεκινούν σωστά, εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας και επιφυλασσόμεθα να ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμα σαν πολίτες της χώρας μας αλλά και κάθε νόμιμο δικαίωμα σαν πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε ο περιφερειακός δρόμος της Κισάμου - και όχι «παράκαμψη» ή «οδική παράκαμψη» – να κατασκευαστεί όχι με την οικονομικότερη λύση του ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά εκεί που πραγματικά πρέπει να κατασκευαστεί και να μη γίνει μετατόπιση των όποιων προβλημάτων της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου 500 μέτρα νοτιότερα με διχοτόμηση οικισμών και οριακά με ρυμοτομικό σχέδιο".
Καταλήγοντας τονίζουν:
"Περιμένοντας την επίσημη ενημέρωση της Δημοτικής αρχής, την επίσημη θέση όλων των βουλευτών και των συλλογικών οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης του νομού μας, προτείνουμε: Όχι στην κατασκευή ενός περιφερειακού δρόμου την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, ο οποίος έρχεται και έχει τη φιλοσοφία της δεκαετίας του 1960 αλλά στην κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που θα αντέξει στο χρόνο".
Ακολουθούν 34 υπογραφές.

ΠΗΓΗ: ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ

Βρε παιδιά μια ιδέα που υπήρχε στο ντουλάπι για κάμποσα χρόνια ήλθε στο φως -για να φύγουν οι σκόνες και θα ξαναγυρίσει πίσω- προσωρινά!! Μην χολοσκάτε λοιπόν μα περιφερειακό δεν θα δούμε εύκολα στο Καστέλλι. Εδώ τους κόμβους στον ΒΟΑΚ δεν έφτιαξαν ακόμα και εσείς θέλετε ταχείας κυκλοφορείας αυτοκινητόδρομο ευρωπαικών προδιαγραφών; Μην τρελλαθούμε κιόλας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.