Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Κ. ΚΑΛΑΙΤΖΑΚΗ

ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ

Εξετάζοντας και αναλύοντας τα όσα συνέβησαν από την αρχή του 2007 μέχρι και σήμερα σαν θετικές εξελίξεις και γεγονότα, για τον Δήμο της Κισάμου θεωρούμε τα παρακάτω:

1.
Την ψήφιση από την Βουλή του «Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης», του Εθνικού Χωροταξικού, όπως, σε συντομία, έχει ήδη καθιερωθεί να ονομάζεται. Το Σχέδιο αυτό καθορίζει ότι η Κίσαμος (Καστέλι) και το λιμάνι της αποτελούν θαλάσσια «πύλη» εισόδου της Κρήτης, αρχικό σημείο «χερσαίου άξονα ανάπτυξης», αρχικό σημείο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), κομβικό σημείο της «Ιονίας οδού» και ότι το λιμάνι της είναι «περιφερειακής σημασίας». Οι θέσεις αυτές είναι πολύ σημαντικές για την αναπτυξιακή πορεία της Κισάμου και δεδομένου ότι αποτελούν, πλέον, νόμο του κράτους όλα τα έργα που θα εκτελεστούν στην περιοχή και οι σχεδιασμοί που θα αναπτυχθούν θα πρέπει να είναι σύμφωνα με τις ρυθμίσεις και τις προβλέψεις του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου.
2. Την ολοκλήρωση της κατασκευής, από τον Ο.Α.ΔΥ.Κ. της πρώτης φάσης του έργου της αποχέτευσης του κόλπου της Κισάμου (Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων, Πρωτεύοντα Δίκτυα, Αντλιοστάσια, Υποθαλάσσιος Αγωγός).
3. Την διαφαινόμενη ένταξη στο πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων της λιμνοδεξαμενής Πλατάνου-Σφηναρίου χωρητικότητας 800.000 κ.μ.. Η προμελέτη του έργου αυτού εκπονείται από τον Ο.Α.ΔΥ.Κ. με δαπάνες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων.
4. Η σταδιακή υλοποίηση, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενός εκτεταμένου προγράμματος σχολικής στέγης στον Δήμο το οποίο και αυτό υλοποιείται, κατά βάση, από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων.
5. Η έναρξη της διαδικασίας (προκήρυξη μελέτης) για την εκπόνηση της μελέτης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Κισάμου, ύστερα από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Αντίθετα αρνητικές εξελίξεις και γεγονότα για τον Δήμο Κισάμου αποτελούν τα παρακάτω:
1. Η εγκατάλειψη από την κυβέρνηση του εγχειρήματος της νέας «Διοικητικής Μεταρρύθμισης», του Καποδίστρια 2, που θα μπορούσε να οδηγήσει στην δημιουργία ενός ισχυρού και βιώσιμου Δήμου στην Δυτική Κίσαμο τουλάχιστον.
2. Η μη αξιοποίηση του Λιμανιού της Κισάμου σύμφωνα με τις προβλέψεις του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου και τα οριζόμενα στην βασική μελέτη (master plan) την οποία έχει εκπονήσει το γραφείο Ρογκάν.
3. Η διαφαινόμενη τάση καταστρατήγησης των διατάξεων, προβλέψεων και ρυθμίσεων του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου που εκφράζεται, εκτός των άλλων, κατά κύριο λόγο με την προώθηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ μιας απαράδεκτης μελέτης για την οδική παράκαμψη της πόλης της Κισάμου. Μιας μελέτης που διαστρεβλώνει τα τεχνικά και αναπτυξιακά δεδομένα του θέματος και στηρίζεται σε τεχνικές αντιλήψεις και δεδομένα του 1960.
4. Τα πολλά και μεγάλα, αλλά όχι ανυπέρβλητα, εμπόδια που υπάρχουν για την λειτουργία του έργου της Αποχέτευσης του κόλπου Κισάμου (Βιολογικός καθαρισμός). Το υψηλό κόστος λειτουργίας, ιδιαίτερα στην αρχική φάση, η εσφαλμένη ιεράρχηση στην κατασκευή των δευτερευόντων δικτύων, η έλλειψη πρόβλεψης συνδέσεων για την εξασφάλιση ικανής ποσότητας λυμάτων για την λειτουργία του συστήματος και οι κωλυσιεργίες, κυρίως της δημοτικής αρχής του Δήμου Κισάμου μας έχουν οδηγήσει στο σημείο να μην λειτουργεί μια έτοιμη εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων για τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε, αλλά να μπαίνει σε λειτουργία που και που, αναδεύοντας καθαρό νεράκι, για την συντήρηση των μηχανημάτων, απλά και μόνο.
5. Η διαπίστωση ότι υπάρχει αδυναμία, με τα υπάρχοντα δεδομένα, ολοκλήρωσης της εφαρμογής του νέου ρυμοτομικού σχεδίου της πόλεως της Κισάμου αφού το ποσόν που συγκεντρώθηκε από τις εισφορές σε χρήμα ουσιαστικά τελειώνει ενώ για την ολοκλήρωση του ρυμοτομικού σχεδίου απομένει μεγάλος όγκος εργασιών.
6. Η μη παραλαβή προς διαχείριση από τον Δήμο του Ακρωτηρίου της Γραμβούσας καθώς και η μη υλοποίηση από την Δημοτική Αρχή της ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την επιβολή ανταποδοτικού τέλους στους επισκέπτες του Μπάλου και της νησίδας της Γραμβούσας.
7. Το ναυάγιο της προσπάθειας για την λειτουργία τμήματος ΤΕΙ στην Κίσαμο.
8. Η κατάρρευση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λαϊκής Βάσης Α.Ν.Ε.Ν. κάτω από περίεργες συνθήκες χωρίς να γίνεται έρευνα για τον εντοπισμό και την απόδοση ευθυνών στους υπαιτίους.
9. Η έλλειψη μελετών για την ένταξη έργων στο 4ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
10. Η μη ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης νερού στο δυτικό τμήμα του Δήμου (Τοπικά Διαμερίσματα Γραμβούσας, Λουσακιών και Πλατάνου).
11. Η κατάρρευση του αγροτικού εισοδήματος, ειδικά των ελαιοπαραγωγών και η παντελής απουσία μέτρων και πολιτικής που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάκαμψη του και τέλος
12. Η διαπίστωση ότι η Δημοτική Αρχή του Δήμου Κισάμου, η δημοτική πλειοψηφία, δηλαδή, και ειδικότερα η στενότερη ομάδα των Δημοτικών Συμβούλων η οποία περιβάλλει την κ. Δήμαρχο και η οποία έχει την ευθύνη της διαχείρισης των δημοτικών θεμάτων, δεν έχει την δυνατότητα να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών και να οδηγήσει τον Δήμο της Κισάμου στο ποιοτικό άλμα που τόσο είναι αναγκαίο και χρόνια τώρα επιζητούν οι δημότες. Παρά τις, ενδεχομένως, καλές τους προθέσεις παραμένουν εγκλωβισμένοι σε λογικές μικροκομματικής πρακτικής και κηδεμονίας, τρέχουσας και αποσπασματικής διαχείρισης των θεμάτων, χωρίς προγραμματισμό και επιτελικό σχεδιασμό συρόμενοι συνεχώς πίσω από τα γεγονότα. Όταν κάποιο από τα γεγονότα αυτά είναι ευνοϊκό για τον Δήμο και τους δημότες το εντάσσουν στην λογική του «δι’ ενεργειών μας…..», όταν είναι δυσμενές «φταίει η κυβέρνηση….».

Αύριο θα δημοσιεύσουμε τις σκέψεις τις απόψεις αλλά και τις προτάσεις της "Ενωτικής δημοτικής κίνησης" τις οποίες τις θέτει στην κρίση των δημοτών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.