Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009

ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ Λ.Τ.ΧΑΝΙΩΝ

Κάνοντας μια βόλτα στο διαδίκτυο και ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά σε όλα τα σχετικά άρθρα για το λιμάνι Καβονησίου, (ελάτε που δε το ξέρετε έτσι !!!) αντιλήφθηκα τι πάει να πει μεγίστη κοροϊδία. Σας παραθέτω μερικά «μαργαριτάρια» με χρονολογική σειρά. Το Λιμάνι Κισάμου ( αν το προτιμάτε έτσι) αποτελεί την Δυτική Πύλη εισόδου της Κρήτης και έχει εκφρασθεί η σκέψη να συνδεθεί με λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου και της Αδριατικής το ταχύτερο δυνατό (1995). Η χωροταξική μελέτη που έχει ανατεθεί στο λιμενικό ταμείο προχωράει κανονικότατα (2002). Σχεδιάζεται να γίνει πόλος έλξης των τουριστών και δεύτερη πύλη εισόδου για το νομό (2004). Η μελέτη Ρογκάν μας κάνει να αισθανόμαστε πολύ υπερήφανοι, και μια νότα αισιοδοξίας μας διαπερνά μιας και οι μαρίνες, οι κυματοθραύστες, οι αποθήκες, οι χώροι αναψυχής, φαίνονται τόσο ωραία ……στο χαρτί (2006). Αυτά τα ωραία μπορείς να βρεις για το θαλασσοδαρμένο Καβονήσι μας. Η αλήθεια βέβαια είναι διαφορετική, πολύ διαφορετική και συνάμα πολύ πικρή.
……………………………………………………………
Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή, για να καταλάβει και η θείτσα μου που με ρωτάει συνεχώς τι γίνεται με το λιμάνι μας. Κατ αρχάς το λιμάνι μας ανήκει στο Λιμενικό Ταμείο, που έχει στην αρμοδιότητα του την χρήση και εκμετάλλευση όλων των λιμένων και λιμενίσκων του Νομού, εκτός από αυτά που ανήκουν στο δήμο Χανίων. Σκοπός του ΛΤΝΧ είναι η οργάνωση και η λειτουργία του λιμανιού με κατά το δυνατόν σύγχρονες υποδομές ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις για την εξυπηρέτηση επιβατών πλοίων και φορτίων. Επειδή το Λιμενικό Ταμείο δεν έχει άλλους οικονομικούς πόρους, έχει νομοθετικά καθοριστεί η καταβολή τελών από όσους χρησιμοποιούν τις λιμενικές ζώνες. Τα τέλη αυτά, είναι ανταποδοτικά, και χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση του λιμανιού. Έτσι πρέπει να εισπράττει :
Α. Τέλη εισιτηρίων (από επιβάτες και οχήματα).
Β. Τέλη προσόρμισις και παραβολής πλοίων
Γ. Τέλη διακίνησης εμπορευμάτων
Δ. Τέλη χρήσης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού
Ε. Τέλη χρήσης χερσαίων και θαλασσίων λιμενικών ζωνών.
Ακόμα να:
1. Διερευνά τα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών, ως προς τις κατά τόπους λιμενικές ανάγκες.
2. Εκπονεί συστηματικές και επιστημονικά τεκμηριωμένες μελέτες για τη συντήρηση και ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών.
3. Παρακολουθεί και επιβλέπει τα πραγματοποιούμενα έργα.
4. Φροντίζει για τη σωστή λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Αυτά λοιπόν θεία μου πρέπει να κάνει το ΛΤΝΧ, τώρα αν τα κάνει δεν μένει παρά να ρωτήσουμε κάποιον από την 9μελής επιτροπή του, που τακτικά επισκέπτεται το λιμάνι μας και βλέπει την κατάσταση του (χα-χα-χα). Αλλά κοίτα να δεις το ξέχασα !!! Κανείς μα κανείς Καστελλιανός δεν είναι πια στην επιτροπή, άρα γιατί να έλθουν.
………………………………………………………
Επειδή στα λιμάνια της Κρήτης υπάρχουν όλα τα μοντέλα διαχείρισης λιμένων που επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία: Ιδιωτική μαρίνα, λιμενικά ταμεία, δημοτικά λιμενικά ταμεία, δια-δημοτικά λιμενικά ταμεία και Οργανισμός Λιμένας Α. Ε, καλό είναι επιτέλους να ζητήσουμε και μεις όπως καλώς έκανε ο δήμος Χανίων, να περιέλθει η αρμοδιότητα της διαχείρισης του λιμανιού μας στον δήμο μας. Για να μην σε κουράζω άλλο θείτσα μου μάθε ότι ο γενικός προγραμματισμός του λιμανιού μας με τελειωμένες όλες τις μορφές ανάπτυξης των λιμενικών και χερσαίων εγκαταστάσεων, γενικώς η λειτουργία όλης της λιμενικής ζώνης έχει ημερομηνία λήξεως το 2035, καλό κουράγιο λοιπόν.
*
Το ένα πράγμα φέρνει τ΄άλλο, δυστυχώς η αλήθεια είναι ότι ο μόνος δήμαρχος που πέρασε από το Κάστέλλι και ενδιαφέρθηκε για το λιμάνι μας ήταν ο Αντώνης ο Σχετάκης, όλοι οι άλλοι το ξέρουν για το ουζάκι τους. Βαρύ αλλά αληθινό!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.