Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για την εννιαετία 2000 - 2008, οι εφοπλιστές έβαλαν στην τσέπη 226.822.254,98 ευρώ (!) για να δρομολογούν τα σαπάκια τους στις λεγόμενες άγονες γραμμές και στα πορθμεία
Σε 226.822.254,98 ευρώ (!) ανέρχονται οι επιδοτήσεις των ακτοπλόων εφοπλιστών από το ελληνικό δημόσιο την εννιαετία 2000 - 2008, προκειμένου να δρομολογούν τα σαπάκια τους στις άγονες γραμμές και στα πορθμεία. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 77 δισ. δραχμές (77.289.683.384 δρχ.). Είναι χρήματα των Ελλήνων εργαζόμενων που κατέληξαν στις τσέπες μιας χούφτας εφοπλιστών, με αποφάσεις των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Πρόκειται για τις ίδιες πολιτικές δυνάμεις, που τώρα, με αφορμή το υπαρκτό σκάνδαλο Παυλίδη, δημαγωγούν στην πλάτη των εργαζόμενων για το ποιος υπηρέτησε και υπηρετεί πιο αποτελεσματικά το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Ολα τα ποσά μοιράστηκαν σε 65 ναυτιλιακές εταιρείες την τριετία 2000 - 2002. Την εξαετία 2003 - 17/7/2008 αυξήθηκαν κατακόρυφα οι χαρακτηρισμένες σαν «άγονες γραμμές», οπότε και οι επιδοτούμενες εταιρείες έφτασαν συνολικά τις 132.
Τα παραπάνω στοιχεία περιέχονται στην απάντηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (4/8/2008) σε αίτηση κατάθεσης εγγράφων από βουλευτές του ΚΚΕ, με την οποία ζητούνταν οι «συνολικές επιδοτήσεις που έχουν δοθεί σε πορθμειακές και ακτοπλοϊκές εταιρείες από το 2000 έως σήμερα, κατά εταιρεία». Η απάντηση του υπουργείου συμπληρώνει παλιότερα στοιχεία και σύμφωνα με τα οποία, από το 1991 μέχρι και το 1999, άλλα 26.676.000 ευρώ δόθηκαν σαν επιδότηση σε ναυτιλιακές εταιρείες.
Η άρση του Cabotage το 2003 απογείωσε τις επιδοτήσεις και την ασυδοσία των εφοπλιστών.
To ακτοπλοϊκό σύστημα στην Ελλάδα απαρτίζεται από 356 γραμμές, από τις οποίες οι 84 ακτοπλοϊκές και οι 30 πορθμειακές είναι επιδοτούμενες. Οι ίδιοι οι εφοπλιστές εφηύραν τον όρο «άγονη γραμμή», εντάσσοντας στα τακτικά δρομολόγια των εταιρειών τους κάποια λιγότερο εμπορικά λιμάνια, προκειμένου να αποσπούν τεράστιες επιδοτήσεις, αντιστρόφως ανάλογες με τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους νησιώτες των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.
Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά και τις υπηρεσίες που προσφέρει ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στους εφοπλιστές, στηρίζοντας στρατηγικές κατευθύνσεις αυτής της πολιτικής, αρκεί να σκεφτεί ότι τα ποσά της επιδότησης εκτοξεύτηκαν από το 2003 και έπειτα. Ηταν η χρονιά που το ΠΑΣΟΚ, με τη στήριξη της ΝΔ, έθεσε σε εφαρμογή το νόμο 2592/2001 και κατάργησε το «CABOTAGE» στην ακτοπλοΐα, χαρακτηρίζοντας «ενδεικτικό το σύστημα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών». Εξασφάλισε έτσι καθεστώς πλήρους ασυδοσίας για τους εφοπλιστές στον καθορισμό των δρομολογίων και των τιμών στα εισιτήρια και τα ναύλα, με οδυνηρές συνέπειες για τους ναυτεργάτες, γενικότερα τους εργαζόμενους και τους κατοίκους των νησιών.
Πίνακας 1: Τα μισά σχεδόν κονδύλια για τις επιδοτήσεις την εξαετία 2003 - 2008 κατέληξαν στα ταμεία 10 ναυτιλιακών εταιριών.
Ετσι, με βάση τα επίσημα στοιχεία, την τριετία 2000 - 2002 τα ποσά της επιδότησης ήταν 7.400.000 ευρώ το 2000,
8.750.000 το 2001 και
12.000.000 το 2002.
Τα ποσά αυτά εκτοξεύτηκαν στα 25.180.000 το 2003 (!) και στα 43.000.000 περίπου το 2005, δείχνοντας ξεκάθαρα το ποιος ωφελήθηκε από την εφαρμογή του νόμου 2592/2001 για την «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές». Μάλιστα, η εφαρμογή αυτού του νόμου, ξεκίνησε ένα χρόνο νωρίτερα από την προθεσμία που όριζε η ΕΕ στις σχετικές κατευθυντήριες γραμμές για την απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα. Την απελευθέρωση διαφήμισαν στο σύνολό τους οι δυνάμεις του ευρωμονόδρομου (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ) με το επιχείρημα ότι αποτελεί βήμα για την ολοκλήρωση της λεγόμενης «εσωτερικής αγοράς»...
Οπως είχε αποκαλύψει ο «Ρ» σε δημοσίευμά του στις 20 Ιούλη 2008, το 2003, χρόνος κατάργησης του «CABOTAGE» στην ακτοπλοΐα, τα εισιτήρια των πλοίων αυξήθηκαν κατά 65%, οι κρατικές επιδοτήσεις αυξήθηκαν κατά 110% και διπλασιάστηκαν οι γραμμές που χαρακτηρίζονταν «άγονες». Στη συνέχεια, το 2008, παρατηρείται τριπλασιασμός των επιδοτήσεων των «άγονων γραμμών», παράλληλα με τη μονοπώληση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αφού σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, οι τρεις επιχειρηματικοί όμιλοι, «MIG», «Grimaldi Group» και «Sea Star Capital», ελέγχουν το 85% της κίνησης στα δρομολόγια του Αιγαίου και το 80% της Αδριατικής.
«Μποναμάς» σε χρήμα και νόμους
Από τις εταιρείες που επιδοτήθηκαν την εξαετία 2003 - 2008, τα πρωτεία κρατάει η
«Σι Λινκ Φέρρις ΝΕ» (28.746.384,79 ευρώ)
και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι:
ΛΑΝΕ (18.254.019,42 ευρώ)
ΣΑΟΣ (14.667.605,17 ευρώ)
ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΝΕ (12.424.230,09 ευρώ)
BLUE STAR ΝΑΕ» (9.654.754,73 ευρώ)
ΑΝΕΝ ΑΕ (8.894.597,01 ευρώ)
ΑΝΕ ΚΑΛΥΜΝΟΥ ΑΕ (8.602.503,73 ευρώ)
ΣΑΜΗ ΝΕ (6.717.615,44 ευρώ)
ΜΑΡΕ ΝΕ (6.250.492,09 ευρώ)
ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΗ Ι ΝΕ (6.112.381,24 ευρώ)
Ο μποναμάς των επιδοτήσεων γίνεται ακόμα πιο αποδοτικός με την ταυτόχρονη εφαρμογή του ΠΔ 144 (Ιούλης 2006), το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να δρομολογούν σαπάκια ηλικίας μεγαλύτερης των 30 χρόνων. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 49 επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία που βρίσκονται σήμερα εν πλω, τα 19 έχουν έτος κατασκευής μεταξύ 1971 - 1979 και τα 13 κατασκευάστηκαν από το 1975! Αυτά τα υπέργηρα καράβια δρομολογούνται ως επί το πλείστον στις λεγόμενες «άγονες γραμμές».
http://aegaio.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.