Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2008

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ

Δόθηκαν οι επιδοτήσεις
Πιστώθηκαν από χθες οι λογαριασμοί των αγροτών του Ν. Χανίων με τις ενισχύσεις των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης ελαιόλαδου της περιόδου 2008 - 2009 από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε όλους τους δικαιούχους και με τα ποσά της εξισωτικής αποζημίωσης για τους κτηνοτρόφους – κατοίκους των ορεινών και ημιορεινών περιοχών.
Τα χρήματα αυτά είναι χαρακτηριστικό ότι αποτελούν οριστικές πληρωμές και επομένως δεν είναι δεσμευμένα και δεν απαιτούν την υπογραφή υπεύθυνων δηλώσεων. Επίσης είναι αξιοσημείωτο ότι παράλληλα με την παραλαβή των χρημάτων της ενιαίας ενίσχυσης καταβάλλονται σε τμήμα των ελαιοπαραγωγών και προκαταβολές έναντι μέρους των ενισχύσεων των παραγωγών για τον επόμενο χρόνο, ως ταμειακή διευκόλυνση στους δικαιούχους δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης. Οι προκαταβολές κατατίθενται δεσμευμένες στους λογαριασμούς των δικαιούχων και αποδεσμεύονται με υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου. Οι επιδοτήσεις που ξεκίνησαν να διατίθενται από χθες θ’ αποτελέσουν την καλύτερη τονωτική ένεση στους παραγωγούς, εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι γίνονται πράξη οι δεσμεύσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Αλέξανδρου Κοντού ότι οι φετινές επιδοτήσεις θα χορηγούνταν πριν την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων της Πρωτοχρονιάς.

Σαράντα δύο χρόνια από το ναυάγιο του «Ηράκλειον»
Πριν από 42 χρόνια, στις 9 Δεκεμβρίου του 1969, το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων με ομόφωνη απόφασή του κηρύσσει την 8η Δεκεμβρίου ως αποφράδα ημέρα για τα Χανιά. Η απόφαση ήταν απόλυτα δικαιολογημένη αφού μέσα σε τρία χρόνια την ίδια ακριβώς ημέρα βρήκαν τραγικό θάνατο 300 άτομα, στην συντριπτική τους πλειοψηφία Χανιώτες.
Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 1966. Το «μεγαλύτερο, πολυτελέστερο και ταχύτερο» φέρυ μπόουτ της Ευρώπης, όπως είχε χαρακτηριστεί το «Ηράκλειον», της εταιρείας των αδελφών Τυπάλδου, αναχωρεί στις 9 το βράδυ από το λιμάνι της Σούδας για τον Πειραιά, με 300 επιβάτες και πλήρωμα. Στην θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας οι άνεμοι έπνεαν με ταχύτητα 7 – 8 μποφόρ. Λίγο μετά τα μεσάνυχτα ένα αυτοκίνητο φορτηγό ψυγείο, που σύμφωνα με μαρτυρίες, δεν ήταν δεμένο, μετακινείται λόγω της θαλασσοταραχής, πέφτει πάνω στην μπροστινή μπουκαπόρτα, την σπάει, την ανοίγει και τα νερά κατακλύζουν το πλοίο.
Το «Ηράκλειον» μόλις που πρόλαβε να εκπέμψει δύο φορές το σήμα κινδύνου «SOS», πριν βυθιστεί και μετατραπεί σε πλοίο θανάτου και υγρό τάφο για εκατοντάδες ανθρώπινες ψυχές. Από τις 300 ψυχές που επέβαιναν, σώθηκαν μόλις 46 και από αυτούς καμία γυναίκα ή παιδί, ενώ πολλοί από τις σορούς των θυμάτων δεν βρέθηκαν ποτέ.
Όμως οι ψυχές των θυμάτων της ναυτικής αυτής τραγωδίας δεν πήγαν χαμένα, αλλά αποτέλεσαν τον «σπόρο» για την δημιουργία των Κρητικών ναυτιλιακών εταιρειών, πρώτα της ΑΝΕΚ και στην συνέχεια και των άλλων.
Το αεροπορικό δυστύχημα
Πριν όμως προλάβουν να συνέλθουν τα Χανιά από το πένθος, ακριβώς τρία χρόνια μετά, στις 8 Δεκεμβρίου του 1969, ένα αεροσκάφος της Ολυμπιακής Αεροπορίας που εκτελούσε δρομολόγιο από Χανιά προς Αθήνα κατέπεσε και συνετρίβη σε ορεινή περιοχή της Κερατέας Αττικής. Η σχετική ανακοίνωση της Ολυμπιακής, όπως είχε δημοσιευθεί στις τότε εφημερίδες αναφέρει: «Η Ολυμπιακή αεροπορία αγγέλει μετά βαθυτάτης οδύνης, ότι σήμερον και περί ώραν 21.00, αεροσκάφος DC 6 B πτήσεως 954 εκ Χανίων προς Αθήνας, κατέπεσεν εις περιοχήν Κερατέας Αττικής. Ουδείς εκ των 85 επιβατών και του πενταμελούς πληρώματος φέρεται ως επιζών.» Τα Χανιά βυθίζονται και πάλι στο πένθος…
Την Δευτέρα το πρωί, 42 χρόνια μετά το ναυάγιο και 39 χρόνια μετά το αεροπορικό δυστύχημα, οι μνήμες θα ζωντανέψουν και πάλι στο μνημείο που έχει στηθεί στην πλατεία Τάλω κάτω από το Ξενία, στην διάρκεια του ετήσιου μνημοσύνου, το οποίο οργανώνει κάθε χρόνο τέτοια ημέρα, ο σύλλογος των θυμάτων του Ναυαγίου και η ΑΝΕΚ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.