Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

 Μια Παλαιοκαστρινή ζυγιά στα Μαρεδιανά....

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

 Ροτόντα Καλαθενών... "ραγισμένη".

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Ο Δήμος Πλατανιά θέτει σε Δημόσια Διαβούλευση το β' στάδιο της μελέτης που αφορά την «Δόμηση και αξιολόγηση σεναρίων Πολιτιστικής Ανάπτυξης των Δήμων Πλατανιά και Κισάμου» που εκπονείται στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου με τίτλο «Στρατηγικός Σχεδιασμός (Master Plan) Πολιτιστικής Πολιτικής & Βιώσιμης Ανάπτυξης Δήμων Πλατανιά και Κισάμου».
Στο πλαίσιο αυτό προσκαλούνται οι πολιτιστικοί, επιστημονικοί, αναπτυξιακοί, τουριστικοί, κοινωνικοί, περιβαλλοντικοί-οικολογικοί και λοιποί φορείς του Δήμου Πλατανιά καθώς και οι ενδιαφερόμενοι πολίτες προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαδικασία της διαβούλευσης, καταθέτοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους επί του β' σταδίου της υπό διαβούλευση μελέτης με σκοπό τη βέλτιστη ανάδειξη και αξιοποίηση των πολιτιστικών πόρων του Δήμου Πλατανιά.
Η Δημόσια Διαβούλευση θα διαρκέσει έως και την Παρασκευή 05/02/2016 ενώ τα σχόλια και οι παρατηρήσεις θα πρέπει να αποστέλλονται ηλεκτρονικά και μόνο στην ηλεκτρ. διεύθυνση (e-mail) gengram<at>platanias.gr (υπόψη Γενικού Γραμματέα κ. Γαβριήλ Κουρή) με θέμα μηνύματος «Συμμετοχή στη διαβούλευση».
Το πλήρες κείμενο του β’ σταδίου της μελέτης καθώς και το πρότυπο έντυπο υποβολής προτάσεων – παρατηρήσεων είναι διαθέσιμο ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Δήμου Πλατανιά www.platanias.gr και πιο συγκεκριμένα στην Ενότητα Επίκαιρα – Διαβουλεύσεις.

ΘΡΥΛΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Στην εποχή των Γραμπουσιανών (1825-1830) μια ομάδα Γραμπουσιανων πέρασαν μια νύκτα από το σπίτι του περβολιανού (Περιβόλια Ιναχωρίου) Χαμπουδογιώργη. Αυτός είχε τέσσερις θυγατέρες της παντρειάς. Ένας Σπυριδακης από το Γαλατά έκλεψε την μια -την Ελένη- για γυναίκα του. Έζησαν λίγο καιρό μαζί αφού σε κάποια συμπλοκή με τους Τούρκους σκοτώθηκε ο Σπυριδάκης και η Ελένη ξαναγύρισε στο σπίτι του πατέρα της.
Ο γέρο Χαμπουδογιώργης συμβουλεύτηκε -λένε- τον συγγενή του και πρόκριτο του χωριού Αναγνώστη Παπαγιαννάκη και αποφάσισαν να πάει ο ίδιος να αναφέρει στον Αγά το συμβάν ότι δηλαδή του έκλεψαν την κόρη οι Γραμπουσιανοί. Πήγε λοιπόν ο δύστυχος πατέρας το ανέφερε άλλα ο σκληρός Ζερ Αγάς που είχε τότε την έδρα του στο μισοκτισμένο ενετικό πύργο στο Κεφάλι διέταξε τον ραβδούχο του να τον δείρει μέχρι θανάτου, φώναζε ο χριστιανός μην με σκοτώσεις Αγά μου ξέρω επτά τέχνες να σου δουλεύω μέχρι να ζω -τίποτε- τέλος τον αποκεφάλισε. Ακόμα και σήμερα στους άγριους ανθρώπους λένε την ρήση "Ζερής έγινες μωρέ;"
Μετά από καιρό οι Γραμπουσιανοι έστησαν ενέδρα στο χωριό Τζιτζιφιά όπου ο Ζερ Αγάς πήγαινε για κυνήγι. Για κακή τους τύχη όμως δεν πήγε ο ίδιος μα έστειλε λένε τους κυνηγούς του. Στην ενέδρα οι Γραμπουσιανοι σκότωσαν βέβαια τους κυνηγούς κι άφησαν μονό ένα μικρό παιδί που γύρισε πίσω και έφερε το νέο νέας συμφορά όμως. Οι Τούρκοι έκαψαν τότε όλο το χωριό Τζιτζιφιά που είχε λένε τότε 70 άνδρες του μεσοδοκιού (του ντουφεκιού) "70 κεφαλοχάρατσα"!

ΤΑ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ

Δεν υπάρχουν....αυτά είναι παρκαρίσματα. Μάλιστα στον δρόμο που χρειάζεται μονοδρόμηση όσο κανένας άλλος στην πόλη. Φυσικά αυτά παθαίνουμε μιας και δεν υπάρχει αρκετή αστυνομική δύναμη να κάνει την δουλειά της... και όταν έρχεται από την Χώρα γράφει τον παππού και την γιαγιά που οδηγούν με 40 δίχως κράνος (τους γρήγορους απλά τους κοιτάζει). 
Βαριόμαστε να περπατήσουμε και τα παρκάρουμε όπου βρούμε....
Έχουμε απαίτηση να παρκάρουμε έξω από το μαγαζί που θα ψωνίσουμε αδιαφορώντας αν εμποδίζουμε ή κόβουμε την κυκλοφορία. Εύγε!!

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ

Την ομόφωνη εναντίωσή τους «στην παραχώρηση της χρήσης του αεροδρομίου Χανίων, που θα οδηγήσει τόσο στην απαξίωσή του όσο και στην απαξίωση του τουριστικού προϊόντος της Δυτικής Κρήτης» εκφράζουν εκ νέου οι αιρετοί των Χανίων
Α) Εμμένουμε στις προγενέστερες αποφάσεις μας για την κατηγορηματική μας αντίθεση στη διαδικασία και απόφαση παραχώρησης της χρήσης του Αεροδρομίου «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» στην παραχωρησιούχο εταιρεία για τους λόγους που αναλυτικά έχουμε εκθέσει πολλάκις και αφορούν τόσο την αναπτυξιακή πορεία του τόπου μας, την ιδιαιτερότητα του αεροδρομίου μας λόγω ζητημάτων εθνικής ασφάλειας και κατασκευής έργου ΕΣΠΑ εις αυτό, αλλά και την καταστρατήγηση των αρχών του ανταγωνισμού σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο.
Β) Την αντίθεσή μας αυτή επιβεβαιώνουμε και σήμερα και καλούμε όλους τους αρμοδίους φορείς να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αποτρέψουν την εκχώρηση του εθνικού μας πλούτου.
Γ) Αναμένουμε την απόφαση της Ολομελείας του ΣτΕ επί της αιτήσεως ακυρώσεως που έχουμε καταθέσει μαζί με φορείς των Ιονίων Νήσων και την ΟΣΥΠΑ και μέχρι τότε απαιτούμε την αναστολή όλων των διαδικασιών εγκατάστασης του αναδόχου για αποφυγή δημιουργίας τετελεσμένων καταστάσεων και
Δ) Δηλώνουμε εκ νέου την ομόφωνη εναντίωσή μας στην παραχώρηση της χρήσης του αεροδρομίου Χανίων που θα οδηγήσει τόσο στην απαξίωσή του όσο και στην απαξίωση του τουριστικού προϊόντος της Δυτικής Κρήτης και μάλιστα ερήμην ημών.
Την ανακοίνωση υπογράφουν οι: 
• Απόστολος Βουλγαράκης, αντιπεριφερειάρχης Χανίων
• Νίκος Καλογερής, θεματικός αντιπεριφερειάρχης Κρήτης
• Τάσος Βάμβουκας, δήμαρχος Χανίων
• Γιάννης Μαλανδράκης, δήμαρχος Πλατανιά
• Χαράλαμπος Κουκιανάκης, δήμαρχος Αποκορώνου
• Θεόδωρος Σταθάκης, δήμαρχος Κισάμου
• Αντώνης Περράκης, δήμαρχος Καντάνου – Σελίνου
• Γιάννης Ζερβός, δήμαρχος Σφακίων
• Γιάννης Δασκαλάκης, πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων
• Χρήστος Μυλωνάκης, αντιπρόεδρος ΕΒΕ Χανίων

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ

Στα δικαστήρια πάνε οι επαγγελματίες της πόλης τον Δήμο για το δημοτικό τέλος του 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων των επιχειρήσεων. Μάλιστα οι αγωγές 5-6 τον αριθμό θα γίνουν στις 22 του μηνός ημέρα Παρασκευή στο Μονομελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Χανίων.
Πάντως από πληροφορίες που υπάρχουν αρκετοί καταστηματάρχες το έχουν μετανοιώσει μιας και άλλα είχαν ακούσει στην καθιερωμένη συνάντηση του Νέου Εμπορικού συλλόγου με τους δικηγόρους και άλλα γίνονται τώρα σχετικά με τα χρήματα παραστάσεων, και απέσυραν τις αγωγές. Από την μεριά του ο Νέος Εμπορικός σύλλογος Κισάμου δια του προέδρου του ανάφερε οτι ο δικηγόρος που έχει αναλάβει τις αγωγές πράττει αυτά που συμφωνήθηκαν και ίσως οι καταστηματάρχες δεν κατάλαβαν καλά.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΥΘΡΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

Εκδήλωση Ε.Ε.Σ. Κισάμου
Το Τοπικό Τμήμα Ε.Ε.Σ. Κισάμου, πραγματοποίησε την ετήσια εκδήλωση του κοπής Βασιλόπιτας στους φιλόξενους χώρους του Τσατσαρωνάκειου Πολύκεντρου της Ι. Μητροπόλεως Κισάμου & Σελίνου. Η εκδήλωση περιελάμβανε ενημέρωση-απολογισμό των δράσεων του Τμήματος Κισάμου της παρελθούσης χρονιάς και ενημέρωση από τον Αρχηγό του Σώματος Εθελοντών Σαμαρειτών -  Διασωστών Κισάμου κ. Πετρόπουλο, ο οποίος με κλιμάκιο Σαμαρειτών από την Κίσαμο και άλλα μέρη της Ελλάδας βρέθηκε για δύο εβδομάδες στην Κω σε δράσεις στήριξης των προσφύγων. Ακολούθησαν χαιρετισμοί από τον Δήμαρχο Κισάμου κ. Σταθάκη, τον Αντιπερειφεριάρχη Πολιτισμού κ. Σημαντηράκη, τον Γεν. Δντή της ΟΑΚ Δρ. Ζορμπά και τον Σεβ. Μητροπολίτη Κισάμου & Σελίνου κ. Αμφιλόχιο, Πρόεδρο του Ε.Ε.Σ. Κισάμου. Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην μεγάλη προσφορά του Τμήματος και την αναγκαιότητα στήριξης του Εθελοντισμού. «Σε εποχές όπου τα δεδομένα και αυτονόητα μοιάζουν περισσότερο ως ζητούμενα και ουτοπία είναι αναγκαίο να πλαταίνουν οι καρδιές των ανθρώπων, να χωρούν τον κάθε άλλο και διαφορετικό και στο πρόσωπο του να συναντούν τον ίδιο τον Χριστό. 
Να σφουγγίζουν τα δάκρυα  του, να απαλύνουν τον πόνο του και να πορεύονται ως συγκυρηναίοι στον γολγοθά της ζωής. Χαιρόμαστε που το Τμήμα Κισάμου του Ε.Ε.Σ. έμπρακτα, σιωπηλά και αθόρυβα, παρηγορεί, στηρίζει και ανακουφίζει δεκάδες εμπερίστατους συνανθρώπους μας», σημείωσε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου & Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, ευχαριστώντας τόσο το Δ.Σ. για την αγαστή και γόνιμη συνεργασία, όσο και τους Εθελοντές Σαμαρείτες και τις Νοσηλεύτριες του Τμήματος. Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης απονεμήθηκαν έπαινοι στις Νοσηλεύτριες για τα είκοσι χρόνια προσφοράς τους

ΟΝΟΜΑΤΑ-ΑΝΔΡΙΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ...

Αφορμή για το σημερινό σχόλιο μου έδωσε η διαδικτυακή κουβέντα με ένα σύμβουλο του Δήμου Χανίων. Η συζήτηση ήταν περί ονοματοδοσίας οδών και άλλων σχετικά με τους ευεργέτες και τα σημαίνοντα πρόσωπα σε μια πόλη.
Οι ονομασίες σε οδούς, πλατείες, ηρώα, δίδονται κατόπιν αποφάσεως δημοτικών συμβουλίων με σκοπό να τιμηθούν πρόσωπα ή γεγονότα ενός τόπου.
Πίσω από την ονομασία μιας οδού, μιας πλατείας, ενός ανδριάντα, κρύβεται μια συμβολική πράξη, ώστε να μαθαίνουν οι νεώτεροι την προσφορά και την αξία των παλαιότερων.
Μου είναι αδιανόητο να ζω σε ένα δρόμο που όχι μόνο να μην έχει όνομα αλλά και να μην ενδιαφέρομαι να αποκτήσει ...
Πριν κάμποσο καιρό λοιπόν ζητήθηκε από τον δήμο Κισάμου να δοθούν 3-4 τετραγωνικά μέτρα σε μια πλατεία (λες και έχουμε πολλές) ώστε ένας ιδιώτης να φτιάξει (με δικά του έξοδα) ένα ανδριάντα για τον πατέρα του που μας τίμησε και μας τιμά και μόνο που ακούγεται τ όνομα του. Δεν ξέρω τι απάντησε η δημοτική αρχή, αλλά όπως μου είπε ο δημοτικός σύμβουλος, μετά απευθύνθηκε στα Χανιά και το Δ.Σ των Χανιων του έκανε το "χατήρι" δίνοντας σ' ένα δρόμο τ όνομα του πατέρα του! 
Δεν θέλω να καταλήξω πουθενά, αλλά αν σε αυτά τα μικρά και ασήμαντα αδυνατούμε να δώσουμε λύση ...τι θα γίνει με τα μεγάλα και σημαντικά;  

ΤΕΛΙΚΑ ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ

Ξαναβάψαμε τις διαβάσεις σε 3 - 4 σημεία της πόλης που προϋπήρχαν και είχαν σβήσει από τον χρόνο. Διαβάσεις που έπρεπε να φτιαχτούν γιατί όλοι ξέρουμε τι γίνεται σε αυτόν τον υπέροχο και μοναδικό μας δρόμο. Όμως πριν ακόμα στεγνώσει το χρώμα από αυτές όλο και κάτι είχαμε να πούμε ...
.... Το χρώμα δεν είναι καλό..
... η διάβαση είναι λοξή....
.... πρώτα έπρεπε να τον πλύνουν τον δρόμο και μετά να τον βάψουν..
... τις φτιάξανε για το νέο περίπτερο της πλατείας...
..... εκεί που τις φτιάξανε είχε λακκούβες...
Καληνύχτα αγαπητοί μου, για μιας ώρα δουλειά για να γίνει κάτι που είναι αναγκαίο και απαραίτητο, άλλο αν οι μισοί και βάλε δεν γνωρίζουμε ποιοι έχουν προτεραιότητα σε αυτές, κατάντησε να δεχτεί 10 αρνητικά σχόλια και μάλιστα δημόσια. Είναι τόσα αυτά που μας λείπουν δυστυχώς που μάλλον έχουμε μπερδευτεί ...
Δεν έχει σημασία ποιος κάνει το καλό ή μήπως έχει τελικά στην πόλη μας;
.... και φυσικά οι διαβάσεις δεν λειτουργούν και δεν χρειάζονται άμα τις "ξετσιλακώνουμε".

ΑΓΝΩΣΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Προτομή Ιωάννη Νικολάου Ανουσάκη 1877-1941 Σκοτώθηκε την πρώτη μέρα της εισβολής των Γερμανών στον βομβαρδισμό του Πλατάνου από Γερμανικά αεροπλάνα στις 26 Μαΐου 1941.

ΠΑΛΙΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Υποδήματα Βερυκάκη- Κουρτάκη στα μέσα της δεκαετίας του 60 στην ανατολική μεριά του Τσαρσιού. Μετά συνέχισε μονάχος του ο Μανώλης ο Κουρτάκης στο ίδιο μαγαζί για χρόνια.
Εδώ τον βλέπουμε με την κορδελιάστρα Τριανταφυλλάκη Αρτεμισία.

ΠΟΙΑΝΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ;

Όπως είχαμε γράψει και πριν 4 μέρες στις 29-1-2016 θα συζητηθεί στο Ειρηνοδικείο Χανίων η Αίτηση Ασφαλιστικών Μέτρων (προσβολής προσωπικότητας) των Μιχαήλ Ευαγγ. Σαρρή, κατά του Δήμου Κισάμου και κατά του Σταθάκη Θεόδωρου, Δηµάρχου Κισάμου. (Αρ. Δικογρ.141/28-12-2015).
Η Αίτηση έχει να κάνει µε την διέλευση των μισθωμένων αυτοκινήτων στο δρόμο που οδηγεί στο Μπάλο. Πάντως ο δήμος μας αποφάσισε να παραστεί στην εκδίκαση της αίτησης δια της δικηγόρου του κ. Μπενιουδάκη. 
Αξιοπερίεργο θα έλεγα μιας και όλοι ξέρουμε τον αγώνα του Δημάρχου να κλείσει τον δρόμο από πέρυσι... και να επιβάλει είσοδο με ιδιωτικά λεωφορεία.

ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ..ΕΛΛΑΔΑ

Ένας ακόμη άνθρωπος προστέθηκε στο μακρύ κατάλογο των ατόμων που έχασαν τη ζωή τους στη Σάμο, λόγω έλλειψης δεύτερου ασθενοφόρου!
Το μεσημέρι του Σαββάτου 48χρονος αισθάνθηκε έντονη δυσφορία την ώρα που βρισκόταν στην κουζίνα του σπιτιού του και παρά τις απεγνωσμένες εκκλήσεις της οικογένειάς του δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο να τον μεταφέρει στο Γενικό Νοσοκομείο Σάμου. Το ένα και μοναδικό στελεχωμένο ασθενοφόρο βρισκόταν εκείνη τη στιγμή για περιστατικό στο δυτικό άκρο της Σάμου, το χωριό Λέκκα. Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να βοηθήσουν τον συνάνθρωπό τους, περίοικοι τον τοποθέτησαν σε καρότσα ημιφορτηγού προκειμένου να τον μεταφέρουν μέχρι το κεντρικό σημείο οδικής σύνδεσης των Βουρλιωτών με την εθνική οδό Σάμου-Καρλοβάσου. Στη διάρκεια της διαδρομής, ο 48χρονος εξέπνευσε.


ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΝΟΠΗΓΕΙΑ

 Άγιος Αντώνιος Νοπήγεια. Μια ακόμα κατεστραμμένη εκκλησία του 15-16ου αιώνα στην περιοχή μας. Λειτουργεί κάθε χρόνο την παραμονή της εορτής του Αγίου.

TO ΔΕΙΝΟΘΗΡΙΟ

Η ανασκαφή του Δεινοθηρίου, του σημαντικότερου ίσως παλαιοντολογικού ευρήματος στην Κρήτη, ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2002, οπότε και ο κάτοικος της Σητείας, Κώστας Γιαννουρής, με την κόρη του, Έλενα, βρήκαν σε ένα ελαιώνα έξω από την πόλη και κοντά στην Αγία Φωτιά, απολιθώματα του ζώου που εξείχαν από το έδαφος και ειδοποίησαν το μουσείο. Επιστήμονες του εργαστηρίου Γεωλογίας- Παλαιοντολογίας διαπίστωσαν ότι τα ευρήματα ήταν δόντια ενός μεγάλου και αγνώστου μέχρι τότε για την Κρήτη ζώου, του Δεινοθηρίου, μακρινού συγγενή των σημερινών ελεφάντων, και μάλιστα ανήκαν στο Δεινοθηρίο το γιγάντιο. Από τότε ξεκίνησε η συστηματική ανασκαφή των ευρημάτων με την άδεια του ιδιοκτήτη του ελαιώνα, Νίκου Μεραμβελιωτάκη. Σημειώνεται πως σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν βρεθεί ελάχιστοι μόνο πλήρεις σκελετοί. Συνολικά, εντοπίστηκαν περισσότερα από 100 οστά και δόντια που αποτελούν το 55 με 60% του αρχικού σκελετού του ζώου. Τα σημαντικότερα από τα ευρήματα είναι η ακέραια δεξιά Κάτω γνάθος που εντοπίστηκε με τα δόντια και τον χαυλιόδοντα στη θέση τους. Επίσης, βρέθηκαν 21 από τα 22 δόντια που είχε το ζώο, τμήματα του κρανίου, αυχενικοί και θωρακικοί σπόνδυλοι, πλευρές, σχεδόν όλα τα οστά των εμπρόσθιων άκρων και ελάχιστα οστά από τα πίσω άκρα. Πιθανότατα, πρόκειται για το μεγαλύτερο δεινοθήριο που έχει έρθει στο φως, ύψους 4,3 μέτρων και μήκους 6,5 μέτρων. Ήταν ένα από τα μεγαλύτερα χερσαία θηλαστικά που έζησαν ποτέ στη γη και το μεγαλύτερο σε ολόκληρη την Ελλάδα και έζησε πριν 8 με 9 εκατομμύρια χρόνια. Το Δεινοθηρίο το γιγάντιο έχει βρεθεί σε άλλες δέκα θέσεις στην χώρα μας, οι τρεις στην Ανατολική Κρήτη (Αγία Φωτιά Σητείας, Μαρωνία Σητείας και Ζάκρος). Η εύρεση δεν είναι τυχαία αφού την εποχή που έζησε υπήρχαν εκτεταμένες χερσαίες και δασωμένες περιοχές και η Ανατολική Κρήτη θα πρέπει να συνδεόταν είτε με την Ηπειρωτική Ελλάδα είτε με την Ανατολία.
Ο σκελετός του Κρητικού δεινοθηρίου βρίσκεται στο μουσείο φυσικής Ιστορίας στο Ηρακλείο

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

ΠΑΝΑΧΑΙΚΗ -ΚΙΣΑΜΙΚΟΣ 0-1 ΤΕΛΙΚΟ

15' Απίστευτη ευκαιρία με τον Μάντζη, που από λάθος της άμυνας βρέθηκε μόνος απέναντι από τον Στρέζο αλλά σούταρε άουτ,
29' Νέα χαμένη ευκαιρία με τον Μάντζη, που με κεφαλιά στέλνει την μπάλα άουτ, μετά από σέντρα του Τσερκέζου
38' Νέα σημαντική ευκαιρία σε σουτ Τσικουδάκη
45+1' Εκτέλεση φάουλ του Τσερκέζου η μπάλα ελάχιστα πάνω από το οριζόντιο δοκάρι.
77' Εξαιρετική μπαλιά του Λώττα σουτ του Τσερκέζου από πλάγια θέση απέκρουσε ο Στρέζος
83' Μεγάλη απόκρουση του Στρέζου σε κεφαλιά του Μάντζη.
84' Νέα απόκρουση του Στρέζου σε σουτ του Ενγκουέμ!
92' Φάουλ του Λώττα κεφαλιά του Σελινιωτάκη απέκρουσε ο Στρέζος και ο Σταθάκης με προβολή το γκολ!
Η σύνθεση της ομάδας μας...Λαζαρίδης, Τσερκέζος, Γιαννίτσης, Σταθάκης, Κουρτεσιώτης, Πότσι (Σελλινιωτάκης 81΄) , Ενγκουέμ, Τσουβαλτσίδης (Λώττας 59'), Μάνιας (Ποινκοβιτς 74'), Τσικουδάκης, Μάντζης

ΣΗΜΕΡΑ


Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

ΙΔΡΥΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΑΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ...

 ....για την Ενέργεια
Ύστερα από τη συνεχή ενημέρωση των πολιτών της Κρήτης, σχετικά με τα οφέλη από τις ήπιες μορφές ενέργειας, τόσο για το φυσικό περιβάλλον όσο και για τον άνθρωπο και τις τοπικές κοινωνίες, η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης, η Τράπεζα Χανίων και η ΕΤΑΝΑΠ προχωρούν στην ίδρυση της πρώτης Εταιρείας Λαϊκής Βάσης για την Ενέργεια (ΑΕ) στην Κρήτη. 
Η μέχρι σήμερα διεθνής εμπειρία, δεδομένου ότι στην Ευρώπη λειτουργούν επιτυχώς πάνω από 2400 ενεργειακοί συνεταιρισμοί, αλλά και η οικονομική και διαχειριστική εμπειρία των δύο παραπάνω υγιών συνεταιριστικών δράσεων στην κοινωνία της Κρήτης, αποτελούν εγγύηση για την επιτυχία της νέας αυτής πρωτοβουλίας. Η  υπογραφή της ιδρυτικής πράξης για την Κρητική Εταιρεία Λαϊκής Βάσης για την Ενέργεια (ΑΕ), θα γίνει την Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016 στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης στις 17:00 και την Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016 στην Κάνδανο (πρώην Δημαρχείο) στις 11:00.
Η παρουσία αυτής της νέας δράσης στην Κρήτη θα δώσει μία διαφορετική προσέγγιση στον όλο προβληματισμό για τις ΑΠΕ και θα οριοθετήσει κάθε κακόβουλη και ωφελιμιστική ενέργεια ξένων συμφερόντων στη Μεγαλόνησο.
Η παρουσία όλων είναι αποφασιστικής σημασίας για το ενεργειακό μέλλον της Κρήτης, ενώ παράλληλα θα καθορίσει τις δράσεις και τα επόμενα βήματα της Εταιρείας για το το άμεσο συμφέρον της τοπικής κοινωνίας και το «κοινόν των Κρητών».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενη πρακτική της δακοκτονίας λόγω συγκεκριμένων δυσλειτουργιών, δεν εξασφαλίζει την αποτελεσματική αντιμετώπιση του δάκου με αποτέλεσμα να χάνεται σημαντικό μέρος της παραγωγής, να γίνονται ανεξέλεγκτα ψεκασμοί κάλυψης από τους παραγωγούς αυξάνοντας το κόστος της παραγωγής, υποβαθμίζοντας την ποιότητα του ελαιολάδου και προκαλώντας την ρύπανση του περιβάλλοντος.
Γι’ αυτό τη Δευτέρα 18-1-2016 στις 19.00 θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Κισάμου παρουσίαση-συζήτηση για την αποτελεσματική εφαρμογή της δακοκτονίας για την περίοδο 2016. Θα αναπτυχθεί ένα "Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα  Ελέγχου με δωρεάν λογισμικό  για την αντιμετώπιση του δάκου" από το γεωπόνο Ι. Κασαπάκη και θα γίνει παρουσίαση των αποτελεσμάτων της πιλοτικής εφαρμογής στα Δ.Δ. Κισάμου και Γραμβούσας το 2015. Θα ακολουθήσει συζήτηση.
Η προστασία της ελαιοπαραγωγής είναι υπόθεση δική μας. Η συμμετοχή μας είναι αναγκαία.
Ομάδα Πρωτοβουλίας 

ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΜΕ ΤΑ ΟΛΑ ΤΟΥ....




Staatliche Bildung. Aber wer würde ohne Staat die Kinder verprügeln?
Δημοσιεύτηκε από Gib Freiheit eine Chance στις Τρίτη, 25 Αυγούστου 2015

ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ

Τάκα τάκα έγιναν οι διαβάσεις σήμερα το πρωί. Λίγη προσπάθεια θέλει και όλα φτιάχνουν, απλά όλοι χρειαζόμαστε ένα μικρό σκούντημα....για να πάρουμε μπρος.
Φυσικά για γέλια η περιφέρεια που δεν είχε χρώμα να μας δώσει...ήταν ληγμένα λέει. Και εντάξει βρε περιφέρεια πριν λήξουν γιατί δεν τα δίνετε στους δήμους;
Το μεγάλο ευχαριστώ βέβαια στον Γιάννη Κακαουνάκη που το διέθεσε τσάμπα.

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ 2016

Γράφει η Ευτυχία Δεσποτάκη
Σαν νάχαν τελειωμό του κόσμου τα βάσανα
(Αλ.Παπαδιαμάντη το μοιρολόϊ της Φώκιας)
Τώρα και καιρό παριστάμεθα μάρτυρες ενός εγκλήματος που διαπράττεται στο χώρο της Μέσης και στα παράλια της Εγγύς Ανατολής.Τόποι υπόγειου πλούτου, στρατηγικής θέσης και μυστηρίου συνάμα, καθώς οι λαοί τους υπήρξαν κατασκευαστές δύο μεγάλων θρησκειών. Στο πανεπιστήμιο ο καθηγητής της Προϊστορικής Αρχαιολογίας Σπυρ. Μαρινάτος με δέος μιλούσε για τέτοιους λαούς και έλεγε «θέλεις να εξοντώσεις ένα λαό, ρίξε δυο διαφορετικές θρησκείες μέσα του και φανάτισε τους ανθρώπους του. Θεός της αγάπης και της Δικαιοσύνης δεν υπάρχει, υπάρχει μόνο μίσος κατά των απίστων. Εδώ δεν προέχει ο αγώνας για τη σωτηρία του ανθρώπου, εδώ προέχει ο ιερός πόλεμος για τη διάδοση της πίστης, όπως συμβαίνει με τον Αλλάχ.
Εδώ και η Γη της Επαγγελίας, υπέργειος και υπόγειος πλούτος ανεκμετάλλευτος από τους ιθαγενείς, που παραμένουν με άδειο το κεμέρι, όπως λέει και το τραγούδι του μικρού Κεμάλ.» Στη Μοσούλη στη Βασόρα μια φορά κι έναν καιρό ήταν άδειο το κεμέρι μουχλιασμένο το νερό…»
Κάρφος στους οφθαλμούς των ισχυρών της Ευρώπης και του Νέου κόσμου κάθε πλούσιος τόπος.
Γι΄ αυτό και κατά διαστήματα η αναδιανομή τέτοιων τόπων κρίνεται επιβεβλημένη. Πάντα υπάρχουν οι προφάσεις και εύκολα ξεσπά ένας πόλεμος, άλλωστε θα πουληθούν και όπλα πολλά από τις μεγάλες βιομηχανίες των.
Το Μεσαίωνα η Χριστιανική Δύση σκέφτηκε με τους σταυροφόρους να απελευθερώσει τους Αγίους Τόπους από τους απίστους και κάνει την πρώτη διανομή και αργότερα κυριεύει προσωρινά την Πόλη .
Ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος 1918-1923 δεν είχε άλλη αιτία από τον αποικιακό ανταγωνισμό των Ευρωπαϊκών χωρών και την οικονομική διείσδυση τους σε οικονομικά ασθενέστερες χώρες, διείσδυση που σήμαινε δανεισμό με επαχθείς όρους και υποδούλωση οικονομική.
Μέρος αυτής της πολιτικής υπήρξε και ο Μικρασιατικός πόλεμος που μας οδήγησε στην εθνική τραγωδία του 1922  με τα  εκατομμύρια Έλληνες πρόσφυγες, που σφαζόμενοι και καταδιωκόμενοι έφευγαν από την Ιωνική γη, την πατρίδα τους, αναζητώντας καταφύγιο στην απέναντι όχθη του Αιγαίου που ήταν ελληνική γη. Κατά χιλιάδες προσπαθούσαν να μπουν στα καράβια, και να βγουν στη Χίο ή στη Λέσβο, ανεπιθύμητοι καθώς η βασιλική κυβέρνηση, φοβούμενη ότι οι πρόσφυγες θα ενισχύσουν τον Βενιζελισμό έσπευσε να ψηφίσει νόμο, που έλεγε ότι «ουδείς θα επιβιβάζεται σε πλοίο άνευ διαβατηρίου!!!»
Και  δεν συνωστίζονταν στην παραλία της Σμύρνης που γράφει η κ. Ρεπούση στην ιστορία της, αλλά σφαζόμενοι και πυρπολούμενοι, κρατώντας το μπόγο με τα απαραίτητα και δυο τρία παιδιά στο χέρι και στην αγκαλιά προσπαθούσαν να μπουν σε πλοία συμμαχικά που ναυλοχούσαν στη Σμύρνη και να βρουν άσυλο. «Τότε όμως  συνέβη τα πληρώματα  των πλοίων να τους αποκόπτουν τας χείρας, οι δε Γάλλοι εις τα Μουδανιά έριχναν βραστό νερό στα κεφάλια όσων προσπαθούσαν να ανεβούν στο πλοίο. Τέλος προσκεκλημένος ο Αμερικανός πρόξενος στη Σμύρνη σε γεύμα με τον Γάλλο πρόξενο δικαιολόγησε την καθυστέρηση του με κυνισμό: Η λέμβος που μας μετέφερε προσέκρουσε σε πτώματα Ελληνίδων γυναικών που έπλεον στην παραλία» γράφει ο Παύλος Καρολίδης στην Ιστορία του Ελληνικού Έθνους.
Η πυρπόληση της Σμύρνης και οι σφαγές σε βάρος χριστιανών Αρμενίων και Ελλήνων έγιναν εξαιτίας της αντιζηλίας και των αλληλλοσυγκρουόμενων εμπορικών συμφερόντων χριστιανικών δυνάμεων .
Ύστερα ήρθε η κατάρα θεού η ανταλλαγή: όλοι οι Τούρκοι στην Τουρκιά όλοι οι Έλληνες στην Ελλάδα: «δύσκολα ξεκολλά η ψυχή από τα γνώριμα της νερά και από τα χώματα, μας ξεριζώνουν! ανάθεμα στους αίτιους, γράφει ο Ν. Καζαντζάκης στο μυθιστόρημα του «αδερφοφάδες»!
«Μια μέρα έφθασε στο Γκέλβερι η Επιτροπή. Μας είπαν να πάρομε λίγα πράγματα και να φύγομε στην Ελλάδα. Εγώ ήθελα να φύγω γιατί οι Τούρκοι είχαν σκοτώσει τον άντρα μου για κτηματικές διαφορές. Κάναμε την τελευταία λειτουργία στην εκκλησία του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, στο Γκέλβερι ,ύστερα βάλαμε σε κάσες το λείψανο του αγίου, εικονίσματα, πολυελαίους και τα καντήλια. Τα στείλαμε με την κομισιόν στη Μερσίνα.
Ταξιδεύαμε τέσσερις μέρες στη θάλασσα. Μια μέρα βλέπομε να βγαίνει καπνός από το αμπάρι. Είχε σκάσει το καζάνι. Οι γυναίκες τσίριζαν και τα παιδιά έκλαιγαν, άλλοι έκαναν την προσευχή τους. Λέω στον πατέρα μου που ήταν κοντά μου,
Πατέρα θα πετάξω τα παιδιά στη θάλασσα κι ύστερα θα πέσω κι εγώ, καλύτερα να πνιγούμε παρά να καούμε. Ευτυχώς κάποιος έβαλε την τάπα και γλυτώσαμε. Μας έσωσε ο Άγιος Γρηγόριος που κουβαλούσαμε το λείψανο του. Φτάσαμε στο Καραμπουρνού στη Σαλονίκη μπήκαμε σε καραντίνα και μείναμε σαράντα μέρες στα σύρματα όπου στήσαμε τσαντίρια ύστερα ήρθαν φορτηγά και μας πήγαν στην παραλία της Σαλονίκης. Από εκεί νύχτα με βάρκες που τρέμαμε και στριγγλίζαμε μην αναποδογυρίσουν μας πήγαν στην Καβάλα.
Τρεις μέρες μείναμε εκεί μέχρι να έλθουν οι άλλοι που το προσφυγικό βαπόρι τους είχε πάει στον Πειραιά. Ηταν όλοι τους σε κακά χάλια. Ψειριασμένοι, κουρεμένοι γυναίκες άντρες όλοι το ίδιο, αδυνατισμένοι, σαν μαϊμούδες ήταν οι καημένοι. 
Μετά από τρεις μέρες ήρθαν αυτοκίνητα και μας πήγαν στο Τσινάρ Ντερέ, έξω από την Καβάλα. Κάναμε την προσευχή μας και δοξάζαμε το θεό που πατήσαμε σε στέρεο έδαφος. Νομίζαμε πως τελείωσανε τα βάσανα μας…..
Τέσσερις μέρες μείναμε στο ύπαιθρο. Ο Θεός μας λυπήθηκε και δεν έβρεξε. Ύστερα μας μοίρασαν τσαντίρια. Μείναμε εκεί από το Σεπτέμβρη ως το Μάη.
Ο τόπος ήταν γεμάτος αγκάθια σχιζόταν τα ρούχα μας, ερημιά παντού δεν άκουες ούτε κοκόρου λάλημα, ούτε γαύγισμα σκύλου και ο κόσμος όλο και πέθαινε. Τη νύχτα κατέβαιναν τα τσακάλια κι έσκαβαν τους τάφους. Ύστερα κατεβήκαμε στη Νέα Καρβάλη, κάτσαμε κι εκεί δυο χρόνια μέχρι που έχτισε ο εποικισμός σπίτια. Το μέρος εκείνο ήταν χειρότερο από το άλλο. Κάθε μέρα πέθαιναν πέντε έξι από τις θέρμες προ παντός οι νέοι και οι έγκυες. Ήταν κατάρα θεού η ανταλλαγή. (Κέντρου μικρασιατικών Σπουδών: Έξοδος) .
Σήμερα οι Δυνατοί του κόσμου απρόσωποι και καλυπτόμενοι πίσω από την ονομασία «αγορές» νέες τάξεις πραγμάτων αποφασίζουν. Ανηλεείς πόλεμοι, ιεροί δήθεν ξεσπιτώνουν και εξολοθρεύουν χιλιάδες ανθρώπους στους ίδιους τόπους.
Η χώρα μας εμπερίστατη και αφοπλισμένη οικονομικά και κατά τινα τρόπο ηθικά και ενώ προσπαθεί να ορθοποδίσει γίνεται πέρασμα και προσωρινός σταθμός υποτίθεται, χιλιάδων προσφύγων που φτάνουν όσοι φτάσουν από τους ίδιους θαλάσσιους δρόμους μα και από τη στεριά.
Χιλιάδες άνθρωποι με μικρά παιδιά στην αγκαλιά μπαίνοντας σε αυτοσχέδιες βάρκες στυγνών εκμεταλλευτών, προσπαθούν να περάσουν από τον ίδιο δρόμο του 22 στα νησιά μας Χίο και Λέσβο. Άλλος δρόμος δεν υπάρχει μπρος γκρεμός και πίσω φωτιά να τους καίει. Οι τυχεροί καταφέρνουν και περνούν, οι άτυχοι πνίγονται ή πνίγονται τα παιδιά τους, απέραντος τάφος το Αιγαίο. Εικόνες φρίκης και απόγνωσης έχομε από τα δελτία ειδήσεων. Ώρες ατέλειωτες περπατούν προς τη χριστιανική Ευρώπη για καλύτερη τύχη. Ωστόσο η στυγνή πολιτική στήνει συρματοπλέγματα παντού και ηλεκτροφόρα πολλές φορές, για να εμποδίσει την είσοδο τους. «Δεν αντέχει η οικονομία μας άλλους ισχυρίζονται».
Η καθημαγμένη λοιπόν Ελλάδα της κρίσης καταχρεωμένη με επαχθείς όρους σε στυγνούς δανειστές, με τους χιλιάδες άνεργους και νεόπτωχους σηκώνει και το βάρος των χιλιάδων προσφύγων που φτάνουν καθημερινά. Αδύναμο το κράτος προσπαθεί.Την αδυναμία του κράτους έρχονται να καλύψουν άλλοι φορείς ανθρωπισμού: Η εκκλησία με φωτισμένους επισκόπους και ταπεινούς λευίτες, χιλιάδες εθελοντές, μη κυβερνητικές οργανώσεις, ομάδες αλληλλεγγύης κάνουν πράξη την εντολή του Ευαγγελίου: ξένος ήμην και συνηγάγετε με, επείνασα και εδώκατε μοι φαγείν. Εδώ υπάρχει ένας άλλος θεός, που δεν απαιτεί ιερό πόλεμο, που προσκαλεί όποιον θέλει να τον ακολουθήσει.» οστις θέλει οπίσω μου ελθείν. Ένας θεός που συγχωρεί με το διαφορετικό και οδηγεί από την πτώση στην Ανάσταση.
Οι πρόσφυγες της Μικράς Ασίας υπήρξαν μια ζωογόνος πηγή για την τότε Ελλάδα και η ελληνική κοινωνία που δύσκολα και με πολύ καχυποψία τους είδε πολλά ωφελήθηκε από αυτούς, η δε οικονομία κινήθηκε διαφορετικά.
Η χριστιανική και γηρασμένη Ευρώπη έχει το σχέδιο της για όσους πρόσφυγες υποδεχτεί και αποδεχτεί. Αποκτά νέους πολίτες και ενισχύει το γερασμένο σώμα της, ένα καινούριο εργατικό δυναμικό που αφού το εκπαιδεύσει θα ενισχύσει την παραγωγή της μέσα στην Ευρώπη και θα ανταγωνιστεί άλλες μακρινές αναπτυσσόμενες οικονομίες. Και αυτοί θα βρουν τη γαλήνη κρατώντας στην ψυχή τους τη χαμένη πατρίδα τους.
Η φτωχή και φιλότιμη Ελλαδίτσα μας πως θα πορευτεί μέσα σε αυτή την πραγματικότητα είναι άγνωστο. Αλλά πάντα υπάρχει ελπίδα.
Ευτυχία Δεσποτάκη